Tjejdag på Ring Knutstorp

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Yasha skrev:
Om du hade sett skillnaden på hastighet till och med mellan de som körde i den sk "snabba" gruppen på tjejdagen på Knutstorp förra året, skulle du inte säga så... (tror jag). :mattias

Det är ju sant. Tänkte inte på det. Fast det hade ju gått att lösa på dom vanliga dagarna genom att sprida på sig.

Yasha skrev:
Tjejdagen har väl också kommit till för att få fler tjejer att våga, det är ganska många som tycker det är jobbigt att testa första gången med en massa killar hängande runtomkring banan. Jag tänker inte gå in på detaljer, men jag vet många tjejer som låter bli... :(
Det är säkert så, jag har lite svårt att förstå det tänkandet bara. Det måste ju vara rätt sällan som en tjej bara har med tjejer att göra ifrågan om att ta körkortet tex. Eller körning i vanliga fall. Jag har aldrig sett ett tjejgäng köra MC tex. Bara en reflektion. :)

Yasha skrev:
Jag kan tänka mig att ett av målen med tjejdagen är att tjejer ska våga vara med på ordinarie bandagar och om allt var perfekt, skulle då inga tjejdagar behövas! :)
Sant! Frågan är väl egentligen, var ifrån kommer illfarelsen att killar är farliga på bandagar? :va

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
CorbenDallas skrev:
Sant! Frågan är väl egentligen, var ifrån kommer illfarelsen att killar är farliga på bandagar? :va

Det blir oftast mera hets (Läs: oftast, detta betyder alltså inte ALLTID) när det är grabbar med, och jag tycker att det är ett kanonbra initiativ. Var nu inte så bakåtsträvande Corben :tungan

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
CorbenDallas skrev:
Jag vet.. det ÄR fånigt... men det finns ju även killar som inte vill åka på bandagar för att de är rädda för att bli utskrattade/utpekade som dåliga/vad det nu är de är rädda för... :va

Jag kan iofs relatera till mig själv, när jag skulle lära mig wheela förra sommaren. Till att börja med vägrade jag ens försöka när det var folk i närheten, allra helst inte okända killar... var ju rädd att göra bort mig! Fast jag kom över det så småningom. Alla är ju nybörjare nå'n gång, eller?!? :hihi

Nu säger jag inte att det är den enda anledningen till att tjejer inte vill köra på bana med killar, för ett flertal av de tjejer jag känner som kör hoj, är inte ens intresserad, TROTS mina idoga försök att få dem att förstå att bankörningarna jag tjatar om att de ska följa med på, är till för att de ska lära sig hantera sin hoj bättre/säkrare/roligare! :) Men det är antingen för långt bort, det är för dyrt, de ska på fest eller vad som helst... Jag har till och med erbjudit plats i bussen och gratis resa till och från banan, men icke... :(

Det är bara att inse att alla inte tycker lika. *suck* Fast dessa tjejer (iaf de jag känner) skulle verkligen behöva några varv på en broms- och kurvkurs... :7peta

Fast det är klart! Killar är väl farliga var de än är?!? :fatta!

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Åsa #96 skrev:
Det blir oftast mera hets (Läs: oftast, detta betyder alltså inte ALLTID) när det är grabbar med, och jag tycker att det är ett kanonbra initiativ. Var nu inte så bakåtsträvande Corben :tungan
*hehe* Som om det inte blir hets när vissa tjejer är ute? :7peta Det var väl tur att det var omkörningsförbud överallt utom på rakan där på Knutstorp förra året... :hihi

Puss på dig Åsa! :kär

Kurvmakaren

en helt vanlig medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
YZF R6 -00
Yasha skrev:
*hehe* Som om det inte blir hets när vissa tjejer är ute? :7peta Det var väl tur att det var omkörningsförbud överallt utom på rakan där på Knutstorp förra året... :hihi

För att få ordning på just det här "hets-körandet" kommer jag upp och flaggar under dagen så bara passa er... :tungan

CorbenDallas

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Åsa #96 skrev:
Var finns den här hetsen? Jag hade behövt lite så jag får upp farten... :D

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
CorbenDallas skrev:
Var finns den här hetsen? Jag hade behövt lite så jag får upp farten... :D
Med tanke på din frisyr så platsar du lätt på tjejbandagen, glöm inte att raka dig bara

Cybercat

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R6
CorbenDallas skrev:
Jag har aldrig sett ett tjejgäng köra MC tex. Bara en reflektion. :)

Men vi är några stycken som kört tjejgazz minsann... Iofs med manligt påhäng i form av turledare och clown :clown
Jag tror inte att det har med farten att göra (det gick inte sakta varken på tjejdagen eller tjejgazzet), utan som Yasha säger - det är nåt visst när det bara är tjejer :tuttar

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
Kurvmakaren skrev:
Apropå något helt annat...
Blir det ingen tokfilmning detta året?

Någon form av filmning kommer jag att bedriva... när jag inte blir förnedrad på banan... :tungan

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Milome skrev:
Jag tror inte att det har med farten att göra (det gick inte sakta varken på tjejdagen eller tjejgazzet)...
JOOOO, Åsa körde jäääääättelåååångsamt, så jag höll på att trilla av hojen för att jag somnade... :tungan (Tills vi körde ut på rakan, för då hade 115 kg och 62 hk Husaberg inget att sätta emot... :gnissla )

:rofl

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
69:an skrev:
Någon form av filmning kommer jag att bedriva... när jag inte blir förnedrad på banan... :tungan
Gör som Micke! Berätta din egen story med filmen se'n! Enligt hans version så körde han ifrån oss allihop med Gammelgixxern där på Knutstorp! :lol

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
Yasha skrev:
Gör som Micke! Berätta din egen story med filmen se'n! Enligt hans version så körde han ifrån oss allihop med Gammelgixxern där på Knutstorp! :lol

Ja, det lär inte bli något oklippt Dogma-stuk - det skulle avslöja allt för många varvningar... :tungan

flimmer

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2004
Hoj
SV650s -02
Ducatista skrev:
Sorry, men så som det ser ut nu blir det ingen tjejdag nästa år. :(
Detta är andra försöket och blir inte kursen fullbokad kan vi inte motivera en ny Tjejdag nästa år.

Kom igen tjejer :hoppa

Jag hade gärna kommit, men kan inte ta ledigt från jobbet... :(

Tycker att det är suveränt att det ordnas såna här saker och jag hoppas verkligen att det blir av nästa år!! :) Kanske kan få ledigt från jobbet då...eller ännu hellre - Lägg det på helgen så man slipper ta ledigt...

CorbenDallas

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Milome skrev:
Men vi är några stycken som kört tjejgazz minsann... Iofs med manligt påhäng i form av turledare och clown :clown

Som sagt, jag har aldrig sett ett tjejgäng köra... :arsele

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Yasha skrev:

Tja, jag menade ju inte alla... :) Kanske tur att inte alla var som vi i fjol :D.

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Yasha skrev:

Tja, jag menade ju inte alla... :) Kanske tur att inte alla var som vi i fjol :D.

Puss tebaks :kär

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...