Tjejer vad har ni för hojjar?

supergirl

she's unstoppable, unpredictable ...
Gick med
17 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 600rr -03
Sitter och letar för fullt men vet inte riktigt vad man ska börja med. Tanken ör att köpa nåt som jag kan köra med under nästa säsong för att till andra säsongen byta up mig till något lite mer spännande :)
 

ZaXeS

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Ort
Småland
Hoj
Kronan, en grön
supergirl skrev:
2382985 Sitter och letar för fullt men vet inte riktigt vad man ska börja med. Tanken ör att köpa nåt som jag kan köra med under nästa säsong för att till andra säsongen byta up mig till något lite mer spännande :)
Ingen chey, men tjöp en kawasaki ER-6n:tuttar
Billig, och vad jag har hört så ska det vara en toppen båge....:yoparty
 

RwE

ERotic 6 nude
Gick med
17 Aug 2004
Ort
Uddevalla
Hoj
Kawasaki ER6n -06
supergirl skrev:
2382985 Sitter och letar för fullt men vet inte riktigt vad man ska börja med. Tanken ör att köpa nåt som jag kan köra med under nästa säsong för att till andra säsongen byta up mig till något lite mer spännande :)

Ska du ändå byta upp dig så skulle jag faktiskt rekommendera en Yamaha Bt1100 "bulldog"... lättkörd enkel och rolig.. fast för långsam när man blir varm i kläderna.....
 

maja38

Garanterat tjejkörd ;))
Gick med
19 Mar 2006
Ort
Norrköping
Hoj
Ducati 996S -01
supergirl skrev:
2382985 Sitter och letar för fullt men vet inte riktigt vad man ska börja med. Tanken ör att köpa nåt som jag kan köra med under nästa säsong för att till andra säsongen byta up mig till något lite mer spännande :)

Har en R6:a sedan en månad och den är helt underbar!!! :tummenupp

Men första hojen var en Suzuki GSX750, bra uppkörningshoj.
Smartast är nog om man inte vill köra på körskola, att få tag på en billigt hoj som körskolorna använder. Sen kan du ju välja och vraka bäst du vill...(klart att försäkringspengen spelar roll, också..)

Lycka till!!!
 

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Hitta en förstahoj som är äldre än 20 år så att du kan veteranförsäkra den, kostar 1380 kr hel/hel oavsett hoj och ägare. En såg gammal gör ju inte så mycket om man skulle tappa eller lägga heller.

Jag har en Suzuki GSX 400 FWS förresten, funkar bra när man kör, men flytta hojen själv är inte så kul när den väger 210 kg och man själv inte är särskilt biffig...

Lycka till :tummenupp
 

Dalkullan

joråsåatte
Gick med
15 May 2006
Ort
Borlänge
Hoj
Letar
Jag kan varmt rekomendera Kawasaki ZX6R, det är min första hoj och jag använder den fortfarande. Den är lätt att köra och helt enkelt underbar :rolleyes:
 

Laila

ser snabb ut
Gick med
19 Feb 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Gixxer - Rakel
supergirl skrev:
2382985 Sitter och letar för fullt men vet inte riktigt vad man ska börja med. Tanken ör att köpa nåt som jag kan köra med under nästa säsong för att till andra säsongen byta up mig till något lite mer spännande :)


Den här :)

www.r2d2.se/trx
 
Last edited:

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmavid
Hoj
Suzuki GSX-R 750
supergirl skrev:
2382985 Sitter och letar för fullt men vet inte riktigt vad man ska börja med. Tanken ör att köpa nåt som jag kan köra med under nästa säsong för att till andra säsongen byta up mig till något lite mer spännande :)

Är det du på avataren? Då föreslår jag en muskelmaskin med lite fett på kroppen. Ducati Monster kanske?


.
 

Lillan78

Medlem
Gick med
25 Aug 2005
Ort
Trångsund
Hoj
CBR 600 F Sport -02
Honda Hornet 600.... :Rockbanan

Det är bara att testa och se vad som passar just dig.

Horneten passar mig medans andra trivs bättre med R6:eek:r, Monster osv....smaken e som :arsele :D
 

supergirl

she's unstoppable, unpredictable ...
Gick med
17 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 600rr -03
Lurch skrev:
2383135 Är det du på avataren? Då föreslår jag en muskelmaskin med lite fett på kroppen. Ducati Monster kanske?


.

Det är jag ... jag är stark fast inte så lång endast 153 :D
 

ape

be a nice ape
Gick med
24 May 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 600 04:a ***Såld.
herregud. Det var inte lite muskler där inte, bodybuildar tjej alltså. Bäst man passar sig då. :D

PS. Föresten du håller inte till i SATS Odenplan? Sett en blond kort bodybuilding tjej där under helgen. Finns nog flera ehhh. :rodnar
 
Last edited:

issi

* 3 äpplen hög, som en smurf... *
Gick med
3 Aug 2005
Ort
Hus med för litet garage...
Hoj
KTM EXC 250f Sixdays -13, 690 Duke -09
Jag kör Ducce Monster...
Trevlig och lättkörd utöver det är den ganska låg vilket kan vara praktiskt om man behöver stanna vid trafikljus etc... :rolleyes:

Om du är kort och vill kunna nå ner med båda fötterna (samtidigt) så är utbudet av hoj VÄLDIGT begränsat... Åk till ex. AVA och provsitt....

Lycka Till!
 

supergirl

she's unstoppable, unpredictable ...
Gick med
17 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 600rr -03
issi skrev:
2383317 Jag kör Ducce Monster...
Trevlig och lättkörd utöver det är den ganska låg vilket kan vara praktiskt om man behöver stanna vid trafikljus etc... :rolleyes:

Om du är kort och vill kunna nå ner med båda fötterna (samtidigt) så är utbudet av hoj VÄLDIGT begränsat... Åk till ex. AVA och provsitt....

Lycka Till!

Båda fötterna kommer jag aaaaaldrig kunna fu i marken men det vore ju skönt om man slapp luta hojjen 45grader för att nå ner :D
 

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
Min tant kör ZX10R..den är väl lite mer spännande...fast egentligen älskade hon sin CBR600RR.
Det där med kort låter jag vara osagt.

Hoppas du hittar din drömpålle.
 

issi

* 3 äpplen hög, som en smurf... *
Gick med
3 Aug 2005
Ort
Hus med för litet garage...
Hoj
KTM EXC 250f Sixdays -13, 690 Duke -09
supergirl skrev:
2383329 Båda fötterna kommer jag aaaaaldrig kunna fu i marken men det vore ju skönt om man slapp luta hojjen 45grader för att nå ner :D

Ja.. då blir ju utbudet lite större... :tummenupp

Börja med att känna efter hur mycket pengar du vill lägga, därefter kan du börja klura på hur mycket du kan tänka dig att lägga på försäkring...

Stockholm, nytaget körkort, stor cc + mycket kåpor = svindyr försäkring...

Sen det viktigaste utav allt... Vad planerar du att ha hojjen till... glassa runt på gatan, köra på bana, köra i terrängen etc

Om du bestämmer dig för en hoj med mycket kåpor rekomenderar jag att sätta på kraschpuckar... utifallatt... :D

/issi
 

Ducatista

Varför åka när man kan köra själv
Gick med
18 Aug 2003
Ort
Malmö
Hoj
Husqvarna 30Lyx -53
Ducati Monster kan jag rekommendera.
Liten och smidig men ändå kraftfull.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top