Tjära minnen från Ghettoborg

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Nu när vi har funnits här i Gbg-delen några år måste det finnas många gamla goda minnen. Bjud på ett härligt minne o berätta nåt som du kommer ihåg med ett leende på läpparna.

Själv är det många saker. Det är även många personer som man saknar. Två som direkt dyker upp är Militär (milimeter) Niklas o hans Aprilia, samt hans dödspolare dansken Jesper med en blåvit Sukka, precis som jag hade på den tiden.

Minns även tiden då WCX:arna var lite av den förbjudna typen. Det var inte riktigt ok att hänga med dom, om man även skulle vara med "det andra gänget". Vi vågade eller/och ville inte gå på deras fester men var ändå väldigt nyfikna. Jag fick aldrig riktigt nån bra motivering, men på den tiden var det några från wcx som inte drog helt jämt med några andra. Stämmningen var ibland rätt ilsken och dom flesta av oss stod mest och tittade på utan att riktigt förstå vad det gnabbades om.
Cathy som hade hittat nåt span där tyckte minsann att vi skulle våga oss dit för SÅ farligt kunde det väl ändå inte vara :gnissla Hon hade väl även tröttnat på oss andra grabbar :hihi
Jag var lite orolig för vad dom andra skulle säga men bestämde mig för att haka på. Barbs var inte sen att komma efter och helt plötsligt var vi rätt många som minsann skulle på en sån där fest.
Väl där insåg man att det inte alls var så farligt. Man kunde faktiskt få en myskram av Rejvis. Man berättade lite osannolika sanningar för den där stora Blondie med kycklinghojen och Magnus som man hade sett på Kinnekulle en annan gång var faktiskt trevlig även inne vid baren.
Inte så långt senare hade Johan (Sulan) lagt rabarber på Cathy och fiffan va dom bor ihop och grejjer.

Som nybliven knubbis hade man många känslor att sätta på plats. Idag är man rätt säker på vad som är upp och ner, men en stund var man allt lite vilsen.

Idag känner man sig rätt så rutinerad. Wcx-fest betyder fet minneslucka. GP-träff betyder bra tempo med ofta flera nya ansikten och förhoppningsvis är det nån trött gammal sportis där som man kan hänga av. Fyller nån år är det några vänner till födelsebarnet där och sen en hel drös med sporthojare. Det har redan varit förlovingar inom sh/gbg och snart blir det barn och bröllop.

Tänk om man hade vetat det för 4 år sedan.

Hoppas allt får en riktigt bra, snabb men säker sommar på hojarna!

//Mark

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
jag är väl fortfarande våt bakom öronen och känner lite som du gjorde mark:)

glömmer aldrig den dagen jag bestämde mej för att åka ner till arendal å hälsa på dom stora killarna. hur alla tittade på lilla mej när jag ensam och försiktig rullade in på parkeringen mot noll koll bussen där dom satt och tog de lungt. va nervös jag va. va ska dom tycka om ett litet moppefucko som jag lixom?

men de gick bra:) en gång blev två gånger. 2 blev 3 osv. folk är inte så farliga som man tror:)

gasa lungt och håll er på hjulen alihopa:)

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
Mycket trevlig läsning!

Som ny på forumet 2006, märktes ganska tydligt vilka som hängt här en längre tid. Många frågetecken i allt vad inlägg och interna skämt mm innebar.
Jag som person är ganska försiktig, både i körning, och i uttryck. Nästan harig, precis som kaninen vi har hemma. Så nyfiken, men så livrädd.

Snart fick jag iaf kontakt med någon för en körning mitt i veckan början av säsongen 2006. Slängde ut en fråga i körtråden, och fick kort efter ett samtal från Pysch. Kul tänkte jag, men shit, jag är ju helt grön på plastig hoj.
Väl på GP, eller kiosken nedanför kom en kille inrullandes på sin CBR 600RR iklädd cool skinnjacka jeans och lågskor. Oj tänkte jag, ska han verkligen köra sån där.
Jag förklarade att jag ville köra lugnt, där jag stod och svettades, påklädd upp över öronen med mitt billiga textilställ. Inga problem, jag har haft ett uppehåll och inte kört på ett tag sa Pysch.
Vi hade, tyckte jag iaf, en skitgoo tur runt på härskogsvägen mm.

Vi stannade till för pissepaus på ett ställe och hörde hur det mullrade bortigenom. Plötsligt kom där hela motardgänget, ca 15st motarder i en jäkla fart. Bland dem sista låg kesokungen med sin silvriga R1, en av dem få som hann vinka i ruschen. Mäktig upplevelse med alla hojar tänkte jag.

Tiden rann på, fler körningar, götatunnelns vänner mm, där vi samlades en hel drös hojar under en bro, en kille klotade på de regnhala gatorna, och det utfördes fireburns mm. Körningen blev inställd, och ett gäng begav sig till wcx. Jag åkte bort med Fabbe och C@rro och blev duktigt ifrånåkt då jag hade noll fäste med mina gamla backelit-däck. Skitskraj!
På WCX satt vi ett litet gäng, som Rejvis, Fabbe, C@rro, Bergan, tricky mfl. Trevlig kväll, som gick lite överstyr mot slutet.

Halloweenfesten 2006 var nog första gången jag träffade på M@rk. Den där störiga killen som la sig i vad som skrevs i trådarna och modererade för fullt. Vilken skön kille han var där han gick omkring med en mask och bjöd på något ur en flaska hela kvällen! Inte visste jag att jag skulle bära hem en stor jävla TV till honom några månader senare.

Längre fram bar det av mot fler fester, där jag träffade många fler ansikten mestadels nya som jag aldrig kört med, men som synts till på forumet. Några av dem har på något sätt blivit riktigt goda vänner, trots att gångerna med gemensamma körningar går att räkna på en stympad hand.

Nu är jag nästan hojlös, kör aldrig GP-körningar, men spammar friskt ändå, men det blir lätt så när man kommer in i gemenskapen och lärt sig hur tugget går!

Skitkul att få lära känna så här många trevliga människor, framför och bakom gränsnittet SH.

Henkepenk

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
-
Vi stannade till för pissepaus på ett ställe och hörde hur det mullrade bortigenom. Plötsligt kom där hela motardgänget, ca 15st motarder i en jäkla fart. Bland dem sista låg kesokungen med sin silvriga R1, en av dem få som hann vinka i ruschen. Mäktig upplevelse med alla hojar tänkte jag.

Fråga mig inte varför, men jag kommer ihåg det där. Jag vinkade också. Det var en av mina första turer med motardgänget, fan va skoj det var.

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
För 5 år sedan började man hänga här. På en av de första samåkningarna jag var med på åkte en kille av rätt ut i skogen så ambulansen fick komma och hämta. Det var Hållundan :yoparty

Det här var kul tänkte jag :tungan och fortsatte hänga med på söndagarna då och då.

Man hittade kompisar här och var som höll liknande tempo. Med åren utvecklade man körningen och man låg allt som oftast i täten och efter att varit med vid 5 olyckor varav en egen så testade jag genom tjöt av Flugan bankörning för första gången.

Det blev en halvdan gatsäsong till men nu är det bara bana som gäller.

Jag kommer ihåg Långa Farbrorn som singel och sporthojs pajas nr 1 innan Skrutten fick ordning på honom :tummenupp

Fiffan va gammel man börjar bli :mad:

Skrutten

Gudomlig sporthojare
Gick med
9 Jul 2004
Hoj
Ducati Monster 696
Långa Farbron är fortfarande en pajas... :tungan

Många fina minnen finns det och förhoppningsvis kommer vi få lägga många fler till listan.

Hemsedalsresan i februari 2005 är en sån där skön höjdare. Jag, Jojoman, Blomman, Jonqas, Hultan, Mark, Hållundan, Angel1000, Farfar och ett par "utomstående" kompisar till Mark drog iväg på en långhelg för skidåkning. Alla kände någon men ingen kände alla sådär riktigt bra.

Sällan man har skrattat så mycket på fyra dagar och det sällskap vi var räckte alldeles utmärkt. Vi blev kvar i stugorna där mitt ute i skogen och festade som om morgondagen inte fanns.

Den resan blev litegranna av ett avstamp för hela den säsongens fester med Mark och Hållundan som "ollningskungar" tror knappt det var någon eller något som kom undan där...

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Ett av mina första minnen var på en körning med bla. Kosz, Långis och några till.
Då hade Långis en lånad Duke som han sedan råkade krascha på vägen hem.

Efter det köpte han en egen och jag kunde ju inte vara sämre så jag köpte mig en jag med.....

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Hoj
kTm 690 sMc. aPrIlLiA 450 RxV. HuSqVaRnA 450SmR. gixxer 1000 k4
e för ny här så inte många minnen men det ska det bli ändring på!!
men har en grej kullen den 18 när ni mark med gäng låg i knullboxen å frös medans ja å sämsgård låg å svettades..
lät inte så bra kanske men värmen funka i hans vagn inte värre än så.

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Vilken tjeck tråd Mark :).

Jag inser nu att trots mitt 4 år gamla medlemskap så har jag inte varit vidare aktiv bland göteborgarna. Körde mest med utomstående polare första 2 åren (typ Lilja vars hoj Hållundan för övrigt krashade som vi ser på bild här uppe).

Min stund vid havet med Rash är en dag jag lagt på minnet. :kär
Har hänt mycket sen hösten -06 (då man kom in i gänget) inser jag nu...

kazzee

Det är roligare att ha kul!
Gick med
24 May 2008
Hoj
Yamaha V-Max (01)
Det här bådar gott! :)
Som pur färsk medlem här på SH har jag inte mycket att lägga till samlingen goa-gruppen-anekdoter, men det skall det förhoppningsvis bli ändring på. Upp till bevis gott folk. :D

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
Ett av mina första möten med tokarna från Göteborg var Götatunnelns vänner körningen.
Och Fabbe var en av de första SH-medlemmarna jag kom i kontakt med, en riktigt trevlig snubbe som kallade sig Muggen på den tiden :)

Grym körning blev det och om jag kommer ihåg rätt så var vi runt 45st :D
På eftermiddagen låg jag i ca 200knyck på väg tillbaka in till stan på motorvägen och helt plötsligt susar det till, då blev man omkörd av självaste Kesokungen som slangade med sin R1:a :yoparty

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Oj, jösses.... men vilken trevlig tråd :)

Jag minns hemsedal, fyfan vad roligt :) 7,0:eek:r i bastun ska man minsan passa sig för... :gnissla men vilket gott gäng :)

Jag kommer ihåg när barbs, jojo, hultan + brud, farfar, och säketr några mer följde mig upp till Uddevalla för min första uppkörning med 600an :)
Farfar höll en utläggning om varför sprite Zero va nyttigare än Apelsin juice på Mc Donalds.
Jag kuggade, så stackars Jojo fick knata sig upp och hämta hem mig igen....

Jag kommer ihåg brudkalendern vi försökte få ihop, och när Skorpan flippade och skällde ut mig på kafet :mad: ( konstigt nog så är det ändå ett bra minne :) )

Jag kommer ihåg när ni mobbade mig för min polerade ram.. fiiifan, det va en miss :hihi

och jag kommer ihåg första gången jag träffade Bus_bo, han hämtade upp mig hemma hos mitt X, och sen åkte vi och hälsade på Emil i Porrbutiken :) Vilken trevlig kille :)

Och jag kommer ihåg när fabbe och jag, quinton, mfl var nere och käkade på tjollöholm slott :)

och när vi hade vart ute och kört ett helt gäng bort mot allingsås, och jag och farfar höll på att klippa bilen :gnissla men det va en sjuhelvettes trevlig dag ändå :)

och jag kommer ihåg när vi skrapade knä i Jonsered :näsblod:

och alla fikorna ute vid askimsbadet på sommrarna :)

.... oh, nostalgi, nu längtar jag efter att få ihop min hoj, så kanske den här sommarn kan bli superbra :hoppa

Nu ska jag fan gå ut och pilla med min hoj en stund, :kämparglöd

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Oj, jösses.... men vilken trevlig tråd :)

Jag minns hemsedal, fyfan vad roligt :) 7,0:eek:r i bastun ska man minsan passa sig för... :gnissla men vilket gott gäng :)

Jag kommer ihåg när barbs, jojo, hultan + brud, farfar, och säketr några mer följde mig upp till Uddevalla för min första uppkörning med 600an :)
Farfar höll en utläggning om varför sprite Zero va nyttigare än Apelsin juice på Mc Donalds.
Jag kuggade, så stackars Jojo fick knata sig upp och hämta hem mig igen....

Jag kommer ihåg brudkalendern vi försökte få ihop, och när Skorpan flippade och skällde ut mig på kafet :mad: ( konstigt nog så är det ändå ett bra minne :) )

Jag kommer ihåg när ni mobbade mig för min polerade ram.. fiiifan, det va en miss :hihi

och jag kommer ihåg första gången jag träffade Bus_bo, han hämtade upp mig hemma hos mitt X, och sen åkte vi och hälsade på Emil i Porrbutiken :) Vilken trevlig kille :)

Och jag kommer ihåg när fabbe och jag, quinton, mfl var nere och käkade på tjollöholm slott :)

och när vi hade vart ute och kört ett helt gäng bort mot allingsås, och jag och farfar höll på att klippa bilen :gnissla men det va en sjuhelvettes trevlig dag ändå :)

och jag kommer ihåg när vi skrapade knä i Jonsered :näsblod:

och alla fikorna ute vid askimsbadet på sommrarna :)

.... oh, nostalgi, nu längtar jag efter att få ihop min hoj, så kanske den här sommarn kan bli superbra :hoppa

Nu ska jag fan gå ut och pilla med min hoj en stund, :kämparglöd
Du glömde när jag hämtade upp dig på 158 i närheten av Billdal när din "kära" 125a hade gett upp hoppet om att leva genom att ta sönder varenda växel du hade, kl sisådär 00.00 och jag hämtade upp dig och körde dig hem.

Andra minnen jag har är festerna på WCX, all hjälp med min hoj av flera här på SH(Rejvis, Duke, dansken Jesper, Skorpan).
Jag har fått massa nya bekantskaper och kaffet hos Skrutt och farbrorn är aldrig fel :)

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy