Tjej med civilkurage i Gävle!

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
korvgubbe skrev:
JO, så sant man inte ska dömma någon i förhand men samtidigt kan det ju tyckas konstigt att hojtjuven återvände för att plocka upp "en okänd kvinna utan någon som helst inblandning i stölden som dessutom bara är ute på morgonpromenad....
Det är givetvis en försvårande omständighet, men vederbörande är inte ens åtalad än, såvitt jag kan förstå. Jag föredrar att avvakta tills rättssystemet gjort sitt, nAkcSkÅt-filosofin tilltalar inte mig.
 

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Östersund
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Mycket bra gjort, det som förvånar mig är grannen. Karln verkar ju borta iom se nedan

"Ute på gården träffade de en granne som hade sett en man och en kvinna hålla på och slipa upp mc-låset.
- Han hade antagit att de var motorcykelns ägare som tappat bort nyckeln, berättar Malin."

Hur fan kan man INTE gå fram och fråga vad folk sysslar med i ett snt fall.
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
OT - Lita inte på grannar

An3Azz skrev:
Mycket bra gjort, det som förvånar mig är grannen. Karln verkar ju borta iom se nedan
"Ute på gården träffade de en granne som hade sett en man och en kvinna hålla på och slipa upp mc-låset.
- Han hade antagit att de var motorcykelns ägare som tappat bort nyckeln, berättar Malin."
Hur fan kan man INTE gå fram och fråga vad folk sysslar med i ett snt fall.
:felämne, jag vet men kan inte låta bli denna lilla historia ur verkliga livet.
En gång i tiden när jag sysslade med annat fick jag leverera några skrivare till ett företag som huserade i bottenvåningen på ett bostadshus. De hade blivit av med all datautrustning under natten.
Om ingen sett något, det var ju bland en mängd bostäder?
Jodå, ett äldre par ovanpå hade sett några som lastade ut dataprylar genom ett fönster under natten, men paret hade trott "att dom höll på att flytta".... :kocko
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
korvgubbe skrev:
...ett år var vad jag såg när jag googlade efter just "Envarsgripande" men jag antar att det var en väldig massa nattmössande där med.
Du skulle ha googlat dig fram till en officiel webbplats med lagtexter.

Min poäng var iaf att man har rätt att själv gripa någon som deltagit i en hojstöld utan att behöva oroa sig så varför ordmärka?
:va
Därför att jag är trött på alla tomtar som gissar sig till vad som står i lagen när det är så enkelt att läsa EXAKT vad en lag innebär, allt finns på nätet.
 

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Östersund
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Kahobe skrev:
Jodå, ett äldre par ovanpå hade sett några som lastade ut dataprylar genom ett fönster under natten, men paret hade trott "att dom höll på att flytta".... :kocko


Suck, folk är ju fan inte riktigt kloka. Själv skulle man gått ner med baseballträet och fråga vad dom sysslade med. :4skrika
 

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Piagio med trampor
Snorfen skrev:
http://www.arbetarbladet.se/local_a...ng_1=101&avdelning_2=101&variabel=GAVvinj.gif

Modigt,tur hon inte blev illa skadad av idioten! :mad:
Hoppas den andra typen åker dit very soon....

Dagens ros till denna tjej från mig iaf!
Fan så bra gjort dessvärre så blir det väl hon som åker dit o de vekliga brottslingarna som klarar sig!
Brukar ju bli så dessvärre!
Som jag brukat säga pissar en annan på en buske 600spänn o fyllecell...
59 på 50 väg så har man halvapolis kåren efter sig.
Brottslingar, knarkare o folk i allmänhet som slåss o dödar... jo dom brukar klara sig :(
 

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Skyffladyngamåla
Hoj
hoj hoj
1. RebelZero
2. MD
3. Stortryne
4. Pelvan
5. Amullo
6. 955i
7. Boije
8. Korvgubbe
9. Zee
10. Freddexwing

Fett coolt! :)
Okej då är vi tio pers någon mer som vill vara med?
Just nu kostar det oss 38 spänn per näsa!

Vi väntar tills i morgon klockan 12 på torsdag, då drar jag iväg beställningen så har hon dem under eftermiddagen.

Jag Pmar också kontouppgifter i morgon när jag vet hur många vi blir.
(Jag lägger ut så länge för er ärliga sporthojsåkare! :) )
/Fredde
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
valmers skrev:
Det är givetvis en försvårande omständighet, men vederbörande är inte ens åtalad än, såvitt jag kan förstå. Jag föredrar att avvakta tills rättssystemet gjort sitt, nAkcSkÅt-filosofin tilltalar inte mig.
Håller med men i det här fallet (och alla andra fall) är det efter en prövning av sossekakan innefattande lansting och hamrén som avgör om det är rätt fram för hackning på kyllingen..
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
freddexwing skrev:
1. RebelZero
2. MD
3. Stortryne
4. Pelvan
5. Amullo
6. 955i
7. Boije
8. Korvgubbe
9. Zee
10. Freddexwing
11. Nursey
Lagger till mig med ! Heja bruden !! Jag hoppade pa tre tjuvar som traskade ivag me vara handvaskor och holl kvar dem tills polisen slangde in dem i bilen och tutade ivag. Adrenalinet tar over helt !! Starkt jobbat!!
 

Snorfen

Guest
freddexwing skrev:
1. RebelZero
2. MD
3. Stortryne
4. Pelvan
5. Amullo
6. 955i
7. Boije
8. Korvgubbe
9. Zee
10. Freddexwing
11.Nursey
12.Snorfen

/Fredde

Klart trådstartaren ska vara med! Skyller på den jädra hemtentan!! Hjärnkontoret har paus...:tungan
 

Pertan

ESTJ
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Vänge
Hoj
Aprilia Mille 2K
korvgubbe skrev:
Hon behöver inte få ett års fängelse.... Det räcker att ett års fängelse finns med på skalan för det brott hon misstänks för när hon grips.
6 månader i straffskalan räcker!

All heder åt Malin, helt rätt ge dig inte!
 

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Hejja Malin! Starkt jobbat!

Har pratat med Marko och sagt åt honom att lägga upp lite bilder på hojen och regnr mm men han har nog inte hunnit än.

Det är iaf en röd Kawasaki ZX-9R Ninja -00. Sitter ett kolfiberslipon på. Landsvägsdäck, bakdäcket var rätt slitet på mitten. Hojen är helt röd, även fälgarna är rödlackade. På tanken satt ett skinnfodral för att fästa tankväska, också rött.

Verkar som att killen använde en tigersåg för att få bort skivbromslåset men han blev nog tvungen att såga sönder bromsskivan så den har nog en del skador. Får väl anta att han hade en skruvmejsel att vrida om tändningslåset med så det lär ju också vara skadat.

Flickvännen som bara var ute på "morgonpromenad" hade med sig tigersågen som använts inlindad i tröjan hon haft på sig så hennes skuld råder det då inga tvivel om.

Nu kan tjuven bara hoppas att jag inte får tag i honom men tjejen lär nog avslöja honom med tiden så.....
 
Last edited:

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Pertan skrev:
6 månader i straffskalan räcker!
Men HELVETE! Jag har ju för fan redan skrivit att det inte finns något krav alls på längd?! Jag citerade rättegångsbalken, räcker inte det?

Rättegångsbalken 1942:740, 24 kapitlet; Om häktning och anhållande, 7§, andra stycket:

Om den som har begått brott, på vilket fängelse kan följa, påträffas på bar gärning eller flyende fot, får han gripas av envar. Envar får också gripa den som är efterlyst för brott. Den gripne skall skyndsamt överlämnas till närmaste polisman

Räcker detta, eller kommer det komma en tredje tomte med en egenkonstruerad version av lagen och hävda något ytterligare felaktigt?
 

princessMAD

GirlRider..
Gick med
13 Apr 2005
Ort
Gävle
Hoj
Honda CBR 1000RR -04, cross 250 Yamaha -05:a,
1. RebelZero
2. MD
3. Stortryne
4. Pelvan
5. Amullo
6. 955i
7. Boije
8. Korvgubbe
9. Zee
10. Freddexwing
11.Nursey
12.Snorfen
13.maddetheprincess

klart tjejen ska ha en blomma :Bugar kunde ju varit min hoj :yoparty
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top