Tjejdag, B&K på Gelleråsen 2007

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Gahhh!!! Den 3:e augusti, det är ju en fredag!!!

Nu verkar det verkligen som om det skiter sej för mej. Satan i gatan :mad:
 

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Rörken är det ingen föranmälan till, men blir det några tjejdagar i år? Jag har inte hört något än *nyfiken* och jag var tydligen ansvarig för de två dagarna som var förra året... :tungan

/ Veronica

Det blir 2 stycken tjejdagar på Rörken denna sommaren och datumen är:

Söndagen den 27 Maj
Söndagen den 8 Juli

Bra väder är beställt, men inte garanterat. :)


Yasha: Eftersom du var så bra förra sommaren så blir du chef i år också. :tummenupp
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Det blir 2 stycken tjejdagar på Rörken denna sommaren och datumen är:

Söndagen den 27 Maj
Söndagen den 8 Juli

Bra väder är beställt, men inte garanterat. :)


Yasha: Eftersom du var så bra förra sommaren så blir du chef i år också. :tummenupp
Vilket FJÄSK!!! :D Lättköpt är man visst också, för jag sa' ju inte nej...:va

Kul med tjejdagar, se till att dyka upp nu, när vi fortfarande får våra alldeles egna dagar!

Och glöm inte bort heldagen på Gelleråsen den 3/8! :tummenupp
 

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Gävle
Hoj
zx6r -99
Gahhh!!! Den 3:e augusti, det är ju en fredag!!!

Nu verkar det verkligen som om det skiter sej för mej. Satan i gatan :mad:


??

Alltså .....kan man inte köra hoj på fredagar??

Eller är alla fredagar reserverade supardagar !!?? För du kan väl inte mena att du redan har planerat in vad du ska göra helgen 3:e augusti.
:)
 

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
??

Alltså .....kan man inte köra hoj på fredagar??

Eller är alla fredagar reserverade supardagar !!?? För du kan väl inte mena att du redan har planerat in vad du ska göra helgen 3:e augusti.
:)


Fredagar är INTE helgdagar. Är man inte ledig så jobbar eller studerar man. Jag gör det sistnämda & har svårt för att vara borta en hel dag.

Däremot så gillar jag söndagarna på Rörken. Dem kommer jag att vara med på :)
 
Last edited:

Gunsan

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2005
Ort
Öregrund
Hoj
CBR600rr Grafitti edition 2008
Fredagar är INTE helgdagar. Är man inte ledig så jobbar eller studerar man. Jag gör det sistnämda & har svårt för att vara borta en hel dag.

Men har din termin börjat redan den 3:e augusti?
Eller kanske annan utbilding än högskola... som inte är så frikostig med ledighet under sommaren så att man kan jobba ihop buffert till terminen.

För övrigt såg jag att Rörberg skulle ha tjejkörning 26/5.. så då kan det bli både lördag o söndag på go-cartbana med bara tjejer :tummenupp

/Gunsan
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
För övrigt såg jag att Rörberg skulle ha tjejkörning 26/5.. så då kan det bli både lördag o söndag på go-cartbana med bara tjejer :tummenupp

/Gunsan
Mycket tjejdagar blir det, men Hondjävlarna är nog uppe i Insjön just den dagen... :tuttar

Mig slipper ni dock inte undan på Rörberg heller! :D (f-n, ska hon vara med ÖVERALLT?!? :va tänker ni nu va! :tungan )

Stora skillnaden mellan dagarna på gokartbana och dagen på Gelleråsen, är förutom att det är skillnad mellan banorna så klart, att det dels är en heldag på Åsen och att man får mer tid och plats till färdighetsträning i eget tempo och mer instruktörstid/ högre instruktörstäthet. (om det inte är så att vi får massor med anmälningar av hur många instruktörer som helst till tjejdagarna på Rörken och Rörberg, men med tanke på att det är kurs på Midlanda samtidigt är det inte så troligt).

Ni är välkomna på alla kurserna! :)

/ Veronica
 
Last edited:

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Men har din termin börjat redan den 3:e augusti?
Eller kanske annan utbilding än högskola... som inte är så frikostig med ledighet under sommaren så att man kan jobba ihop buffert till terminen.

För övrigt såg jag att Rörberg skulle ha tjejkörning 26/5.. så då kan det bli både lördag o söndag på go-cartbana med bara tjejer :tummenupp

/Gunsan

Japp, jag börjar den 12 feb först & går till sista juni. Börjar igen den 30 juli & fram till 14 dec. Går en KY-utbildning, de har lite udda terminer.

Som Yasha skrivit så är vi (Team SheDevils) i Insjön & showar den helgen. Hade liksom glömt det när Affe skrev om Rörkendagarna, så det blir bara den ena av dem jag kommer att medverka på iaf.
 

Corki

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia RSV Mille -00
Finns det några Stockholms brudar som skulle vara intresserade att åka på nåt annat läns tjejkurser?? .


Ja jag. Förutsatt att jag är i Sverige under somaren, vilket jag ännu inte vet, är jag beredd att flänga till jordens ände för att delta på SMC tjejkurser!


För övrigt såg jag att Rörberg skulle ha tjejkörning 26/5.. så då kan det bli både lördag o söndag på go-cartbana med bara tjejer :tummenupp

/Gunsan

Var är Rörberg? Är det SMC som fxar där med?
 
Last edited:

Corki

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia RSV Mille -00
Ligger utanför Gävle, det är SMC Gävleborg som håller i de körningarna!

Går det att muta dig med choklad för att garanterat få en plats?
Min favorit är Stratos norsk choklad med bubblor :bow
Eller finns annat tips för att inte missa anmälningen? Gör man det på SMC´s sida?

Har aldrig kört på stor bana förut..:rullandeu
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Går det att muta dig med choklad för att garanterat få en plats?
Min favorit är Stratos norsk choklad med bubblor :bow
Eller finns annat tips för att inte missa anmälningen? Gör man det på SMC´s sida?

Har aldrig kört på stor bana förut..:rullandeu
:D Jag ääälskar sjåklaaa!!!

Körningen på Rörberg kommer det också att vara föranmälan till, närmare detaljer kommer ni hitta på http://www.svmc.se. (edit: för Taco har lämnat info på SMC Gävleborgs forumdel)

Dessutom blir sällan tjejaktiviteterna fulla, det skulle betyda att vi har 40-50 brudar på plats, vilket vore häftigt, men högst osannolikt. Gör anmälan så tidigt som möjligt ändå, man kan aldrig vara riktigt säker.

Kom ihåg att Rörberg är en gokartbana. (Gelleråsen är stor bana och den tjejkursen är i augusti)

Skriv in datum och tid i din kalender och se till att vara på plats helt enkelt! Vi syns där!:tummenupp

/ Veronica
 
Last edited:

Corki

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia RSV Mille -00
Gelleråsen

Jag tror jag lyckades få till ett syftningsfel. :confused:
Undringen gäller körningen på Gelleråsen. Hur många pengar, var och när ska man bli av med dom? :)
Allt e redan inskrivet i kalendern o så. Nu fattas bara att jag når ner till marken från hojen (har knappt kört den) och en anmälan. :hojbusa

Vi ju inte missa ;)

:D Jag ääälskar sjåklaaa!!! Men det är ingen föranmälan till kursen på Rörberg, utan det är som vilken Rörbergkörning som helst, man åker dit, går introduktionen och kör. (Taco, rätta mig om det är annat beslutat om den här dagen)

Dessutom blir sällan tjejaktiviteterna fulla, det skulle betyda att vi har 40-50 brudar på plats, vilket vore häftigt, men högst osannolikt.

Kom ihåg att Rörberg är en gokartbana. (Gelleråsen är stor bana och den tjejkursen är i augusti)

Skriv in datum och tid i din kalender och se till att vara på plats helt enkelt! Vi syns där!:tummenupp

/ Veronica
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Jag tror jag lyckades få till ett syftningsfel. :confused:
Undringen gäller körningen på Gelleråsen. Hur många pengar, var och när ska man bli av med dom? :)
Allt e redan inskrivet i kalendern o så. Nu fattas bara att jag når ner till marken från hojen (har knappt kört den) och en anmälan. :hojbusa

Vi ju inte missa ;)
Du hittar informationen om tjejkursen på Gelleråsen på SMC Stockholms hemsida, men anmälan för augustikurserna är inte aktuellt ännu.

Ha lite koll på den här tråden och http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=825 så säger vi till när det är dags att anmäla sig!

(och för den som inte vet, ligger Gelleråsen utanför Karlskoga)

:)
 

highside

Guest
Favorit i repris - En hel dag bara för tjejer!

Jag tänkte redan nu flagga för att den 3 augusti 2007 har SMC Stockholm Broms- och Kurvkurs på Gelleråsen. Dagen är reserverad för tjejer :yoparty

Vi ses där :tummenupp

Från och med den 15 april går det att anmäla sig. :)
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
NU, tjejer, är anmälningen till tjejkursen på Gelleråsen 3/8 ÖPPEN!!! :hej
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top