Tisdagsträning Sviestad 19/9

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Vädret var bra, det var inte så mycket folk, jag var laddad. Motorcykeln fungerade inte. Noll meter körda på banan, fyrtio mil körda i skåpbil.

På det hela taget en mycket lyckad kväll. Full story kanske kommer när förtreten är svald.

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Som vanligt en mycket bra träning! Få se om jag hinner få ordning på suzukin tills nästa tisdag...

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Mattias skrev:
2472507 Vädret var bra, det var inte så mycket folk, jag var laddad. Motorcykeln fungerade inte. Noll meter körda på banan, fyrtio mil körda i skåpbil.

På det hela taget en mycket lyckad kväll. Full story kanske kommer när förtreten är svald.

Erkän att du kom för den goda maten och det trevliga sällskapet! :tungan

Synd att hojen surade.

kungko

HAN MED KLYVD TUNGA...
Gick med
7 Jan 2005
Hoj
CRF 250R -07
Mattias skrev:
2472507 Vädret var bra, det var inte så mycket folk, jag var laddad. Motorcykeln fungerade inte. Noll meter körda på banan, fyrtio mil körda i skåpbil.

kolla så den startar INNAN den lastas nästa gång...?:arsele

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
kungko skrev:
2472548 kolla så den startar INNAN den lastas nästa gång...?:arsele

Startade gjorde den. Den läckte bensin som om bensin vore gratis också. Sist jag körde fungerade allt UA, nu ville flottörventilen inte bli tät, trots en timmes mek i fält. Iförd skinnställ. :mad:

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Mattias skrev:
2472581 Startade gjorde den. Den läckte bensin som om bensin vore gratis också. Sist jag körde fungerade allt UA, nu ville flottörventilen inte bli tät, trots en timmes mek i fält. Iförd skinnställ. :mad:

Tur att du e så söt i ditt skinnställ....

ett plus för att du slapp frysa :pannkyss

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Kanonkväll, SMHI hade fel som vanligt. Hojen gick igen men helt utan mellanregister, död mellan 8-10 och sedan allt på en gång. Ut ur Sviestadböjen måste jag ha sett ut som Watz, bara 100 km/h mindre. :D

frollo

Medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Yamha R1-08
Bra träning:tummenupp förutom lite strul med folk som inte vet hur man åker ur och in i depån.
Skönt att det blev torrt med,

/mange

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Mattias skrev:
2472581 Startade gjorde den. Den läckte bensin som om bensin vore gratis också. Sist jag körde fungerade allt UA, nu ville flottörventilen inte bli tät, trots en timmes mek i fält. Iförd skinnställ. :mad:
Ooops, trist, trist ,trist. Förgasarna sitter ju inte direkt lättåtkomligt heller. Vågar man föreslå ett bensinfilter från Biltema för 12:90 kr?

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Teddy skrev:
2473010 Ooops, trist, trist ,trist. Förgasarna sitter ju inte direkt lättåtkomligt heller. Vågar man föreslå ett bensinfilter från Biltema för 12:90 kr?

Ja, det vågar du. Tanken är redan tänkt. Det hade sparat mycken gråt och tandagnisslan.

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
frollo skrev:
2472927 Bra träning:tummenupp förutom lite strul med folk som inte vet hur man åker ur och in i depån.
Skönt att det blev torrt med,

/mange

Men du han tog ju inte samma spår som du :tungan sen att han kom som en kryssningsmissil över hela banan med ingen fart alls är ju en annan sak...eller :rolleyes: Såg lite otäckt ut, trodde du skulle gå omkull!

Fjordmannen

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
CBR600RR 05
:huvet fegade ur igår då jag trodde att det skulle regna. Xtra fälgar till regndäck är beställda, så nästa år blir det åka av vilket j..... väder det än är.
Att det är med depåinfarten ska vara så svårt. En liten spikmatta på de drabbade infarterna kanske så att det inte upprepas så ofta:) :)

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
Fjordmannen skrev:
2473273 :huvet fegade ur igår då jag trodde att det skulle regna. Xtra fälgar till regndäck är beställda, så nästa år blir det åka av vilket j..... väder det än är.
Att det är med depåinfarten ska vara så svårt. En liten spikmatta på de drabbade infarterna kanske så att det inte upprepas så ofta:) :)

Jag var ruskigt nära att krocka med en galning som fick för sig att gå in i depån precis efter knixen på rakan! Han började bromsa och sträckte upp handen samtidigt som han gick över till höger sida!
Där hade jag tänkt att köra om! Jag hade förhöjd puls i en timme efter det... Dar var snuskigt nära!

Att det ska va så jävla svårt att göra korrekta depåinfarter!

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Fjordmannen skrev:
2473273 :huvet fegade ur igår då jag trodde att det skulle regna. Xtra fälgar till regndäck är beställda, så nästa år blir det åka av vilket j..... väder det än är.

Infarten har dom koll på om dom inte kör classic, det är utfarten som är problemet...

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
ozto skrev:
2473279 Jag var ruskigt nära att krocka med en galning som fick för sig att gå in i depån precis efter knixen på rakan! Han började bromsa och sträckte upp handen samtidigt som han gick över till höger sida!
Där hade jag tänkt att köra om! Jag hade förhöjd puls i en timme efter det... Dar var snuskigt nära!

Att det ska va så jävla svårt att göra korrekta depåinfarter!

tog du inte o skällde ut den token som gjorde det då?
om han inte får reda på att han gör fel, så lär han göra samma sak ända tills han/hon blir påkörd...

frollo

Medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Yamha R1-08
Haha JA det blev lite väl spännande där ett tag,
Tur att det gick bra iallafall,
Hyfsat tråkigt att krasha hojen pga att nån annan klantar till det..
Ska kobbe köra falken föresten ?

//Mange

Alx skrev:
2473261 Men du han tog ju inte samma spår som du :tungan sen att han kom som en kryssningsmissil över hela banan med ingen fart alls är ju en annan sak...eller :rolleyes: Såg lite otäckt ut, trodde du skulle gå omkull!

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
håkan skrev:
2473284 tog du inte o skällde ut den token som gjorde det då?
om han inte får reda på att han gör fel, så lär han göra samma sak ända tills han/hon blir påkörd...

Japp visst gjorde jag det!:tummenupp

Ska jag vurpa så vill jag göra det själv, behöver inte hjälp av någon annan!

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
frollo skrev:
2473436 Haha JA det blev lite väl spännande där ett tag,
Tur att det gick bra iallafall,
Hyfsat tråkigt att krasha hojen pga att nån annan klantar till det..
Ska kobbe köra falken föresten ?

//Mange

Nä, säsongen är över för hans del :(

Vi funderade ett tag på att åka ner, men jag har typ en lägenhet att renovera innan nästa helg så det blir nog inte så tyvärr. Lycka till! Vi ska hålla tummarna i helgen! :tummenupp

frollo

Medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Yamha R1-08
Tack tack! Ok tråkigt att det inte blir mera för han,,,
Har han fått hojen såld ?

Alx skrev:
2473543 Nä, säsongen är över för hans del :(

Vi funderade ett tag på att åka ner, men jag har typ en lägenhet att renovera innan nästa helg så det blir nog inte så tyvärr. Lycka till! Vi ska hålla tummarna i helgen! :tummenupp

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
frollo skrev:
2473571 Tack tack! Ok tråkigt att det inte blir mera för han,,,
Har han fått hojen såld ?

Nä, tyvärr. Var en kille som var intresserad men han la ett väldigt lågt bud! Vet du nån som vill köpa? ;)

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...