Vilket förtal, min cykel är f-n inte sänkt, den är så där liten orginal!Olof Eriksson skrev:... min cykel är inte sänkt heller, som yashas)
Men i övrigt har snorungen rätt, det är ingen fara att inte nå ner, det löser sig alltid.
Vilket förtal, min cykel är f-n inte sänkt, den är så där liten orginal!Olof Eriksson skrev:... min cykel är inte sänkt heller, som yashas)
Olof Eriksson skrev:Yasha vet att det går att inte nå ner och dessutom skjussa i endurokörning. Det handlar bara om inställning! (163cm över havet här, och min cykel är inte sänkt heller, som yashas)
Yasha skrev:Det ser vi inte som ett problem, utan som ett av de moment du har som mål lära dig den dagen!
Kul att det är någon som redan är inställd på att var på plats tillsammans med oss entusiaster.
Det kommer att bli läger i juli, inte i april.Syss skrev:Men hur funkar det med lån av hoj och eventuella olyckor o dylikt? Låter inget vidare... Jag är ju inte så katigt stor, 163 cm, så de flesta motarder jag suttit på är liksom så höga att jag behöver en stege för att nå upp... Känns som en viss risk vad gäller just balansen där.
Bellis skrev:Den jag får låna har inte elstart. Får man hjälp med att kicka igång den kanske?? Är inte så bra på det....
När det gäller min cykel så bryr jag mig inte särskilt mycket ifall den får nån skråma då det nästan inte kostar nånting. Det är väl om nån gör illa sig då.Syss skrev:Skulle helt klart vara intressant att prova motard, har velat det ett bra tag nu. Frågan är ju om priset och tidpunkten är rätt... För mig låter sommaren bra mycket bättre än t ex april iallafall, av massor med olika skäl...
Men hur funkar det med lån av hoj och eventuella olyckor o dylikt? Låter inget vidare... Jag är ju inte så katigt stor, 163 cm, så de flesta motarder jag suttit på är liksom så höga att jag behöver en stege för att nå upp... Känns som en viss risk vad gäller just balansen där.
Det finns hopp även för oss små, alltså...
Vad jag menade var då jämfört med den modell den var byggd från från början. Dvs den e lägre än cross/enduromodellen. Dom kommer så höga ja!Yasha skrev:Vilket förtal, min cykel är f-n inte sänkt, den är så där liten orginal!
Men i övrigt har snorungen rätt, det är ingen fara att inte nå ner, det löser sig alltid.
Yasha skrev:Det kommer att bli läger i juli, inte i april.
Vi ska försöka hitta en bra lösning på eventuella incidenter som kräver lagning av hojar, det är sällan ngt går sönder på en motard, men vi återkommer med info när vi är klara med alla detaljer runt lägret. Personskador måste täckas av privata olycksfallsförsäkringar, det kommer inte att vara en trafikövning med endast lv-reggade hojar.
Låt oss hoppas att vi slipper allvarligare vurpor, med det inte sagt att vi inte ska vara förberedda på dem.
Kostnaden för lägret kommer att bli löjligt låg, jag lovar.
Olof Eriksson skrev:När det gäller min cykel så bryr jag mig inte särskilt mycket ifall den får nån skråma då det nästan inte kostar nånting. Det är väl om nån gör illa sig då.
Cykeln väger just över 100kg (jämfört me en sporthoj på 200kg) så även om man e kort å inte når ner så klarar man att ta emot den. Min syster är en eller ett par cm kortare än mig och väger väl en 47-49kg. Hon e estetare också så hon sysslar inte med särskilt mycket tyngdlyftning. Hon har tippat cykeln två gånger men det var pga att hon fick motorstopp där det var rullgrus. I övrigt har hon alltid räddat det.
När man väl rullar är det aldrig några problem!
RaceMe skrev:Det kommer att finnas folk från klubben där som har "kickkurser". Det är inte svårt, handlar till största delen om rätt teknik. Så det kommer du att kunna göra själv efter lite träning.
Så är det det största bekymmret så kan du vara lugn.
Yasha skrev:...fortsätt att anmäla ert intresse
/ Veronica
Alicia skrev:Blir det inget Mo i Rana så blir det definitivt att hänga på.
Vi var och tittade när Jimmy Lindström körde supermotard i Gokarthallen här i Södertälje i går. Kan man räkna med att gå på sladd så där direkt eller
RaceMe skrev:Ha ha, den var bra. Direkt såklart.
Självklart kommer du att lära dig sladda. Förutsatt att du infinner dig. (på egen hoj då eller?)
Kör man tillräckligt fort och bromsar tillräckligt sent så blir det sladd. En del tar det bara lite längre tid för att få in tekniken.
Yasha skrev:För din skull, Alicia, hoppas jag att ni inte kommer iväg till Mo i Rana. Jag har f-n inte lärt mig slajda med motarden än, har iofs inte försökt så där helhjärtat (en annan fegar ju när det börjar gå brett), men lär jag mig det inte i år får jag helt enkelt se mig som ett hopplöst fall. Det funkar att köra motard ändå, men det är inte lika ballt.
Vi ska nog alla få lära oss ngt nytt den här dagen. Vissa mer än andra!
Det funkar bra att köra med fötterna på fotpinnarna också, det beror lite på hur man kör och på vilken typ av bana. Faktum är, att rent säkerhetsmässigt är det bättre att hålla in fötterna om man inte har crosstövlar på fötterna. Men det tar vi på prova-på-dagen!Alicia skrev:...fast jag är fortfarande konfunderade över foten som slängs ut hit och dit.
Yasha skrev:@Ola: Superbra! Tack för erbjudandet!
@Olle: Det är klart syrran ska få låna hojen och köra!
Hjälp mig ragga brudar nu, alla nyfikna tjejer kan väl inte vara reggade på SH?
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|