Ok, här är anledningen till varför jag blev kuggad: Jag höll inte tillräckligt mycket till höger när jag svängde. Jag var till höger om mittlinjen, jag var nästan vid dikeskanten... men tydligen var detta inte tillräckligt. Vidare kugade denne inspektör en i gruppen för att denne fick lite bakhjuljslåsning vid bromsprovet. Den andra inspektören sa (när man fick FRAMHJULslåsning) att det var jättebra att man inte vurpade - så därför fick man gå vidare
Kom sen och säg att man kan lita på inspektörerna - de är ju mer subjektiva än domarna i melodifestivalen.
1. Jag vet att andra blivit stoppade och fick inga dagsböter. Har inte hört om någon som fick det. Det finns säkert men verkar vara lätt att fjäska sig ur.
2.Du riskerar INGET om du håller dig till småvägar.
3. Det jag gör är rättfärdigat. Ska inte alla vara lika inför lagen? Eller har dem över 50 särskilda privilegier? Ja det är helt ok att köra så länge jag inte åker fast.
Om du vill tycka att jag är en hycklare är det din ensak. Men jag sparade några tusenlappar på att köra "privat", så det får du ta hur du vill.
Se punkt 3 ovan - De har SAMMA erfarenhet av mc-körning som mig t o m mindre, då de aldrig tagit någon körlektion. Jag tog iallafall 1 innan jag körde samt läste olika böcker. De har sämre reflexer( kan vi hålla det här generellt? Om jag säger att människor har 10 fingrar, kommer du att säga att det finns vissa med 11?) och syn. Ändå får dem köra - men inte jag. Det är klart som f-n att det hör hit. Jag håller med dig, olyckorna som dem orsakar ska vi inte gå in på.
Jag är inte emot att äldre ska köra hoj, men det går inte att komma ifrån att det är hyckleri (för dem som fick det "på köpet"). Sen att folk tycker att inspektörer är gulliga, glada, hederliga och allmänt änglalika, eftersom respektive fick sitt körkort på 1:a försöket kan jag också förstå. Jag fick mitt B-kort på första och inspektörer var det bästa som fanns då...
Hursomhelst det här är mitt sista inlägg, har sagt vad jag velta säga (x2) och har verkligen inte tid att bråka på internet. Jag önskar TS lycka till och hoppas hon får en bra inspektör.
Peace out!