Tjejkörning Skåne 19/7

vilse

Lite lätt vimsig ibland...
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
ZX6R -07 Banhoj
Får jag lov att följa med?

Dock har jag ju inget kort själv, utan åker bara bakpå, och min förare är ju kille.
Är det okej?

sofiiiii

Rödtotten
Gick med
30 Mar 2009
Hoj
R6
oooj, jag såg denna tråden nu..vilken tur..för jag hänger gärna på :Rockbanan
har en tjejkompis till som kör, ska höra med henne..

har ingen runda här uppe som vi kan köra..men inne på RR-forumet finns där lite kartor, tips på vägar m.m. Kanske vi kan kolla där?? Hur många e vi än så länge??

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Vågar (orkar) en ensam Västgöte sig ner för o joina er? Verkar inte vara ngr tjejer på SH från mina trakter..
Ska dock på möhippa den 18e...hmm...

skit i möhippan, det e bara fnissiga brudar som snackar om smink. kom ner å träffa rock-n-roll brudarna på SH. De luktar bensin, och snackar vikt/effektförhållanden

combat girl

What u do in life echoes in eternithy
Gick med
25 Feb 2007
Hoj
letar....
1. Combat Girl
2. Spacequeen
3. nemeesis
4. MM&M
5. Pink passion
6. Swish
7. Ms. Hook (topchops flicka)
8.
9.
10.

Såhär många är vi just nu....Sen får vi se om vi har vädergudarna på våran sida...nyheterna inatt sa regn på söndag så nu ska jag ut o dansa soldansen:)

combat girl

What u do in life echoes in eternithy
Gick med
25 Feb 2007
Hoj
letar....
Du får gärna följa med, men din man får stanna hemma o städa :)
Nemesis kan ju tänka sig skjutsa!

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
1. Combat Girl
2. Spacequeen
3. nemeesis
4. MM&M
5. Pink passion
6.
7. Ms. Hook (topchops flicka)
8.
9.
10.

Jag får stryka mig. Bakdäcket är tokslut, hinner inte få på något nytt.

Topchop

Medlem
Gick med
22 Jun 2007
Hoj
RD 350 -84/ -85-86 / Z1000 -79 / ZXR 750 -89 / GSXrB12 -91-96
Ms. Hook: Hmm... Verkar vara lite dålig uppslutning. Har vi någon runda? Planeras något fikastopp? Har vi någon given "ledare"? Ser verkligen fram emot helgen nu, har visserligen ett knappt lagligt bakdäck, men det håller för rundan, sen får jag väl stjäla pojkvännens hoj om det dyker in något mer!

Spacequeen

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2008
Hoj
cbr 600 rr
Ms. Hook: Hmm... Verkar vara lite dålig uppslutning. Har vi någon runda? Planeras något fikastopp? Har vi någon given "ledare"? Ser verkligen fram emot helgen nu, har visserligen ett knappt lagligt bakdäck, men det håller för rundan, sen får jag väl stjäla pojkvännens hoj om det dyker in något mer!

Jag har förhandlat klart o dyker upp om vädret är OK! Det verkar ju som vi har en BKK instruktör med oss, Nemesis, är du den givna ledaren :)? Ngn som har förslag på rutten eller ska jag kolla?
Fikastopp blir det väl såklart!
Ska bli riktigt kul! :)

Ms C Hook

Ny medlem
Gick med
24 May 2009
Hoj
Kawasaki ZXR 750 -89
Jag har förhandlat klart o dyker upp om vädret är OK! Det verkar ju som vi har en BKK instruktör med oss, Nemesis, är du den givna ledaren :)? Ngn som har förslag på rutten eller ska jag kolla?

Låter kanonbra ju! :) Du får gärna kolla rutt åt oss, mitt förslag är bortåt söderåsen, där är sagolikt vackert och med riktigt sköna vägar! Båstad är ju också vackert, körde där med MCK vilse i våras.

Ska ut och gasa lite med pojkvännen och lite andra grabbs nu imorgon så kanske har jag fler "bra" förslag på vägar efter det! :)

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Ööööhhh... Varför? Jag har inget emot att köra lite touringtempo, dvs lite lugnare, så att man kan njuta av vägen och inte vara på helspänn hela tiden. Oftast därför jag väljer mellansnabba gruppen, som ibland är för snabb den också för att hinna njuta. Så varför ha en tjejkörning? Har aldrig sett en killkörning. Skulle ju vara ganska löjligt. Prata kan man väl om allt och inget oavsett kön? Så än en gång... Varför? :va

PS: Ärlig fråga, så jag önskar ett bra svar som ger mig en aha-upplevelse. :)

Edit: Nu har jag sett en killkörningstråd också. Tack henriksson.! Nu kan jag lägga mig ner och dö, för nu har jag verkligen sett allt. :lol

Last edited:

sideline

Gick med
18 Jun 2008
Hoj
Gatmoppe: ER-6n -09 Banmoppe: cbr600rr -04
Vågar gör jag men jag såg nu att det tar över tre timmar att ta sig dit. Kan bli lite väl mkt för min lilla rumpa att uthärda först resan ner, sen en tur med er på det & sen hem.

Om jag gör Göteborg - Malmö på två timmar lite drygt borde du kunna göra detta på lite kortare tid. Så haka på jäntorna nu. Det kommer bli hur trevligt som helst. Om det nu inte regnar.

-nemesis-

Medlem
Gick med
7 Jun 2007
Hoj
Kawasaki Z750 -04, gsx-r 750 -07

Att vara instruktör och hitta småvägar är inte samma sak :) Klart jag ställer upp om ingen annan känner för det, men det verkar ju som att några har lite koll på vägarna :)

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras