Tjeckiens GP Brno

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det är ju ingen större hemlighet att InSport/Flamini Group genom åren har gjort mycket för att Ducati ska vara konkurrenskraftiga i WSBK. Visst reglerna gäller för alla men reglerna har också anpassats olika mycket efter olika modeller på marknaden. Så är det och det är i sig inget konstigt med det och man behöver inte vara Ducati-hatare för att se det.

Skillnaden mot 250GP-reglerna är att de var de samma i massor va år medan WSBk reglerna hela tiden har förändrats när Ducati inte varit konkurrenskraftiga.

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Hata motorcyklar? Motorsport handlar om förarprestationer, varumärkena skiter jag i.

Sömnpillret? MotoGP är ju bättre än på åratal.

Skrev inte att du sade så. Dock så tycker jag MotoGP handlar minst lika mycket om tillverkarens prestige.

MotoGP är bättre i år men inte tillräckligt. Det skiljer sjukt mycket (relativt sett) mellan toppen, midpack och bottenskrapet. Sällan fajt till mållinjen också om man jämför med t ex WSBK-räjsen där det kämpas in i det sista med väldigt små skillnader.

IMHO.

Det är ju ingen större hemlighet att InSport/Flamini Group genom åren har gjort mycket för att Ducati ska vara konkurrenskraftiga i WSBK. Visst reglerna gäller för alla men reglerna har också anpassats olika mycket efter olika modeller på marknaden. Så är det och det är i sig inget konstigt med det och man behöver inte vara Ducati-hatare för att se det.

Skillnaden mot 250GP-reglerna är att de var de samma i massor va år medan WSBk reglerna hela tiden har förändrats när Ducati inte varit konkurrenskraftiga.

Jojo, vi får ta en öl över det någon gång. Var endast en parentes i en MotoGPtråd.

Det jag hänger upp mig på är att WSBK oftas ses som en "skitliga" då denna serie ofta erbjuder enormt bra race. Och framför allt jämnare mellan märkena.

Last edited:

Tony_J

Medlem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
z900 -21
Grejen i wsbk var väl att allt var frid o fröjd så länge duccen vann? När den började komma efter så var det väl hot om att dra sig ur om dom inte fick ha större motorer..
Visst reglerna hindrade inte jappsarna att köra större twinnar, men det fanns ju ingen annledning..

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Grejen i wsbk var väl att allt var frid o fröjd så länge duccen vann? När den började komma efter så var det väl hot om att dra sig ur om dom inte fick ha större motorer..
Visst reglerna hindrade inte jappsarna att köra större twinnar, men det fanns ju ingen annledning..

Som jag skrev innan så vann ju Honda med sin SP1. 2000 och 2002? Rätta mig om jag har fel där.

Om de inte "kände för" att bygga fler twinnar får ju stå för dom. Dom förlorade ju en eventuell kund som mig då jag gillar sporttwinnar.

Tony_J

Medlem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
z900 -21
Japp twinnar är kul, saknar ljudet från min gamla sp1:a.. Det är nog jag som är lite stenålder, tänkte tillbaka på tiden när det var 750cc..

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
I regn funkar duccarna skapligt iaf. Skönt när vi nästa år vinner vm. Med Italiensk förare och team.

forza italia!!

Last edited:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Bjäbb-bjäbb. :hihi

WSBK och BSB är roligare att se på, det är tätare race, flera kan vinna (och det är lika kul varje gång Biaggi förivrar sig och tar en riktigt sen svängpunkt :rofl ). MotoGP blixtrar stundtals till, men oftast är det sömnpiller med kortegekörning till målflagg.

Det är riktigt trist att det skall vara så förbaskat svårt att få fräs på den där pastaraketen, och skall de ge sig på att svänga ihop något nytt till nästa år lär det bli tufft då med om de inte har ett underverk i rockärmen.

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Hoj
790 Duke
vad har hänt med hopper? jag kollar live-timing to det står NC innan hans namn.

eslov

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
zx6r-07 zx10-08
kan någon lägga upp lite resultat från träning å kval. el länkar till något vettigt.

tack
mvh T. Rött

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj