Tjejfråga

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Ää, sånt får man leva med ;)

Sätt tofsen riktigt hårt så håret är lite samlat i varje fall (alt fläta), när man kommer hem så in i duschen och i med ett bra balsam. Efter det behöver jag inte ens använda borste, bara i med lite skum i håret så är det bra igen;)

Ett bra balsam är är det som räddar håret! :)

Åker man hoj lite då o då så kanske det funkar med att tvätta håret efter körning men ja tvättar INTE mitt hår varje dag!

jag har mitt hår uppsatt med ett stramt gummiband men det hjälper inte ett skit, håret tovar sig så ja sliter av mig det när ja ska borsta ut det sen. så så enkelt är det definitvt inte. och gör ja en fläta så tovar sig håret så flätan blir "mindre" än när ja gjorde den från början, dvs den tovar upp sig.
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Jag hade når ner till rumpan förr. Det är bara att sätta i massvis med gummisnoddar så tätt som möjligt, helt enkelt.

Körde ett tag med gummibanden jag har till hästen. Men då gäller det att sätta i de ordentligt, för annars gör det ont när de ska av.... Men de sitter iaf på plats.
 

schizophrana

Guest
Jag har hår ned till rumpan och flätar hårt och lägger innanför jackan, mitt hår är ju riktigt tjockt så det är väldigt tungt så har jag det utanför jackan blir jag väldigt öm i hårbotten, men jag lägger det bara innanför jackan, men jag vette sju hur jag ska göra nu med skinnstället, alternativet är väl att dela i två flätor och lägga under.
A och O är väl att ta hand om sitt hår med, klippa och ha bra hårdvårdsprodukter, inget billigt icaskit. Tycker det är rätt tacky med tjejer med långt hår som inte sköter det ordentligt..hojåkning är ju rätt slitigt för håret om man har det utanför..
 

Rallytossa

Gör om - Gör rätt!
Gick med
8 Apr 2009
Ort
Nykvarn
Hoj
Mille -01, Beeejbybläjd -98 och moppilon Gary Uno -96 :-D
Min e självlockigt och "halvlångt" (till skulderbladen) Jag brukar samla ihop o snurra runt håret nga varv med fingrarna och sen fästa den högst upp på skallen med nga platta spännen! Allt hamnar innanför hjälmen :tummenupp :D
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Min e självlockigt och "halvlångt" (till skulderbladen) Jag brukar samla ihop o snurra runt håret nga varv med fingrarna och sen fästa den högst upp på skallen med nga platta spännen! Allt hamnar innanför hjälmen :tummenupp :D

vet inte om det har med det att göra men blev påkörd förra året och åkte i backen med skallen före. hade såna små hårnålar i håret under hjälmen och spräckte hårbotten. som sagt, vet inte om det var för nålarna eller av själva stöten, hela hjälmen sprack. men hade inte velat ha någon större klämma under hjälmen.
 

Rallytossa

Gör om - Gör rätt!
Gick med
8 Apr 2009
Ort
Nykvarn
Hoj
Mille -01, Beeejbybläjd -98 och moppilon Gary Uno -96 :-D
vet inte om det har med det att göra men blev påkörd förra året och åkte i backen med skallen före. hade såna små hårnålar i håret under hjälmen och spräckte hårbotten. som sagt, vet inte om det var för nålarna eller av själva stöten, hela hjälmen sprack. men hade inte velat ha någon större klämma under hjälmen.

Ajch, ajch, ajch!
Har tänkt på det oxå och anv därför bara platta klämmor o inga hårnålar...
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Raka er eller stäng gylfen - hur svårt kan det va?!? :hihi

Hmm blir förvånad att så många har så mkt problem med tover, jo de har kanske hänt en gång me en extremt liten snodd som ramlat av och då har de blivit trassligt, annars kör ja alltid med fläta och har den utanför jackan och aldrig nå problem.
Sen e de bra om man ine har massa sprej och tjaffs för då kan de bli lite värre, fast ja de funkar för mig endå =) men en bättre snodd som sitter gissar ja på eden b'sta lösningen =)
Snygg hoj! :flås
 
Last edited:

Dr. H

Sporthojsnörd
Gick med
5 Aug 2008
Ort
Västerås
Hoj
GSXR 1000 K8
knullruffs? då måste man ha knullat i flera dagar i sträck för att det ska bli som det blir när man kör hoj. d blir nästan-klippa-av-sig-skiten-tovigt.....

Nej, det är inte obehagligt alls men som money skrev, att jämföra trasslet i håret efter en mctur med knullrufs går INTE. :)

Instämmer, gangbang är en bättre liknelse.




:D

Haha ja jävlar där ser man. Synd det ska vara så krabbigt med det då, för det såg rätt sött ut med långt blont hår som fladdrade i vinden.

Men hur är det att ha en fläta eller toffsar i hjälmen då? Jag tycker det är jobbigt nog med trycket över öronen i hjälmen...

Många frågor men frågar man inget förblir man dum :p
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Balsammetoden och håret innanför buff och skinnställ, det är det enda som funkar. Å andra sidan är jag inte långhårig längre för jag sysslade inte med hårvård när jag var långhårig, då blev man tunnhårig istället så jag klippte mig. Nu är det snart långt igen.

Balsammetoden kan man som tjej läsa om här: http://www.lockig.se. Som kille vågar man knappt titta snett på det forumet men tjuvläsa kan man säkert göra om man är intresserad. Själv har jag en bättre hälft som är intresserad så hon sköter allt läsande åt mig, jag gör bara som hon säger. Med håret då, givetvis... :hihi
 

Jessan

Typisk brunett
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 SE 2008
Jag har en fläta på varje sida som hänger utanpå skinnstället. Tycker det fungerar ganska bra förutom håret längst in mot hårbotten som blir lite trassligt.

Men hur är det att ha en fläta eller toffsar i hjälmen då? Jag tycker det är jobbigt nog med trycket över öronen i hjälmen...

Många frågor men frågar man inget förblir man dum :p

Mina flätor börjar ungefär där som hjälmen slutar så det går bra. Har en fläta på varje sida eftersom det ändå är lite trångt mellan skinnställ och hjälm i nacken och så får man med mer hår eftersom inte allt behöver gå längst bak innan det ingår i flätan.
 

Budapeststubbe

Ny medlem
Gick med
7 May 2009
Ort
Västerås
Hoj
Kawasaki ER-5
Problematiskt med långt hår och mc skulle jag nog inte sträcka mig till att påstå att det är fast lite trassligt kan det ju bli. Har nästan midjelångt, självlockigt hår, brukar ha det i fläta eller hästsvans utanför jackan. Har jag det innanför skaver det i nacken och blir nästan söndergnagt där. Använder aldrig något sprej i håret, däremot massa balsam. Nån gång ibland kör jag med helt utsläppt, då kan det hända att det blir ett rejält knullrufs... men inte så att det inte går att reda ut. När man precis tagit av sig hjälmen känner man sig iofs inte direkt redo för inspelning av schamporeklam men nån katastrof känns det inte som heller. Får klippa topparna lite oftare för det slits lite mer nu än innan jag började köra.
 
Last edited:

Budapeststubbe

Ny medlem
Gick med
7 May 2009
Ort
Västerås
Hoj
Kawasaki ER-5
Balsammetoden och håret innanför buff och skinnställ, det är det enda som funkar. Å andra sidan är jag inte långhårig längre för jag sysslade inte med hårvård när jag var långhårig, då blev man tunnhårig istället så jag klippte mig. Nu är det snart långt igen.

Balsammetoden kan man som tjej läsa om här: http://www.lockig.se. Som kille vågar man knappt titta snett på det forumet men tjuvläsa kan man säkert göra om man är intresserad. Själv har jag en bättre hälft som är intresserad så hon sköter allt läsande åt mig, jag gör bara som hon säger. Med håret då, givetvis... :hihi

Balsammetoden testade jag faktiskt ett tag pga självlockigt långt hår men det är ju en djungel med produkter och kemiska beteckningar :rolleyes: Körde det där några veckor och håret var fantastiskt helt utan schampo, bara balsamtvätt och rätt gelé. Det gäller att man inte slarvar med vad man har i håret bara, när jag gjorde det såg det ut som jag, just det, inte tvättat håret på flera veckor... men jag har haft funderingar på att läsa på igen och slänga ut alla produkter med silikoner och alkohol och allt var det är och se om håret blir mindre slitet av hojkörningen om man kör balsammetoden.

För övrigt så tycker jag att du ska göra som hon säger i alla andra frågor också, det blir nog bäst så :tungan
 
Gick med
12 Apr 2003
Ort
.
Hoj
Ducati 996 biposto -01
Hästsvans med 3 eller flera band, innanför ryggskyddet annars åker det ut, buff också så är det ytterligare säkerhet för att håret inte åker ut.
 

Biker Bitch

This Bitch Bites!
Gick med
15 Feb 2008
Ort
Där landsvägen slutar och oändligheten börjar! Mit
Hoj
Bensinvärdinna till en HONDA CBR600 Repsola.
Helt och hållet nedsläppt- eller i låg tofs hårt draget åt höger eller vänster, som går in under Buff och jacka.

När jag har tofs kör jag med "tightly rubber band" det lilla expanderbara gummibandet på bilden som inte ser mycket ut till världen, men som inte tar någon plats och har definitivt ingen metall som sliter på håret. Köps bäst på Glitter.

Och ett bra balsam och kontinuerlig hårklippning hos frisör är aldrig fel att investera i när man kör mycket hoj.

Lycka till!
 

Bifogat

  • gummiband.jpg
    gummiband.jpg
    39.9 KB · Visningar: 31
Gick med
12 Apr 2003
Ort
.
Hoj
Ducati 996 biposto -01
Helt och hållet nedsläppt- eller i låg tofs hårt draget åt höger eller vänster, som går in under Buff och jacka.

När jag har tofs kör jag med "tightly rubber band" det lilla expanderbara gummibandet på bilden som inte ser mycket ut till världen, men som inte tar någon plats och har definitivt ingen metall som sliter på håret. Köps bäst på Glitter.

Och ett bra balsam och kontinuerlig hårklippning hos frisör är aldrig fel att investera i när man kör mycket hoj.

Lycka till!
Gummiband i håret? :3freak

Det finns hårband utan metallklämmor i.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top