Tjejer vad har ni för hojjar?

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Ort
Veberöd
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
Kan rekomendera Honda CBR 600f.
Eftersom du är 153 så hade min hoj passat dig perfekt
eftersom den är sänkt.
Vill själv ha en ny hoj till nästa säsong. Dock har hade jag ju
tänkt att köra tills denna säsongen är slut plus att jag gärna
vill veta vad jag tänker köpa innan jag säljer den..
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
har haft en Honda cbr 600f som jag trivdes med men är lite dyr i försäkringen, nu har jag bytt till en Honda Hornet 600f som jag är jätte glad för att jag har skaffat, kul och köra och bra för dom som inte är över 170 lång....
 

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Ort
Veberöd
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
Kan tillägga att min motorcykel tillhör tung-kategorin eftersom effekten överstiger 25kw :fakta
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
LayDeeOmega skrev:
2392120 Kan tillägga att min motorcykel tillhör tung-kategorin eftersom effekten överstiger 25kw :fakta

Men du får inte köra upp med den eftersom den inte uppnår de 750cc som en tung (obegränsad) måste ha.
 

Mirran

Tjolahopp!
Gick med
26 Sep 2004
Ort
I ett ännu gulare hus..
Hoj
Tröttnat..
Det är ju såå svårt att välja hoj..Det bästa är ju alltid att provköra många olika hojar tills man hittar den man trivs bäst med..
Men jag skulle nog rekommendera dig en Sv 650 otroligt lättkörd och smidig..Bättre att börja lära sig köra på en mindre hoj för att sedan byta upp sig..
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
supergirl skrev:
2385568 Det blir nog en sporthoj ändå så får jag väl köra upp med körskolans cykel sen :(


Har för mej att jag läste att du var 153.. Jag är en hel dm längre, och når bara precis, precis ner på min gsxr 750.... Men det är en vanesak att inte nå ner, jag vippar över lite och sätter ner en afoten, det duger gott. Står ju inte stilla så ofta!
 

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Ort
Veberöd
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
Sant, men jag läste tidigare i hennes inlägg att hon skulle köra upp
på en körskolehoj. Så då spelar det ju ingen roll om man får köra
upp med den eller inte

wonderwizard skrev:
2392129 Men du får inte köra upp med den eftersom den inte uppnår de 750cc som en tung (obegränsad) måste ha.
 

Backblade

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2004
Ort
wd
Hoj
Ingen
Gsx-r 750 säger jag bara, se till att skaffa efter år 2000 så du får en snygg. Sen är det bara att njuta av den hojen. Passar nog din längd också, kan hända att du får sänka sadeln lite.
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Jag kör motard, har haft en KTM 660 tills för två veckor sen.

Har tidigare haft en RF600R (billig och trevlig nybörjarhoj) samt en GsxR 600.
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Backblade skrev:
2395132 Gsx-r 750 säger jag bara, se till att skaffa efter år 2000 så du får en snygg. Sen är det bara att njuta av den hojen. Passar nog din längd också, kan hända att du får sänka sadeln lite.

De är faktiskt snyggare modellen innan.. Men det är en smaksak.. I vilket fall som helst är de dessvärre hyffsat höga. Jag är som sagt en hel dm längre, och har problem med att nå ner. tror det beror mycket på att de är hyffsat breda.
 

supergirl

she's unstoppable, unpredictable ...
Gick med
17 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 600rr -03
Okidoki ... jag är fortfarande lite förvirrad :)

Men har iaf bestämt att det smartaste nog är att skaffa en hoj att övningsköra en del för på för att sedan ta en intensivkurs på körskola innan uppkörning och köra upp med körskolans.

Tror jag ska kolla på lite olika och sedan jämföra fösäkring så att jag inte lyckas köpa någon som skenar iväg allt för mycket. Enligt vad jag hört har de blivit väldigt hårda med att kolla upp man inte skrivit hojen på någon annan för att få ner premien. Annars hade det ju funkat att skriva den på pappa som bor ju ute i glesbygden o har haft kort i hmm evigheter
 

supergirl

she's unstoppable, unpredictable ...
Gick med
17 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 600rr -03
Emmi skrev:
2405478 Hur mycket pengar har du att spela med?

Runt 40-45' ... Första året blir ju så sjukt mycket utgifter ändå förutom hojen ... bara ställ m.m. går på runt 15' sen är det ju lektioner m.m. på det :D plus försäkring som lär skena iväg :tungan
 

Trinity

I love Honda 4-ever
Gick med
4 Aug 2004
Ort
I Södra Roslagen
Hoj
ZX10-R svart som natten
Triggerhappy skrev:
2383338 Min tant kör ZX10R..den är väl lite mer spännande...fast egentligen älskade hon sin CBR600RR.
Det där med kort låter jag vara osagt.

Hoppas du hittar din drömpålle.

Sluta snacka skit :D

Min första hoj var en SV 650 -99. Gav 35 000 kr då, så de måste ligga en bit under nu. Kostade 5 500 kr helår/hlförsäkrat. Kan man leva med :tummenupp

Frågan du egentlligen skall ställa dig är vad du vill göra med den?
Köra i skogen, på banan, glassa runt i Stockholm?
 
Last edited:

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Bakpååkare. :)
Suzuki DR 650. Har haft 6 hojar och 4 av dem har varit Suzuki DR. Allt från 350 till 650.
En hoj man kan busa lite med. Både i stan och på landet.. :rolleyes: :tungan
Tyvärr lite dålig bild...
 

Bifogat

  • dr650.jpg
    dr650.jpg
    31.9 KB · Visningar: 36

VTR_Tjejen

Rapido
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Honda VTR
supergirl skrev:
2404802 Okidoki ... jag är fortfarande lite förvirrad :)

Men har iaf bestämt att det smartaste nog är att skaffa en hoj att övningsköra en del för på för att sedan ta en intensivkurs på körskola innan uppkörning och köra upp med körskolans.

Bra idé att köpa en hoj att övnigsköra med, du spar mycket pengar på det. Jag började med en Bandit 600.

Lycka till!
 

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Märsön
Hoj
Fireblade
Hojar jag haft:
Kawasaki ZX7R
Suzuki GSX-R600

Nuvarande: Aprilia RS 250

Rekommenderar som första hoj: Honda CBR 600F


:)
 

Babe

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2005
Ort
Järfälla
Hoj
R1, DRZ 400S, XT660Z Tenere
Jag har en R1 men den är ju ganska hög. :banana

En lättkörd hoj är alltid det bästa å börja med och eftersom du är kort så tycker jag att en SV650 skule vara kanon den går att sänka så att den passar dig, även Hornet och Fazern är kanon hojar att börja med. BMW har ett gäng fina hojar som oxå är bra att börja med vet dock inte hur det går att sänka dom samt försäkringen är inte så dyr på dom, helt klart en fördel.

Men det är ju så att du ska tycka hojen är snygg och att just du sitter bra på den, annars kommer du bara att vara missnöjd.

Du får helt enkelt åka runt till handlarna ställa frågor och provsitta sen kan man ju köpa privat om man vill. :tummenupp

Lycka till i hoj letandet:)
 
Last edited:

supergirl

she's unstoppable, unpredictable ...
Gick med
17 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 600rr -03
Köpte motorcykel idag en R6a blev det:tomten jag når till och med ner med tåspetsarna så jag struntar nog i att sänka, jag har så starka ben att jag fixar det ändå tror jag :yoparty
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top