Tisdagsträning Sviestad 5 september

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Gustav och jag kommer och chefar.

Vänligen kom i god tid så att vi kan ha alla anmälda och betalda i tid till förarmötet.
Förarmöte 16:55
Utsläpp snabba gruppen 17:00
Därefter kör vi med 15-minuterspass så länge det är ljust nog eller senast till 20:00. Solen går dock ner 19:47.

Väderutsikter till tisdag. Växlnade molnighet och blåsigt. Vindar från nord/nordväst. Skruva åt styrdämparen för att slippa styrfladder över knicken på långa rakan och dreva för att klara motvinden.

Prognos för luftdensitet till er som bestyckar. Uppskattad AD 1,187. Beräknat på temp 18 grader, tryck 996 hpa och 57% relativ luftfuktighet. Ta det med en nypa salt, men förvänta er inte heller några större avvikelser.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Teddy skrev:
2432380 Gustav och jag kommer och chefar.

Vänligen kom i god tid så att vi kan ha alla anmälda och betalda i tid till förarmötet.
Därefter kör vi med 15-minuterspass så länge det är ljust nog eller senast till 20:00. Solen går dock ner 19:47.

Väderutsikter till tisdag. Växlnade molnighet och blåsigt. Vindar från nord/nordväst. Skruva åt styrdämparen för att slippa styrfladder över knicken på långa rakan och dreva för att klara motvinden.

Prognos för luftdensitet till er som bestyckar. Uppskattad AD 1,187. Beräknat på temp 18 grader, tryck 996 hpa och 57% relativ luftfuktighet. Ta det med en nypa salt, men förvänta er inte heller några större avvikelser.
Så ÄR det.

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Teddy skrev:
2432380 Gustav och jag kommer och chefar.

Varför förarmöte? Säg till om gula linjen redan nu så är det ju klart, ni verkar inte ha missat nått! :D

Fet albatross

Guest
Var ju ett jäkla skit att man jobbar kvällstid denna vecka. :(

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Haakan skrev:
2432371 Slutåkt !!
Har sålt hojen
Äh, snart haru köpt en ny(bättre beggad?) hoj ju :tummenupp

imorrn blir det fullt ös!

och gula linjen känner väl de flesta här till, MEN alla som tränar hänger inte på SH har jag märkt :(

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Alx skrev:
2432450 Varför förarmöte? Säg till om gula linjen redan nu så är det ju klart, ni verkar inte ha missat nått! :D
Jag vet, det låter lite Over Kill med förarmöte men jag har kört tisdagsträningar de senaste sex åren och har märkt att sedan man under detta år började med regelbundna förarmöten har kvaliteten på träningarna förbättrats betydligt. Det förekommer inte alls lika mycket förvirring ute på banan och mängden potentiellt farliga situationer har minskat betydligt. Det kommer inte att presenteras några nyheter eller andra konstigheter på förarmötet. Det blir bara en enkel genomgång av depåutfart, depåinfart, knicken, gula västar, åsså en allmän vädjan om att visa varandra repekt och hänsyn. Det kommer att ta max tre minuter. Sen tjöööör vi!!!

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Teddy skrev:
2432649 Jag vet, det låter lite Over Kill med förarmöte men jag har kört tisdagsträningar de senaste sex åren och har märkt att sedan man under detta år började med regelbundna förarmöten har kvaliteten på träningarna förbättrats betydligt. Det förekommer inte alls lika mycket förvirring ute på banan och mängden potentiellt farliga situationer har minskat betydligt. Det kommer inte att presenteras några nyheter eller andra konstigheter på förarmötet. Det blir bara en enkel genomgång av depåutfart, depåinfart, knicken, gula västar, åsså en allmän vädjan om att visa varandra repekt och hänsyn. Det kommer att ta max tre minuter. Sen tjöööör vi!!!

Jag vet, mycket bra! Skoja bara lite!

Förarna börjar bli vana med förarmöte också, förra veckan när det inte blev något var många förvånade!

Ses i morn! Säg till om ni behöver hjälp med något! :tummenupp

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Förarmöte är skitbra. Precis som Teddy säger, kvaliten har blivit bättre. Alla vet hur långa passen är, hur många grupper, hur man bär sig åt när man kör tvåtaktsmoppe, att man ska ha västar, inte köra över gula linjen etc

Saknade mötet oerhört sist, men kanske var för att depåvärden inte var påläst om att det numera är möte 16:55 utanför cafet.

Vår bil är lagad idag och står nere i Malmö så den tänker jag inte hämta.
3868:- kostade kalaset och då ingick självrisken för bärgningen också :näsblod

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Hoj
-
Bikerbitch skrev:
2432972 Förarmöte är skitbra. Precis som Teddy säger, kvaliten har blivit bättre. Alla vet hur långa passen är, hur många grupper, hur man bär sig åt när man kör tvåtaktsmoppe, att man ska ha västar, inte köra över gula linjen etc

Saknade mötet oerhört sist, men kanske var för att depåvärden inte var påläst om att det numera är möte 16:55 utanför cafet.

Vår bil är lagad idag och står nere i Malmö så den tänker jag inte hämta.
3868:- kostade kalaset och då ingick självrisken för bärgningen också :näsblod
Man kan ju i sett sådant fall informera depåvärden/träningsansvarig att han glömt mötet......:)

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Blir en intensiv dag imorgon, först hem ifrån jobbet runt 7 tiden på morgonen sen sova några timmar ,packa och iväg, köra träningen, sen järnet till jobbet..får kompa 4timmar...

Vaken tid hemma typ...20minuter.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Det kommer att bli den bästa träningen nånsin. Jag vill åka NUUU! NYSS!

Rotorp

Medlem
Gick med
30 Jun 2006
Hoj
Yamaha fståss
Skall bli kul som f-n. Hoppas att det kommer många.
Förarmötet ser jag som nåt väldigt positivt och berömmer LMS för deras säkerhetstänkande.
Skitbra.

Kan man ju hoppas att man får lite mer flyt i körningen med nu. Teoretiskt är jag skitsnabb men rent praktist ute på banan , Ja det e en annan sak det... hehe..

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
Årets nyhet 2010 (Sarotea)
Man kanske skulle våga sig ut... Jag är skitbra på att se söt ut i depån!! :banana
Och dessutom ta mysko bilder på folk när de (minst) anar det... :D

Babar

bromskloss
Gick med
26 Jul 2005
Hoj
Honda CBR
Finns det sol och jag kommer loss från jobbet blir det fotografering.. Underbara kort med fokus 3 m bakom föremålet.. :tungan

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Rotorp skrev:
2433403 Skall bli kul som f-n. Hoppas att det kommer många.
Förarmötet ser jag som nåt väldigt positivt och berömmer LMS för deras säkerhetstänkande.
Skitbra.

Kan man ju hoppas att man får lite mer flyt i körningen med nu. Teoretiskt är jag skitsnabb men rent praktist ute på banan , Ja det e en annan sak det... hehe..

var du lugn, snart äre vinter igen och du kan skryta över ölen hur snabb du är ;)

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...