Titta vad jag köpt

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Ställ, ryggskydd och stövlar begagnat för 3700kr, hjälmen är ny och gick på 3 lök, kalasbra tycker jag :tummenupp
 

Bifogat

  • Dainese2.jpg
    Dainese2.jpg
    128.8 KB · Visningar: 251

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
Fint ställ! Och ganska billigt för allt det.
 

MC-Sigge

Ny medlem
Gick med
20 May 2004
Ort
Långt uppe
Hoj
Not yet..
Jäkligt snyggt ställ! Men inte vacker hjälm enligt mig. Varför inte ta tex. en hel svart hjälm eller liknande till det där stället?
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
MC-Sigge skrev:
Jäkligt snyggt ställ! Men inte vacker hjälm enligt mig. Varför inte ta tex. en hel svart hjälm eller liknande till det där stället?

Han kanske hade hjälmen innan.
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Japp jag gillar det också:)

Jag tycker inte heller hjälmen är snygg, men det var den enda i hela affären (minst 30 hjälmar) som passade, har inte helt vanlig form på huvudet. Och japp, jag hade hjälmen innan...
 

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Umeå/Kalmar Norrlänning & smålänning på samma g
Hoj
KTM Freeride 350 -14 & Husaberg FS650E -04
cRoC skrev:
Japp jag gillar det också:)

Jag tycker inte heller hjälmen är snygg, men det var den enda i hela affären (minst 30 hjälmar) som passade, har inte helt vanlig form på huvudet. Och japp, jag hade hjälmen innan...
fan är det julafton idag eller? jag var precis och köppte mig en Nolan X-lite N93, skit snygg hjälm, och så köppte jag mig ett par nya handskar me, väntar bara in stället som kommer på torsdag. :tummenupp
Men såklart ska det jävlas för mig!, jag gick runt i butiken, prövade olika hjälmar, hittade denna, blev kär, provade en Large, passade som smäckt, :hjälm köppte, köppte dessutom ett rökfärgat visir, åkte hem till min styvfarsa som tidigare varit mc-handlare, han påpekar att hjälmen är förstor, hjälmen ska tydligen nästintill göra ont som ny därför den "anpassar" sig efter huvudformen, butiken är stängd i helgen, har gjort mig av min gamla hjälm... så, kan jag köra tillbaka till butiken på tisdag och be o byta? eller måste jag ta bussen för att jag inte får använda hjälmen?? :va
nolan.jpg
 
Last edited:

KawaF3771

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerhankmo, Finland
Hoj
Suzuki GS 500 E -99
nicke skrev:
fan är det julafton idag eller? jag var precis och köppte mig en Nolan X-lite N93, skit snygg hjälm, och så köppte jag mig ett par nya handskar me, väntar bara in stället som kommer på torsdag. :tummenupp
Men såklart ska det jävlas för mig!, jag gick runt i butiken, prövade olika hjälmar, hittade denna, blev kär, provade en Large, passade som smäckt, köppte, åkte hem till min styvfarsa som tidigare varit mc-handlare, han påpekar att hjälmen är förliten, hjälmen ska tydligen nästintill göra ont som ny därför den "anpassar" sig efter huvudformen, butiken är stängd i helgen, har gjort mig av min gamla hjälm... så, kan jag köra tillbaka till butiken på tisdag och be o byta? eller måste jag ta bussen för att jag inte får använda hjälmen?? :va
nolan.jpg

Att hjälmen är för stor eller vad menar du?? :va
 

.luzt

Livsnjutare
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
Superduke 05
Trevliga grejor Anton ;) Hörde om dina fester förra helgen, tydligen hade ni rivit något hus av någon form och använt till att elda med :D
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Nejvbie skrev:
Trevliga grejor Anton ;) Hörde om dina fester förra helgen, tydligen hade ni rivit något hus av någon form och använt till att elda med :D


Haha! Menar du i lkpg? Nah några av dom jag va med mer eller mindre rev en vedbod.. Istället för veden eldade dom boden :kocko :D
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
nicke skrev:
han påpekar att hjälmen är förstor, hjälmen ska tydligen nästintill göra ont som ny[/IMG]
Vilket skitsnack, jag förstår att han är f.d mc-handlare för han verkar inte vara den stabilaste hjälmkillen på jorden direkt, göra ont?

Gör så här: Sätt hjälmen på huvudet, dra ner den ordentligt över skallen. Ta sedan ett fast tag i hakpartiet och vrid hjälmen nedåt tills det tar stopp. Den övre kanten på hjälmöppningen skall då stanna i höjd med ögonbrynen, då sitter hjälmen bra. Stannar hjälmen för långt ned så är den för stor.

Ingen hjälm skall göra ont att ha på sig, däremot kan det trycka lite innan inredningen formar sig efter skallen, men att välja hjälm efter vilken som gör ondast känns märkligt, använd metoden ovan istället för att avgöra bra passform.
 

Bengan

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Lilla Edet
Hoj
Katana -82
sgtpepper skrev:
Vilket skitsnack, jag förstår att han är f.d mc-handlare för han verkar inte vara den stabilaste hjälmkillen på jorden direkt, göra ont?

Gör så här: Sätt hjälmen på huvudet, dra ner den ordentligt över skallen. Ta sedan ett fast tag i hakpartiet och vrid hjälmen nedåt tills det tar stopp. Den övre kanten på hjälmöppningen skall då stanna i höjd med ögonbrynen, då sitter hjälmen bra. Stannar hjälmen för långt ned så är den för stor.

Ingen hjälm skall göra ont att ha på sig, däremot kan det trycka lite innan inredningen formar sig efter skallen, men att välja hjälm efter vilken som gör ondast känns märkligt, använd metoden ovan istället för att avgöra bra passform.
Jag tror du misstolkar, nicke menar nog precis som du säger, att inredningen ska klämma åt när man provar i butik, fast på ett lite annorlunda uttryckt sätt.
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Det ska klämma åt ja, men det ska inte göra ont.. Den ska defintivt inte kännas rymlig!
 

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Umeå/Kalmar Norrlänning & smålänning på samma g
Hoj
KTM Freeride 350 -14 & Husaberg FS650E -04
sgtpepper skrev:
Vilket skitsnack, jag förstår att han är f.d mc-handlare för han verkar inte vara den stabilaste hjälmkillen på jorden direkt, göra ont?

Gör så här: Sätt hjälmen på huvudet, dra ner den ordentligt över skallen. Ta sedan ett fast tag i hakpartiet och vrid hjälmen nedåt tills det tar stopp. Den övre kanten på hjälmöppningen skall då stanna i höjd med ögonbrynen, då sitter hjälmen bra. Stannar hjälmen för långt ned så är den för stor.

Ingen hjälm skall göra ont att ha på sig, däremot kan det trycka lite innan inredningen formar sig efter skallen, men att välja hjälm efter vilken som gör ondast känns märkligt, använd metoden ovan istället för att avgöra bra passform.
den stannar som du säger, och har ett fast grepp, men jag ska åka till "motortema" här i kalmar där jag köppte hjälmen och iallfall prova en N och se om den passar bättre eller klämmer sönder huvet på mig,, prova skadar aldrig... eller?
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
nicke skrev:
den stannar som du säger, och har ett fast grepp, men jag ska åka till "motortema" här i kalmar där jag köppte hjälmen och iallfall prova en N och se om den passar bättre eller klämmer sönder huvet på mig,, prova skadar aldrig... eller?
Nej, självklart, prova skadar ju inte. Sorry om jag lät lite sur, jag reagerade bara på att du skrev att det skulle göra ont vilket inte riktigt stämmer :).

Be att få hjälp i butiken när du provar ut en hjälm, dom skall kunna hjälpa dig att hitta en hjälm som sitter perfekt.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top