Tjejer med mc i stockholm!

Miss_A

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Hoj
Z750 + Suzuki DRZ 400E
Tycker jag mer och mer ser tjejer köra hoj här i stockholm :tummenupp så jag tänkte det kunde vara kul att veta lite vilka vi är som kör och som är med här på sh, om man söker nån att åka med osv.

kan börja att presentera mig,

Anna, färsking som tog körkort i slutet av förra sommaren och kör idag en er6n. Kör gärna med någon nån dag framöver! Bor i söderort.

Muffin

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2008
Hoj
Yamaha FZS 600 -99
Anna, tog körkort för två år sedan. Vill gärna ha kör- och fikasällskap. Kör helst längre turer utåt landet. Bor i västerort.

serenada

käbbel
Gick med
6 May 2010
Hoj
babsan <3
Josephina, 22 år, håller på att ta mitt kk, rullar runt lite på antingen sambons r1a eller våran gixxer då och då, av någon anledning tycker jag dock det är mycket roligare att sitta bakpå sambon, det går lite vildare till då, kör jag själv går det så rackarns långsamt. Ska iallafall köpa en kawasaki z750 i höst va det tänkt.
Bor i söderort jag med! Åker gärna med när jag får lov! ;)

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
Troll
Pippi, kört i 4 år åkt bakpå i 7 år.

Har en cbr9r. Kör ibland våran kawa 636 eller sambons K6a.

Bor i Tyresö och har en dotter på 9 år som ofta sitter bakpå. Jobbar på Mc-Boden :tummenupp

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Vampyrtrollet... Bor i Tumba...
Haft kortet i snart 3 år...
Kör en svart/rosa CBR600RR -03... :D
O kör som Prillan lagom fort.. hehe

BusAnna

&#1729;&#1605;&#1740;&#1588;&#1729; &#1570;&#1582;
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
BusAnna här. :hej Bor på Gärdet och kör en BMW f650cs.
Kör alldeles för långsamt. Men nån måste ju ligga sist?

Cruella

No pain, no fear
Gick med
25 Jun 2008
Hoj
GSXR 1000 L1 svart, GSXR 1000 K9 svart(sa upp sig), KTM 525sx -03(avhyst), GSXR 1000 K9 vit Pussel(skilsmässa), Honda CBR 900 RR -99, fireblade (såld)
Jo Cruella kallas jag åker massor både bana o gata, har en Gixxer k9 1000 och en Honda fireblade 900 -99. Bor i Enköping men åker ofta i STHLM trakten både norrort o söderöver.

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Izah eller Tant Rosa, har kört i 28 år :skrämd:skrämd kör en SV 650 men just nu häckar jag i Zugdidi Georgien, blir nog här i ett år till...

Kommer hem 19 juli och blir hemma i 3 veckor, kanske en litn sväng då...

sporthojsfarmor

aka Bikerwoman
Gick med
28 Jan 2010
Hoj
Ducati Monster -05
Mer känd som Bikerwoman, kvinna på 46 år som kört sporthoj sen 2003 tror jag?? Inne på min åttonde hoj sen dess, blev sporthojsinstruktör i SMC 2005 men har lagt det alltmer på hyllan då jag inte har tid längre med så mkt. ideellt arbete. Har ett jobb som kräver ca 60 tim. i veckan av mig samt är uppfödare av raskatter så tyvärr får hojåkat stryka på foten alltmer.
Bor utmed en av Roslagens bästa hojvägar och kör mest i norrort.
Har förmånen att ha en son som är hojmekaniker:tummenupp

tEKLa

- Mrs Magniffen
Gick med
6 Jul 2009
Hoj
Såld!
Och jag är Tekla..... Har haft mitt hojkort sedan sommaren 2002, en av de bättre investeringarna jag gjort i mitt liv :yoparty

Har ägt och kört lite olika modeller av sporthoj men är numera ägare av en vit skönhet, en Triumph Street Triple -08 med lite bling-bling, som jag kommer att behålla länge framöver.

Hängde första gången på SH våren 2003, tog ett brejk återkom sommaren 2005, tog ytterligare en paus och nu är jag tillbaka igen :rolleyes:

När jag är ute och kör väljer jag främst vägarna runt om i norra delen av stockholmstrakten och Mälardalen, finns massor med härliga sommarvägar. Men jag tar också gärna ett par varv på Gelleråsen eller Sviestad när tillfällen ges, har även testat banorna ute i Europa, Donington Park, Magny-Cours mfl. tillsammans med European Superbike school, första gången redan året efter jag tog lappen, dvs 2003.

Har även testat på Super Motard som omväxling och siktar nu på att hitta/låna en cross samt någon lering crossbana att leka på, så är listan komplett :fakta

Har kört hoj med många sköna typer här från SH men också från andra klubbar och tillhåll, och nu i våras vart jag fullvärdig medlem i Skitsnack MC :tummenupp

Ses på vägarna! :tungan

kattis

Snart är det dags igen!!
Gick med
3 Apr 2009
Hoj
Ingen just nu.. :S
Kattis här..är en tjej på snart 32år som tog kortet 11/5 i år (bästa dagen i mitt liv). ;D
Kör en R6 -03 & bor i Åkersberga..otroligt härliga vägar i norrort.
Kör efter min förmåga..så om det är fort eller långsamt kan man ju diskutera. :D
Skulle vara kul att hitta fler tjejer att köra tillsammans med..men även killar funkar!!

Hoppas vi ses & kör försiktigt!!

Miss_A

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Hoj
Z750 + Suzuki DRZ 400E
ös på bara :tummenupp kul som 17 om man kunde styra upp nån träff med er, köra lite, fika och snacka skit!

betsy

Fuck cancer
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Liten Galen
betsy, kört sen -02, Ducatifanatiker som kör bana hellre än gata.
Kan övertalas till gatåkning av sociala skäl, om det vankas glass och inte innefattar 46 varv runt bulten :näsblod

:hej

MaudF

Liten, grön o elak!
Gick med
4 Jul 2009
Hoj
Kawasaki er-6f ABS -08, ZX6-RR -05, Ninja 650 2019
Maud. Bor på söderort. Tog kortet -82 och körde några år men hade ett drygt 20-årigt uppehåll sedan innan jag tog upp hojåkning igen 2008:) Kör er-6f och hänger gärna på Knixkurser och storbana. Pendlar dagligen till jobbet med hojen så här års. Annars kör jag både söder o norr om stan, ensam och i grupp (om folk har någotsånär koll på sin körförmåga) :mattias

UllisS

Överlycklig :)
Gick med
5 Apr 2010
Hoj
Kawasaki zx9r -00
Jag heter Ullis och håller på övningskör för fullt, bor i Solna och kör just nu mest norrut, bla för att jag har min handledare där. Kör upp i slutet av juni, och vill inget hellre än att få ta av mig min övningskörningväst ;)
Så fort jag är klar kommer jag absolut vilja ha lite roligt folk att åka med, för tyvärr är det ingen av mina vänner som kör hoj.
Så håll tummarna, så hoppas jag att vi ses snart, för det här är ju det roligaste som finns :)

betsy

Fuck cancer
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Liten Galen
Får man va med? Har ju tejhoj i alla fall. :hojsmilie

[YOUTUBE-ID]<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/WOdjCb4LwQY&hl=sv_SE&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/WOdjCb4LwQY&hl=sv_SE&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
[YOUTUBE-ID]<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/WOdjCb4LwQY&hl=sv_SE&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/WOdjCb4LwQY&hl=sv_SE&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

HAHAHA, försökte i alla fall :glömdet

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...