Tjejbandagar

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Yasha skrev:
Det har de! Men det är väl inte så kul om jag får köra där ensam?!? :(

Förresten så har jag aldrig kört på en riktig motardbana och vem vågar släppa ut mig på en grusslinga som dessutom innehåller hopp! :skrämd

Det blir ju inte så lång tid med aktiv körning på ett så'nt där kvällspass, så Husan ska nog klara av det... Kanske jag åker av banan när ni andra susar förbi i 190 på raksträckorna?

Hopp låter coolt :tummenupp
Ska bli kul att se dig hoppa senare i sommar.

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Åsa skrev:
Hopp låter coolt :tummenupp
Ska bli kul att se dig hoppa senare i sommar.

ALDRIG!!! :skrämd

Asfalt konstant under åtminstone ett hjul, är mer min grej!!! Åker jag grus, har jag helst kontakt med båda hjulen i marken och infinitesimalt med luft däremellan! (Om man bortser från luften i slangen förstås...)

Du kan få låna Husan och hoppa om du vill! :crash

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Yasha skrev:

Det blir ju inte så lång tid med aktiv körning på ett så'nt där kvällspass, så Husan ska nog klara av det... Kanske jag åker av banan när ni andra susar förbi i 190 på raksträckorna?
Inte så lång tid med aktiv körning??? Räkna med max två grupper och 2x15 minuter/timmen i tre timmar... Jag lovar, det räcker för den mest åksugne! Eller du kanske menade långa sammanhängande pass? Räkna med ca en kvart per pass.
Dreva upp motarden så mycket du kan bara, har inga siffor i huvudet men det är säkert någon här som vet vad som funkar.

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Torkel skrev:
Inte så lång tid med aktiv körning??? Räkna med max två grupper och 2x15 minuter/timmen i tre timmar... Jag lovar, det räcker för den mest åksugne! Eller du kanske menade långa sammanhängande pass? Räkna med ca en kvart per pass.
Dreva upp motarden så mycket du kan bara, har inga siffor i huvudet men det är säkert någon här som vet vad som funkar.

Jag tänkte nog mer i jämförelse med en hel bandag... :rodnar

Omdrevning är redan planerad, då Husan för tillfället bara gått inomhus, på gokartbana. Men tack för påminnelsen! :)

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
Yasha skrev:
Kanske jag åker av banan när ni andra susar förbi i 190 på raksträckorna?

Hmm, det är nästan toppfart på min lilla dam... ;) så mej kommer ni antagligen inte se i några sånna hastigheter. När jag läser era postningar, så blir jag nästan lite skrajsen. Det är ju första gången för mej på bana och jag vill helst inte att det ska bli den sista.... :eek:

/Fröken knäskak....

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
watson skrev:
Hmm, det är nästan toppfart på min lilla dam... ;) så mej kommer ni antagligen inte se i några sånna hastigheter. När jag läser era postningar, så blir jag nästan lite skrajsen. Det är ju första gången för mej på bana och jag vill helst inte att det ska bli den sista.... :eek:

/Fröken knäskak....

Ta det lugnt!!! Jag och Lillskruttan har inte ens SÅ hög toppfart, även om jag drevar om som bara den! Och dessutom är jag inte heller någon banvirtuos, bara en glad och entusiastisk amatör!

Vi är där för att lär oss hantera hojen bättre och ha KUUUUL!!! :)

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
Yasha skrev:
Ta det lugnt!!! Jag och Lillskruttan har inte ens SÅ hög toppfart, även om jag drevar om som bara den! Och dessutom är jag inte heller någon banvirtuos, bara en glad och entusiastisk amatör!

Vi är där för att lär oss hantera hojen bättre och ha KUUUUL!!! :)

Phu! *torkar svetten ur pannan* Nu är jag lugnare! :p Jag tänkte ju också åka dit för att ha KUL!! :rodnar

/Fröken fräken

Last edited:

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Ja! :D

Och det regnar i Linköping än så länge... Inte för att jag är ledsen för det, det finns ju regndäck! :p

Tyvärr måste jag banga den här tisdagen, TROTS allt tjat och raggande av tjejer... :rodnar

HOPPAS NI FÅR KUL OCH BLIR MÅNGA!!!

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Det regnar inte längre! Får hoppas på att det håller i sig nu bara! :)

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Berätta nu!

Kom det några tjejer till Sviestad ikväll?!? *nyfiken*

:)

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Ja, berätta nu då...

...ännu en tös som bangade... fick dock köra lite på Knutstorp idag. Precis lagom för mig och mitt knä.

Nå, hur var det på Sviestad då? Berättaberättaberättaberätta :hej

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Det var svinkallt och jättetråkigt för jag är kille och fick bara stå och titta på. Jag tror det var 8 st tjejer som körde och dom fick riktigt mycket bantid i ett mestadels alldeles fantastiskt förståndigt tempo med tanke på blöt asfalt, temperatur och vilka däck som var monterade på cyklarna.

Synd att det inte kom fler för det regnade inte en droppe.

/H

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Det var ju tråkigt att höra, men om det anordnas flera sådanhär dagar lär det helt klart dyka upp fler töser. Ibland är vi lite svårstartade serru ;)

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Då kommer kanske det här förslaget som en glad överraskning: Om det kommer tillräckligt många tjejer till en vanlig trafikövning så ska vi försöka göra en egen grupp för de som vill. En av tjejerna i kväll var med i mc-klubben Qnyppling, de har visst 50 medlemmar och hon skulle försöka få med allihop (tolkar jag det som...)! :)
Edit: För er som inte vet så är Qnyppling en mc-klubb bara för kvinnfölk!

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Torkel skrev:
Då kommer kanske det här förslaget som en glad överraskning: Om det kommer tillräckligt många tjejer till en vanlig trafikövning så ska vi försöka göra en egen grupp för de som vill. En av tjejerna i kväll var med i mc-klubben Qnyppling, de har visst 50 medlemmar och hon skulle försöka få med allihop (tolkar jag det som...)! :)
Edit: För er som inte vet så är Qnyppling en mc-klubb bara för kvinnfölk!

Det är fortfarande en kvällskörning som är aktuellt då eller?
Jag är väldigt sugen på att prova på Sviesta, men... det är väldigt långt att köra 50 mil x 2 på en dag för några timmars bankörning. Eller är jag negativ nu? :rolleyes:
Om det varit en helgdag så är det en helt annan femma... Men det är klart, vill man väldigt gärna så går det väl alltid att lösa på ngt sätt :D

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Den 28/5 är det kvällskörning men det är dagen innan kristi himmelsfärd så då kanske det inte blir lika bråttom hem.

Inte enbart tjejer men däremot enbart Originalsystem är det som gäller.

/H

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
hmmm, tänkte du skulle bli min personliga assistent :D

här så...

Bifogat

• lms-träning.gif
    lms-träning.gif