Men Pedrosa spöade ju alla andra Hondor så föraren gör ju skillnad - också. Enklare med en bra hoj dock..3/10 under banrekordet och bara 2/10 över bästa kvaltiden.
Men Hondan är ju inte så bra...
Men Pedrosa spöade ju alla andra Hondor så föraren gör ju skillnad - också. Enklare med en bra hoj dock..3/10 under banrekordet och bara 2/10 över bästa kvaltiden.
Men Hondan är ju inte så bra...
Du Randy, du är ett skämt.
Herregud, Bautista är halvsekunden snabbare på Sukkan är Rossi.
1. Men det fungerade ju. Både Stoner, Capirossi och Bayliss vann race. Nu kommer inte ens Rossi på pallen.
2. De behöver inte göra som japanerna. De kan göra som de redan gjorde: rundrörsram. Se punkt 1.
Jag får som sagt inte ihop det.
Två orsaker, tror jag.
1. De hade svåra problem med att göra ramarna likvärdiga när det var så många delar och svetsar. De betede sig olika även om de enligt specifikation var lika.
2. Ducati behöver göra ngt annorlunda för att spöa de japanska fabrikerna. Ducati har aldrig gjort en hoj ram liknande de som japanerna kör med. De ligger 30 år efter erfarenhetsmässigt så det blir också en chansning.
Du tror inte att de hade gjort det om lösningen var så enkel?Om man automatiserar svetsningen av ramarna så borde slutresultatet vara i stortsätt identiskt.
Uppenbart att Ducatin är en sämre hoj än alla tre japanska hojar..
Rossi bara dryga sekunden efter på sjunde plats
Han var bara 1/10 efter Spies så det är ju ett klart fall framåt.Ja bra under omständigheterna ! Nu känns de som att vafan 7 tiondelar till borde inte vara ngn match på en så lång bana, så är han iaf med någorlunda i matchen... (om han e 3-4 tiondelar efter snabbaste på träning/kval så är han ju helt me på race)
Fin logik. Ducati vann sin första titel samma år som man sänkte motorernas storlek med 200 cc.Äh, gör som vanligt när det gäller Ducati, ge dom lite större motor än konkurrenterna så hänger dom säkert på!
Dels väldigt dåligt med depåplats men även kostnader som de mindre teamen i GP inte har råd med samt som du säger - jänkarna vill ha med sina egna serier.
Hört talas om en klass som heter WSBK?Fin logik. Ducati vann sin första titel samma år som man sänkte motorernas storlek med 200 cc.
Hört talas om en klass som heter WSBK?
Där ville inte Ducati vara med och leka längre om de inte fick ha en större motor.
Honda har länge haft mest att säga till om i MotoGP och var de som drev igenom 800 cc.Då kan man lika gärna spekulera om att Dorna sitter i knäet på Honda och Bridgestone om man vill ha konspirationsteorier.
Honda har länge haft mest att säga till om i MotoGP och var de som drev igenom 800 cc.
WSBK kallades förr i tiden lite elakt för Ducati-cup
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
|
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |