Tjejer vad har ni för hojjar?

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)

Bifogat

  • 202420_330_FR_03.jpg
    202420_330_FR_03.jpg
    10.2 KB · Visningar: 53
Last edited:

supergirl

she's unstoppable, unpredictable ...
Gick med
17 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 600rr -03
issi skrev:
2383353 Ja.. då blir ju utbudet lite större... :tummenupp

Börja med att känna efter hur mycket pengar du vill lägga, därefter kan du börja klura på hur mycket du kan tänka dig att lägga på försäkring...

Stockholm, nytaget körkort, stor cc + mycket kåpor = svindyr försäkring...

Sen det viktigaste utav allt... Vad planerar du att ha hojjen till... glassa runt på gatan, köra på bana, köra i terrängen etc

Om du bestämmer dig för en hoj med mycket kåpor rekomenderar jag att sätta på kraschpuckar... utifallatt... :D

/issi

Den första ska jag bara under första säsongen när jag övningskör o lite så. Där är jag helt enkelt ute efter en ganska lättkörd cykel som jag får använda på uppkörning, jag kommer säkerligen gå omkull ett par gånger också haha :)
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Vurpan 40 skrev:
2383303 Ohh yes...en underbar hoj...
Synd att inte fel uppskattar den utan bara skall ha mycket hästar.....som nybörjar hoj e den underbar, fast va vet jag? De va typ 23 år sen jag va nybörjare.....Köp en hoj du har råd me å behärskar
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
supergirl skrev:
2383447Där är jag helt enkelt ute efter en ganska lättkörd cykel som jag får använda på uppkörning, jag kommer säkerligen gå omkull ett par gånger också haha :)
Det utesluter ju snabbt samtliga 600:eek:r om det inte är mellankort du ska ta.

Sikta på en hoj med kraschpuckar och lite plast så den inte går sönder vid minsta tippning. Jag råkar händelsevis veta en som är utprovad på detta och som det finns nästan hur mycket billiga bromsgrepp som helst till... :rolleyes:

Om det behövs kan sänkning ordnas på just den åxå :D
 
Last edited:

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
supergirl skrev:
2383447 Den första ska jag bara under första säsongen när jag övningskör o lite så. Där är jag helt enkelt ute efter en ganska lättkörd cykel som jag får använda på uppkörning, jag kommer säkerligen gå omkull ett par gånger också haha :)

Är det inte lättare att välja en hoj som man vill ha och hyra en för uppkörningen? :rolleyes:
 

AnkanSt4s

Ny medlem
Gick med
21 May 2006
Ort
Malmö
Hoj
Ducati St4s
supergirl skrev:
2382985 Sitter och letar för fullt men vet inte riktigt vad man ska börja med. Tanken ör att köpa nåt som jag kan köra med under nästa säsong för att till andra säsongen byta up mig till något lite mer spännande :)


Hej Supergirl!

Läser att du är rätt så kort. Om du vill kunna nå ned på en nyare sporthoj rekommenderar jag Ducati monster eller Suzuki SV650. De är lätthanterliga och har även lite pulver :D
Av äldre modeller finns Suzuki GSX/E 400/500 serien (80-tal) och dom är väldigt billiga i inköp. Inte lika mycket pulver, men du kan tappa dem utan att det gör nåt.

Lycka till
Ankan
 

Vurpan 40

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2006
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Suzuki Bandit 1250 SA-08
supergirl skrev:
2383447 Den första ska jag bara under första säsongen när jag övningskör o lite så. Där är jag helt enkelt ute efter en ganska lättkörd cykel som jag får använda på uppkörning, jag kommer säkerligen gå omkull ett par gånger också haha :)

Jag köpte en Suzuki GSX750 EF-84 förra året när jag skulle övningsköra...den kostade mig 14000:- och 1386:-/ år i helförsäkring...perfekt hoj att övningsköra på...och jag grinade inte den dagen jag tappade den i backen..
:-( så att motorkåpan sprack...

supergirl skrev:
2383329 Båda fötterna kommer jag aaaaaldrig kunna fu i marken men det vore ju skönt om man slapp luta hojjen 45grader för att nå ner :D

Jag är 160cm...det blir en vana att man inte når ner ordentligt med båda fötterna....sen finns det ju sänkningssatser till de flesta hojar...
 
Last edited:

Argyle

ingen
Gick med
18 Nov 2005
Ort
Cambridge, New Zealand
Hoj
ingen, helt jävla värdelöst
Köp en Gsxr 1000, Zx10r, r1 eller 1000rr

Det är bara som så att du kommer vilja ha en liter hojj för eller senare så lika bra att köpa en direkt! Du kan gröpa ur sadel och sådant om du vill komma närmre marken
 

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Kör en R1 som jag når ner med stortåspetsen med.

Har planer på en ny hoj och Det blir en GSXR 750
 

Flickan

;-)
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Stockholm, Huddinge
Hoj
Tyvärr såld... En blänkande röd och svart TRX 850 -98
Nyinköpt Yamaha TRX 850 Röd/svart. Når ner utan problem trots mina 163 cm.
Smidig och mycket lättkörd utan att ge avkall på kraften.
 
Last edited:

Minimorran

Blivande miljonär
Gick med
7 May 2004
Ort
Södertälje
Hoj
Kawasaki zzr600
supergirl skrev:
2382985 Sitter och letar för fullt men vet inte riktigt vad man ska börja med. Tanken ör att köpa nåt som jag kan köra med under nästa säsong för att till andra säsongen byta up mig till något lite mer spännande :)

Beror ju lite på vad du ska ha hojen till sedan.. min touringhoj går både fort o långsamt o man sitter bekvämt vare sig man gasar eller tuffar fram långsamt...
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Köp dig en zxr400. Liten och smidig hoj. Hur kul som helst att köra.
Jag är visserligen 180 men stortrivs på den ändå. Passar nog de kortaste tjejerna som en vante då den är väldigt låg plus att den väger hyfsat lite.

Eftersom jag är en poser så måste jag lägga upp en bild när jag kör den :hihi
 

Bifogat

  • Gelleråsen.jpg
    Gelleråsen.jpg
    49.4 KB · Visningar: 128

0scar

Guest
då jag är en kortis som du...

är antalet hojar som passar ganska så begärnsat om man inte vill tuffa runt på custom...

nybörjare som jag är ville jag ha en enkel hoj att bli kompis med, och köpte mig en Honda CBF600a... ville ha naken hoj och hade siktet inställt på en Hornet. tills jag provsatte en sådan... nådde inte ner alls.dinglade... det hade gått o sänka ner med diverse övergrepp på hojen, men det kändes lite avigt...

kanske sen när jag bestämt mig för vad jag egentligen vill ha. CBF:an gick ju sänka rejält utan större besvär vilket är kanon. byter säkert upp mig när jag väl blitt bra på det där ;)
 

supergirl

she's unstoppable, unpredictable ...
Gick med
17 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 600rr -03
Alicia skrev:
2384413 Köp dig en zxr400. Liten och smidig hoj. Hur kul som helst att köra.
Jag är visserligen 180 men stortrivs på den ändå. Passar nog de kortaste tjejerna som en vante då den är väldigt låg plus att den väger hyfsat lite.

Eftersom jag är en poser så måste jag lägga upp en bild när jag kör den :hihi

Vill ha en 750 minst annars är det ju inte tung. Jag vill övningsköra på en likadan cykel som jag kör upp med eller köra upp med min egen.
 

Ducceniclas

Ny medlem
Gick med
21 May 2006
Ort
Aspudden (Sthlm)
Hoj
Utan hoj...
supergirl skrev:
2383329 Båda fötterna kommer jag aaaaaldrig kunna fu i marken men det vore ju skönt om man slapp luta hojjen 45grader för att nå ner :D

Ducati Monster e oslagbar om du e lite kort! Den e dessutom riktigt rolig och all around. Bra att lära sig att ta kurvor med :yoparty

// Nicke
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Det beror ju på vad du är ute efter! jag hade en cbr 600 innan, den är lätthanterlig och rätt liten. Nu har jag en GSXR 750, den är egentligen alldeles för stor för mig, men vill man så går allt! :)


Läste hela tråden nu... Om du ska köra upp med hojen du ska köpa, så köp ingen sporthoj... Då är alla sådana uteslutna, tyvärr. Jag trodde jag skulle klara att köra upp på min gixxer, men den hade så kass svängradie att jag inte ens kom runt i manöverbanan.. :(
 
Last edited:

supergirl

she's unstoppable, unpredictable ...
Gick med
17 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 600rr -03
Swish skrev:
2384852 Det beror ju på vad du är ute efter! jag hade en cbr 600 innan, den är lätthanterlig och rätt liten. Nu har jag en GSXR 750, den är egentligen alldeles för stor för mig, men vill man så går allt! :)


Läste hela tråden nu... Om du ska köra upp med hojen du ska köpa, så köp ingen sporthoj... Då är alla sådana uteslutna, tyvärr. Jag trodde jag skulle klara att köra upp på min gixxer, men den hade så kass svängradie att jag inte ens kom runt i manöverbanan.. :(

Det blir nog en sporthoj ändå så får jag väl köra upp med körskolans cykel sen :(
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top