Tisdagsträning Sviestad 12 september

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
MC Doktorn skrev:
2448889 Jag tycker det är så trevligt att jobba så jag står över, förresten kommer det bara vara 7+ och regn.

Där du är ja! Här i Linköping kommer solen skina stark hela dagen! :cool:

Det kommer jag kunna se från mitt nya kontor med fönster! Utsikt åt rätt håll också! Sviestad så klart!
 

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Norrköping
Hoj
YZF Yamaha R6
MC Doktorn skrev:
2448889 Jag tycker det är så trevligt att jobba så jag står över, förresten kommer det bara vara 7+ och regn.
smhi.jpg

(källa: smhi/linköping)
 

R1Lillen

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Aug 2003
Ort
Eksjö
Hoj
R1-98 polka som ny,R1-15
ja hoppas de funkar att visa upp kopian på min licens denna gången också för den har inte kommit tillrätta å inte mitt medlemskortet heller
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
mloren skrev:
2448879 När det nu är bara licensförare, varför bryter man då ner till pass?
Hur långa är dessa pass och hur långt emellan?

Ursäkta min frågvishet men jag har 40mil enkel väg så det är bra att veta hur mycket körtid det kan bli.
Vi är också tvungna att öppna grinden var 20:e minut för att folk ska kunna ta sig till kartbanan, de har ju uthyrning för allmänheten också.

Beroende på hur snabbt man kör och hur mycket krascher det är så kör man väl mellan 10 och 15 mil.
 

P@trik

#16
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
race
Verkar som jag oxå dyker upp, ska bli spännande att se vad som faller i bitar härnäst.

Ska träna springstart.. :hojsmilie
 

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Norrköping
Hoj
YZF Yamaha R6
P@trik skrev:
2449820 Verkar som jag oxå dyker upp, ska bli spännande att se vad som faller i bitar härnäst.

Ska träna springstart.. :hojsmilie
Det är enkelt åtgärdat det där! Fixxa på min r6a har verktygen hemma!
 

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
R1Lillen skrev:
2449223 ja hoppas de funkar att visa upp kopian på min licens denna gången också för den har inte kommit tillrätta å inte mitt medlemskortet heller

Det är lugnt, vi känner ju igen dig! Det är väll Lotta eller jag, eller möjligen båda som tar betalt som vanligt. Ses i morn!
 

R1Lillen

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Aug 2003
Ort
Eksjö
Hoj
R1-98 polka som ny,R1-15
Alx skrev:
2450099 Det är lugnt, vi känner ju igen dig! Det är väll Lotta eller jag, eller möjligen båda som tar betalt som vanligt. Ses i morn!


gött.. då syns vi imorgon :tummenupp
 

Rotorp

Medlem
Gick med
30 Jun 2006
Ort
South of Peking
Hoj
Yamaha fståss
Trist att du inte hittar resesällskap...
Måste finnas många i din region som är åksugna.
Skall ju bli kanonväder med över 20 grader juuu.
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Neutral skrev:
2451033 Teddy..?
Nej, tyvärr. Förra tisdagen innebar säsongsavslutning för min del. Den känndes värdig på något sätt. Skatungen gick perfekt, Mattias blev lycklig, jag gjorde min första avåkning på drygt två år men höll mig på hjulen och sen ställde jag tillbaka konerna runt banan i en alldeles apelsinfärgad skymning. Det skulle bara vara dumt att försöka göra om det och göra det bättre. Äntligen gör jag det som man alltid snackar om men aldrig gör, jag lägger av på topp! :)
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Teddy skrev:
2451074 Nej, tyvärr. Förra tisdagen innebar säsongsavslutning för min del. Den känndes värdig på något sätt. Skatungen gick perfekt, Mattias blev lycklig, jag gjorde min första avåkning på drygt två år men höll mig på hjulen och sen ställde jag tillbaka konerna runt banan i en alldeles apelsinfärgad skymning. Det skulle bara vara dumt att försöka göra om det och göra det bättre. Äntligen gör jag det som man alltid snackar om men aldrig gör, jag lägger av på topp! :)
Kloka ord som vanligt. :)

Jag har bestyckat om förknasarna och ska till garaget hela kvällen och kitta lite. :D
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Neutral skrev:
2451105 Kloka ord som vanligt. :)

Jag har bestyckat om förknasarna och ska till garaget hela kvällen och kitta lite. :D
Åh så underbart, en måndagkväll i garaget. Fukta kedjan, lägga en faderlig hand på förgasarna, troka av visiret, räkna lite på luftdensitet, justera spelet på kopplingshandtaget, torka av bromsskivorna, blanda lite premix, trycka in en nagel i däcket, polera ljuddämparna. Mysmek är det bästa. Eftersom du ligger på VIP-listan i Nordgrens mobil ska jag bespara dig mina råd. En sak bara. Glöm inte milkshaken.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Teddy skrev:
2451148 Åh så underbart, en måndagkväll i garaget. Fukta kedjan, lägga en faderlig hand på förgasarna, troka av visiret, räkna lite på luftdensitet, justera spelet på kopplingshandtaget, torka av bromsskivorna, blanda lite premix, trycka in en nagel i däcket, polera ljuddämparna. Mysmek är det bästa. Eftersom du ligger på VIP-listan i Nordgrens mobil ska jag bespara dig mina råd. En sak bara. Glöm inte milkshaken.
Hehe, fick mycket tips av Henrik och Anders i helgen och allt är dokumenterat med kameran.

På programmet står kedjejustering, rengöring av kedjesmörja :mad: , smörjning av leder, slipning av airbox, inspektion av skruvar som kan bytas mot mer lättmekade (Philips (borde förbjudas) till insex), byte av kuts, däcktryckskontroll (nu tjuvläcker Dunlop också tydligen :mad: ), mäta bensinslangsdiameter för inköp av snabbkoppling så jag slipper klämma sönder fingrarna på trådklämman, lite safety wire-tricks, skaka tanken mest för att det är skoj, allmän rengöring och beundran. :)

Jag ska försöka hinna med dina punkter också men ingen milkshake förrän efter träningen. Det är nackdelen med att stå över träningen Teddy. ;)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top