Tjeckiens GP Brno

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R1127
'Battle for 2nd' säger grafiken till helikopterbild av 5-6 hojar med 25-30 meters lucka mellan varje - desperat försök att försöka inbilla någon att det fortfarande är race?

Ännu en ointressant övning i kolonnkörning - heja Dorna & Co., ni sköter detta förträffligt!
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Dax att +:a underhållningsvärdet!

125cc +++
Moto2 +++++ Mental !!
MGP + "Svag"
 

MC Doktorn

Guest
1. Stoner
2. Dovi
3. Simon i källaren

:Bugar

Du är helt enkelt outstanding, köp en triss .

Varför klaga på Dorna för att Stoner är bäst, och källar Simon äntligen! fick komma med i klubben och Rossi fick se ryggen på pallgubbarna.


Synd att den lille spanjoren kasta sig men jag tror inte han hade klarat av Stenis oavsett.

Den nye Doohan !!!
 
Last edited:

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Simoncelli borde få extrapoäng för sitt utseende, tyder på karaktär och stor inre styrka att gå omkring och se så ut!
 

magi

POOOWEEER!!!!!!
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Superduke 1290R
Mkt intressant för resten av säsongen att Rossi endast var 12 sek efter vid målgång istället för dom 30 sek som det varit hittills under säsongen. Bra förändringar dom fick till på desmon nu då.
Stort GRATTIS TILL Simmo som äntligen fick kliva upp på pallen. Nästa säsong tror jag kommer gynna Simmo med 1000cc motorer. Hoppas han får en bra styrning nu bara.

I övrigt läste jag att bridgestone arbetar på en helt ny typ av framdäck till nästa säsong som har mjukare stomme för att få bättre värme i däcket och feedback till föraren.

Detta kommer självklart gynna alla märken men i särklass kommer Ducati dra mest nytta av detta nya däcket.
Kan bli intressant detta!
 

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Ort
Norrköping
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
Grymt kört av stoner.

2 Italienare på pallen. Nästa år har vi alla 3 på pallen.

Rossi
Sic
dovi.
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Simoncelli borde få extrapoäng för sitt utseende, tyder på karaktär och stor inre styrka att gå omkring och se så ut!

Han är rätt lik Clownens kompanjon i Simpsons!
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
I övrigt läste jag att bridgestone arbetar på en helt ny typ av framdäck till nästa säsong som har mjukare stomme för att få bättre värme i däcket och feedback till föraren.
Tydligen viktigt för TV-intäkterna att fler italienare kollar på MotoGP.
Eller är en majoritet av teamen missnöjda med Bridgestones framdäck ? :va
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Gsxr 1000 K6
Mgp-racet hade potential att bli spännande men dagens teknik gör minsta lilla lucka omöjlig att ta in så länge ingen gör bort sig! Hoppas 1000cc får lite större utslag och däcken mer stryk!

Det känns ändå som dagens Mgp-fält med Sic, Rossi, Dani, Lorenzo och Stoner (ev Spies) är det jämnaste på länge talangmässigt. Därmed finns även möjligheten för jämnare racing om de utslagsgivande sakerna ökar. Detta trots att årets säsong varit ganska ok.
 

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Ort
Vänersborg
Hoj
R1100S, XS400
Mgp-racet hade potential att bli spännande men dagens teknik gör minsta lilla lucka omöjlig att ta in så länge ingen gör bort sig!

Kanske, men jag tror att det är det beror på att förarna har mindre vinna-eller-försvinna attityd än förr. Att driva ett team i MotoGP är dyrare än någonsin; big business. Krasher är kostsamma på flera plan. Jag tror att teamen instruerar förarna att hellre komma i mål någon placering lägre, än att riskera krasch.

En förare som ligger efter behöver minska varvtiden på något sätt. Han behöver testa att bromsa senare/gasa senare/ändra spår; vara kreativ helt enkelt. Men med teamets önskan att inte krascha i bakhuvudet hämmas inspirationen som behövs, och varvtiderna går inte ner.
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Mkt intressant för resten av säsongen att Rossi endast var 12 sek efter vid målgång istället för dom 30 sek som det varit hittills under säsongen. Bra förändringar dom fick till på desmon nu då.
Undrar om det verkligen var förbättringar på hojen eller om det mest berodde på banans karaktär? Brno är speciell, utan varken superraka eller hårnålar.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Kanske, men jag tror att det är det beror på att förarna har mindre vinna-eller-försvinna attityd än förr. Att driva ett team i MotoGP är dyrare än någonsin; big business. Krasher är kostsamma på flera plan. Jag tror att teamen instruerar förarna att hellre komma i mål någon placering lägre, än att riskera krasch.En förare som ligger efter behöver minska varvtiden på något sätt. Han behöver testa att bromsa senare/gasa senare/ändra spår; vara kreativ helt enkelt. Men med teamets önskan att inte krascha i bakhuvudet hämmas inspirationen som behövs, och varvtiderna går inte ner.
Du har rätt i vad en förare behöver göra men i intervju efter intervju säger de alla samma sak: Det är nästan omöjligt att ta in mer än ett par tiondelar per varv.

Läs gärna den här intervjun med Kenny Roberts SR:
http://motomatters.com/interview/2011/07/28/kenny_roberts_on_the_yamaha_m1_i_liked_m.html
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Gsxr 1000 K6
Kanske, men jag tror att det är det beror på att förarna har mindre vinna-eller-försvinna attityd än förr. Att driva ett team i MotoGP är dyrare än någonsin; big business. Krasher är kostsamma på flera plan. Jag tror att teamen instruerar förarna att hellre komma i mål någon placering lägre, än att riskera krasch.

En förare som ligger efter behöver minska varvtiden på något sätt. Han behöver testa att bromsa senare/gasa senare/ändra spår; vara kreativ helt enkelt. Men med teamets önskan att inte krascha i bakhuvudet hämmas inspirationen som behövs, och varvtiderna går inte ner.

Tror det bara gäller team som har en ansträngd budget ergo inga av fabriksteamen...

Sen kan du aldrig intala mig att Rossi inte skulle gjort vad som helst för att komma ikapp Spies idag! Visst tar de som ligger högt upp i tabellen inte de allra värsta riskerna men det kan man inte förvänta sig!
 
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Top