Var på stora mc-affären för att kolla in en enduro. Bad att få hjälp av killen som snackade med sina kolleger. Jag ville provsitta en Yamaha. Kort som jag e (165cm), så kom jag inte upp. Frågade då om den gick att sänka.
- Sänka? sade han o tittade på mig som om jag var dum i huvudet. Man kan inte sänka enduros, för då kommer man inte över stenarna (?!)
- Jaha, svarade jag o funderade på om de som kör 50-80 kubikare kör i smurfskogen. Men om man är tjej och vill köra enduro då?
- Man får väl inse sina begränsningar, svarade han syrligt.
- Men Suzuki dr:n 650 där borta då, den går ju att sänka, påpekade jag. (Vet, för jag har en sådan)
- Det är en offroad och inte en enduro, replikerade han. (nähä...)
- Det vet jag, svarade jag, men den sade ni oxå att den inte gick att sänka. Men vi gör såhär: Hittar jag en enduro som går att sänka, så kommer jag in o berättar det för dig. Sen gick jag.
Det är andra gången jag blir så nonchalant bemött på det stället. Jävla idiot!
Så jag får väl ta på platåskor, eller så får någon här tipsa mig.... För enduro ska jag köra!
- Sänka? sade han o tittade på mig som om jag var dum i huvudet. Man kan inte sänka enduros, för då kommer man inte över stenarna (?!)
- Jaha, svarade jag o funderade på om de som kör 50-80 kubikare kör i smurfskogen. Men om man är tjej och vill köra enduro då?
- Man får väl inse sina begränsningar, svarade han syrligt.
- Men Suzuki dr:n 650 där borta då, den går ju att sänka, påpekade jag. (Vet, för jag har en sådan)
- Det är en offroad och inte en enduro, replikerade han. (nähä...)
- Det vet jag, svarade jag, men den sade ni oxå att den inte gick att sänka. Men vi gör såhär: Hittar jag en enduro som går att sänka, så kommer jag in o berättar det för dig. Sen gick jag.
Det är andra gången jag blir så nonchalant bemött på det stället. Jävla idiot!
Så jag får väl ta på platåskor, eller så får någon här tipsa mig.... För enduro ska jag köra!