Ryktets källa ?Nu verkar ryktena peka mot att de skippar den GP12 som de testat och bygger nyare igen..
Ryktets källa ?Nu verkar ryktena peka mot att de skippar den GP12 som de testat och bygger nyare igen..
Undra kan man ju göra men vad vi faktiskt vet är att Hayden inte är rätt man. Hur dåligt det än går för Rossi "lyckas" han vara före sin teamkompis. Ibland är det bra att vara amerikan.Dessutom behöver man en topp tre-förare. Jag undrar om Rossi är rätt man då.
Vet inte om det behövs någon källa. RC213V var tydligen klart snabbare än GP12:an så tillbaka till ritbordet lär det bli för Ducati.Ryktets källa ?
Ett tiotal poäng mer än Hayden på bara drygt halva säsongen är verkligen övertygande.Undra kan man ju göra men vad vi faktiskt vet är att Hayden inte är rätt man. Hur dåligt det än går för Rossi "lyckas" han vara före sin teamkompis. Ibland är det bra att vara amerikan.
Det är riktigt att det står 7-3 i raceresultat, Rossi mot Hayden.Undra kan man ju göra men vad vi faktiskt vet är att Hayden inte är rätt man. Hur dåligt det än går för Rossi "lyckas" han vara före sin teamkompis. Ibland är det bra att vara amerikan.
Hur är detta relevant?Jo, det skulle vara jävligt intressant att se vad Peddot och lillbögen Lorenzo kan prestera på Duccen.
Top 3..!!?? Knappast!!
För att försöka förtydliga för de som tänker lite långsammare att Ducatin suger, skulle jag tro.Hur är detta relevant?
Om min faster hade pungkulor hade hon varit min farbror, typ?För att försöka förtydliga för de som tänker lite långsammare att Ducatin suger, skulle jag tro.
Nja, snarare att folk som inte duschar på en vecka luktar illa, om man nu inte förstår det.Om min faster hade pungkulor hade hon varit min farbror, typ?
Plus att avsaknaden av en traditionell ram (alu) runt motorn gör att hela ekipaget flexar annorlunda.Efter läst artikeln är sammanfattningen att Ducatis L4 (längre motor tyngdpunkten längre bak) innebär lägre tryck på framdäcket än för Yamaha och Honda som har kortare motorer. Och därför kan flytta motortyngden lägre fram. För mer tryck på framdäcket.
Och det lägre trycket på framdäcket med Ducati L4 (hårda enhetsdäck från Bridgestone) i MotoGP innebär att Rossi & Co inte får upp temperaturen på framdäcket => dåligt fäste.
Lite overkill att ha någon av Rossis kaliber i superbike vm (och han lär nog inte vara så pigg på det heller).... där räcker det med föredettingar typ Checa (som leder vm).Efter läst artikeln är sammanfattningen att
Ducatis L4 (längre motor tyngdpunkten längre bak) innebär lägre tryck på framdäcket än för Yamaha och Honda som har kortare motorer. Och därför kan flytta motortyngden lägre fram. För mer tryck på framdäcket.
Och det lägre trycket på framdäcket med Ducati L4 (hårda enhetsdäck från Bridgestone) i MotoGP innebär att Rossi & Co inte får upp temperaturen på framdäcket => dåligt fäste.
I SuperbikeVM är enhetsframdäcket från Pirelli, Pirellidäcket är mjukare (i stommen?), och gör att Ducatis Superbike kan få upp temperaturen i däcket. Trots L2 (lång motor, tyndpunkten längre bak än Honda Yamaha).
Så i SuperbikeVM går det bättre för Ducati än i MotoGP.
Och Ducatis misstag (som jag ser det) är att värva Rossi till MotoGP, inte till SuperbikeVM.
i SuperbikeVM hade Ducati, Pirelli och Rossi kunnat bli ett vinnande italienskt team.
Och bidragit till ökad försäljning av Ducati hojar och Pirelli hojdäck.
Du har rätt !Lite overkill att ha någon av Rossis kaliber i superbike vm (och han lär nog inte vara så pigg på det heller).... där räcker det med föredettingar typ Checa (som leder vm).
De kan ju vara så att innan säsongen när man värvade rossi så kunde man inte drömma om att de skulle gå såhär dåligt... ? Eller tror du själv att de tänkte; Vi pröjsar rossi massa miljåååner och sätter han på ett ekipage vi själva inte tror på, och räknar med att vara 30 sek efter täten konstant hela säsongen.Du har rätt !
Men å andra sidan vad kommer Ducati och Rossi tjäna på att Rossi blir 4a eller 5a i MotoGP i år? Han är ju aldrig på pallen....
Säljer inte en VM-vinst i SuperbikeVM fler Ducati hojar till allmänheten än en 5e plats i MotoGP? I bästa fall.
Men det kan ju vara så att för Marlboro/Philip Morris som betalar för Ducatis MotoGP satsning
är MotoGP allt, SuperbikeVM inget.
Har han inte varit pallen i år, han kom väl 3a i ett race
De kan ju vara så att innan säsongen när man värvade rossi så kunde man inte drömma om att de skulle gå såhär dåligt... ? Eller tror du själv att de tänkte; Vi pröjsar rossi massa miljåååner och sätter han på ett ekipage vi själva inte tror på, och räknar med att vara 30 sek efter täten konstant hela säsongen.
Och varför använda Rossi i sbk VM när man redan överlägset leder den serien ?
Han skulle säkert ta regelbundna pallplatser på exempelvis en Honda, men vinna? Jag tvivlar.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|