MC Doktorn
Guest
1. #27 YES !!!! Inget snack vem som är bäst
1. Stoner
2. Dovi
3. Simon i källaren
Vem har ändrat mitt inläggButter tar starten och drar sen ifrån till en säker seger.
Simoncelli borde få extrapoäng för sitt utseende, tyder på karaktär och stor inre styrka att gå omkring och se så ut!
Tydligen viktigt för TV-intäkterna att fler italienare kollar på MotoGP.I övrigt läste jag att bridgestone arbetar på en helt ny typ av framdäck till nästa säsong som har mjukare stomme för att få bättre värme i däcket och feedback till föraren.
Han är rätt lik Clownens kompanjon i Simpsons!
Tydligen viktigt för TV-intäkterna att fler italienare kollar på MotoGP.
Eller är en majoritet av teamen missnöjda med Bridgestones framdäck ?
Han är rätt lik Clownens kompanjon i Simpsons!
nej,side show bob däremot...
Mgp-racet hade potential att bli spännande men dagens teknik gör minsta lilla lucka omöjlig att ta in så länge ingen gör bort sig!
Undrar om det verkligen var förbättringar på hojen eller om det mest berodde på banans karaktär? Brno är speciell, utan varken superraka eller hårnålar.Mkt intressant för resten av säsongen att Rossi endast var 12 sek efter vid målgång istället för dom 30 sek som det varit hittills under säsongen. Bra förändringar dom fick till på desmon nu då.
Du har rätt i vad en förare behöver göra men i intervju efter intervju säger de alla samma sak: Det är nästan omöjligt att ta in mer än ett par tiondelar per varv.Kanske, men jag tror att det är det beror på att förarna har mindre vinna-eller-försvinna attityd än förr. Att driva ett team i MotoGP är dyrare än någonsin; big business. Krasher är kostsamma på flera plan. Jag tror att teamen instruerar förarna att hellre komma i mål någon placering lägre, än att riskera krasch.En förare som ligger efter behöver minska varvtiden på något sätt. Han behöver testa att bromsa senare/gasa senare/ändra spår; vara kreativ helt enkelt. Men med teamets önskan att inte krascha i bakhuvudet hämmas inspirationen som behövs, och varvtiderna går inte ner.
Kanske, men jag tror att det är det beror på att förarna har mindre vinna-eller-försvinna attityd än förr. Att driva ett team i MotoGP är dyrare än någonsin; big business. Krasher är kostsamma på flera plan. Jag tror att teamen instruerar förarna att hellre komma i mål någon placering lägre, än att riskera krasch.
En förare som ligger efter behöver minska varvtiden på något sätt. Han behöver testa att bromsa senare/gasa senare/ändra spår; vara kreativ helt enkelt. Men med teamets önskan att inte krascha i bakhuvudet hämmas inspirationen som behövs, och varvtiderna går inte ner.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|