Tjänstebil med plats

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Inne på att byta bil. Åker idag en Sharan och har offert på en ny sharan MEN....

Är det inte det ena så är det det andra med Vw. Går inte att få automat och 4wd. Idag gör jag en automat med har behov av 4wd.
Går inte att kombinera glastak, eldörrar och integrerade barnstolar.
Tar jag bort barnstolarna och kör eldörrar blir det inget lastnät...
Allt strular.

Kikade på en Grand Santafé. Jäklar vilken grym bil, men 475k är lite väl saftigt.

Önskemål bil.
4wd, automat, dieselvärmare, barnstolar 2st, 5 stora platser hellst 7. Bra baggage.
Släpvagnsvikt på minst 1600kg gärna 2ton.
Gärna inom eller nära 350k. 400är ok om jag kan motivera en total ekonomi.

Att det ska vara så svårt att finna en bil.
Kom med förslag om jag missat något som tjänstebil.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Andrahandsmarknaden är nog kass på både kia och hundaj

Lancia Voyager?

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Skoda superb, fast då är du ju kvar hos VW koncernen med allt som det innebär!

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Säger också Superb, galet nöjd med min och då har jag den äldre varianten som är mindre än den senaste.
Dragvikten är väl med BE du syftar till antar jag? Klarar inte Freemonten mer än 1100 ens med BE?
Men jag misstänker att du ändå vill ha en "buss" eftersom du vill ha skjutdörrar och ännu större bil än den största kombin?
Peugeot 2008, om man bortser från att det är en fransos och antagligen därmed också har sämre kvalitet än valfri bil från vilken öststat som helst så kanske den kan vara prisvärd?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Sju platser i en Superb, går det verkligen?
Nej visst ja, det här är sporthoj:
"Hej, vilken bil med sju platser skall jag ha?
"-Ja tack, jag tar gärna bearnaisesås"

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Hoj
R1100S, XS400
Är det inte det ena så är det det andra med Vw. Går inte att få automat och 4wd.

På just Sharan, eller alla VW?
Golf med DSG har i alla fall funnits med fyrhjulsdrift. Men du kanske inte räknar DSG till automat?

\m/
Gick med
18 Aug 2012
Hoj
S1000 RR ///M
Slänger in ett wild card:

Nya Mitsubishi Outlander Plug-In Hybrid. Har allt på önskelistan och förmånsvärde runt en tusenlapp. Strax över 400 dock men räkna på totalen istället.

outlander_phev15_new2.png

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Subaru Outback. :tummenupp

Då är ju rav4, crv och xc60 I samma liga. Småbilar för familjer med ett barn. Jag ska I med dubbla barnstolar, en 9åring och två vuxna, sen barnvagn, hund och packning och det rymms inte I en xc60 I vilket fall.

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
På just Sharan, eller alla VW?
Golf med DSG har i alla fall funnits med fyrhjulsdrift. Men du kanske inte räknar DSG till automat?

På just sharan. Då får man välja.
men det valet har jag redan tagit. Nu är det barnstolar, panoramatak och eldörrar, lastnät som inte går att kombinera. Jag vill ha allt. En fullutrustad sharan, 4wd och manuell. Nu får jag en "snik" lika som jag har men med 4wd. Dvs ingen mening att byta.

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Säger också Superb, galet nöjd med min och då har jag den äldre varianten som är mindre än den senaste.
Dragvikten är väl med BE du syftar till antar jag? Klarar inte Freemonten mer än 1100 ens med BE?
Men jag misstänker att du ändå vill ha en "buss" eftersom du vill ha skjutdörrar och ännu större bil än den största kombin?
?

Superben är lite för liten. Nya passaten är ju lika I storlek om jag förstått rätt.
Nä freemont är 1100kg I max släpvagnsvikt. Dvs oavsett vilka bokstäver på körkortet. Annars hade jag haft en freemont, då den fyller alla önskemål.

Skjutdörrar är ju fantastiskt med barn, men jag kan leva utan det. Men jag vill ha ett baggage stort som en finlandsfärja kan vända I. Cadillac escalade är I rätt storlek för mej, men 1 mille får jag aldrig in I tjänstebila träsket. Och om jag nu fick det så är väl förmånsvärdet mer än min lön. Då får jag betala jobbet varje månad.
Santafe´har endast 4600kr I förmånsvärde. Det är vad en Passat har. Touareg ligger mycket högre nästan 6 och xc90 på dryga 7k.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Sju platser i en Superb, går det verkligen?
Nej visst ja, det här är sporthoj:
"Hej, vilken bil med sju platser skall jag ha?
"-Ja tack, jag tar gärna bearnaisesås"

Det finns ganska många stationsvagnar med extra säten bak, det fanns även på 80-talet. Du fäller förvisso upp dem ur golvet och det påverkar lastutrymmet och en vuxen vill inte gärna sitta där.
Huruvida Superben har det eller ej låter jag vara osagt men jag blir förvånad om man inte kan välja till det.
Men, viktigast av allt; Han skrev FEM stora platser, helst sju. Superben rekommenderade jag för att den är störst i sin klass helt enkelt.

Superben är lite för liten. Nya passaten är ju lika I storlek om jag förstått rätt.
Nä freemont är 1100kg I max släpvagnsvikt. Dvs oavsett vilka bokstäver på körkortet. Annars hade jag haft en freemont, då den fyller alla önskemål.

Skjutdörrar är ju fantastiskt med barn, men jag kan leva utan det. Men jag vill ha ett baggage stort som en finlandsfärja kan vända I. Cadillac escalade är I rätt storlek för mej, men 1 mille får jag aldrig in I tjänstebila träsket. Och om jag nu fick det så är väl förmånsvärdet mer än min lön. Då får jag betala jobbet varje månad.
Santafe´har endast 4600kr I förmånsvärde. Det är vad en Passat har. Touareg ligger mycket högre nästan 6 och xc90 på dryga 7k.

En Santa Fé har väl inte stort lastutrymme eller missar jag något? Passaten är troligtvis mycket mindre än Superben, den gamla är ju ganska mycket mindre.
XC90'n är galet stor, speciellt med sina skjutbara baksäten. Men fy fan vad dyr...

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
En Santa Fé har väl inte stort lastutrymme eller missar jag något? Passaten är troligtvis mycket mindre än Superben, den gamla är ju ganska mycket mindre.
XC90'n är galet stor, speciellt med sina skjutbara baksäten. Men fy fan vad dyr...

Grand Santafé har ett redigt baggage med 5 säten uppe. Med 7 har den liknande som sharanen med 7 uppe. En bil som är I Q7ans storlek.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Voyager då?

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...