Tjejfråga

schizophrana

Guest
Gummiband funkar över förväntan, men man får sätta i de med försiktighet så de inte snurrar in sig.

gummiband är väl ibland det värsta man kan utsätta sitt hår för? Vanliga tygsnoddar utan metallspänne är väl det man har i håret om man ska ha snodd öht? och näe, nu menar jag inte en sådan där stor tygtygsnodd som man ser att en del springer omkring med. :gnissla
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
gummiband är väl ibland det värsta man kan utsätta sitt hår för? Vanliga tygsnoddar utan metallspänne är väl det man har i håret om man ska ha snodd öht? och näe, nu menar jag inte en sådan där stor tygtygsnodd som man ser att en del springer omkring med. :gnissla

Det beror ju på vad du har för hårtyp. Jag kan inte ha "tygsnoddar" som du pratar om, de halkar av även om jag bara är ute och går. Så hur de ska kunna sitta på plats när håret flänger i vinden på hojen kan jag inte förstå. Kör du på din lösning så kör jag på min.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det var en sån här jag menade i mitt förra inlägg, den här var ovanligt ful, det finns elastiska, snygga, sådana också, men jag hittar dom fan inte.
Dom är vanlig bland customåkare IAF.

Jag var lite på jakt efter en sån som present, så jag letar vidare.

hair1.jpg
 

Dragongirl

Fan va gött livet är! :)
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Nyköping
Hoj
Kawa Z800-13
Hårtrassel = DRYGT!

Jag som är en föredetta "hästtjej" och en tävlande sådan har två knep!

1. Först vanlig hästsvans, sen snoddar tätt efter varann (ngr cm emellan) därefter viker jag ihop hela svansen till en liten knopp/bulle och en snodd runt. Sticker knappt fram under hjälmen och håret är trasselfritt vid hemkomst! :)

2. Detta är inte allt för snyggt utan hjälm men jäkligt praktiskt! Köp ett hårnät på typ ICA, Coop, sätt på det, in med allt hår i det, sen ihop i en hästsvans, vik ihop, snodd igen. KLART! Håller allt hår på plats!

Sen är det bara ut o :hojbusa
 

Biker Bitch

This Bitch Bites!
Gick med
15 Feb 2008
Ort
Där landsvägen slutar och oändligheten börjar! Mit
Hoj
Bensinvärdinna till en HONDA CBR600 Repsola.
gummiband är väl ibland det värsta man kan utsätta sitt hår för? Vanliga tygsnoddar utan metallspänne är väl det man har i håret om man ska ha snodd öht? och näe, nu menar jag inte en sådan där stor tygtygsnodd som man ser att en del springer omkring med. :gnissla
Ja men det vet vi att gummiband är bland det värsta, de fick vi lära oss som små. Dessa är framtagna för just användning av hår. Jag har inga problem med dem, inte ens frisören klagar på slitage, använder dem dagligen. Snygga eftersom de inte syns heller! Smidiga på alla sätt och vis helt enkelt...testa själv vet jag :tummenupp
 

schizophrana

Guest
Ja men det vet vi att gummiband är bland det värsta, de fick vi lära oss som små. Dessa är framtagna för just användning av hår. Jag har inga problem med dem, inte ens frisören klagar på slitage, använder dem dagligen. Snygga eftersom de inte syns heller! Smidiga på alla sätt och vis helt enkelt...testa själv vet jag :tummenupp


Nej tack det är bra.

men ni som också har lång hår och har det utanför, det luktar ju för fanken avgaser om det och blir ganska fett efter en tur. eller är det bara jag som är drabbad av det?
 

Biker Bitch

This Bitch Bites!
Gick med
15 Feb 2008
Ort
Där landsvägen slutar och oändligheten börjar! Mit
Hoj
Bensinvärdinna till en HONDA CBR600 Repsola.
Det var en sån här jag menade i mitt förra inlägg, den här var ovanligt ful, det finns elastiska, snygga, sådana också, men jag hittar dom fan inte.
Dom är vanlig bland customåkare IAF.

Jag var lite på jakt efter en sån som present, så jag letar vidare.
Ser ut som ett styrskydd med tryck knappar som man brukar kränga på fågelpinnen på ett cross styre, fast utan skumgummi, kanske går lika bra det!?! Tur man kör sporthoj...

Nej tack det är bra.

men ni som också har lång hår och har det utanför, det luktar ju för fanken avgaser om det och blir ganska fett efter en tur. eller är det bara jag som är drabbad av det?

Finns det en godare doft? Jag tycker det luktar gott när man kört hoj! Är det bara jag som fullkomligen njuter av att öppna garderoben med hojkläderna på vinterhalvåret och känna den där doften? Passar på nu när vi har en egen "tjejtråd".
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Ser ut som ett styrskydd med tryck knappar som man brukar kränga på fågelpinnen på ett cross styre, fast utan skumgummi, kanske går lika bra det!?! Tur man kör sporthoj...

Ja, det vete fan om inte det där var det, men dom som säljs på customträffar (ja, jag har besökt ett par såna) brukar vara typ koniska om dom är av läder, annars är det en smal tub av samma material som buffar brukar vara gjorda av, ja, ja, jag får väl låta bli att skjutsa långhåriga tjejer då...
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Nej tack det är bra.

men ni som också har lång hår och har det utanför, det luktar ju för fanken avgaser om det och blir ganska fett efter en tur. eller är det bara jag som är drabbad av det?

Om det är så himla jobbigt kanske du ska fundera på att klippa av håret, eller sluta köra hoj. :näsblod
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top