Tjejkörning Skåne 19/7

sofiiiii

Rödtotten
Gick med
30 Mar 2009
Hoj
R6
1. Combat Girl
2. Spacequeen
3. nemeesis
4. MM&M
5. Pink passion
6. sofiiiii
7. Ms. Hook (topchops flicka)
8.
9.
10.

Fika med grabbarna sen va ;)? Visa var de blå skåpet ska stå!

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Att vara instruktör och hitta småvägar är inte samma sak :) Klart jag ställer upp om ingen annan känner för det, men det verkar ju som att några har lite koll på vägarna :)

om du ska visa vägen... går det inte bara runt, runt då ? :D

Fika med grabbarna sen va ;)? Visa var de blå skåpet ska stå!

vad ska du visa ? hur man äter en bakelse på snabbaste vis ? :tungan

Last edited:

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Fast om ni ska köra så sakta som ni säger kanske däcket håller iaf.
Hur sakta är sakta för er? :va

McMiss

skenet bedrar...
Gick med
13 Jul 2009
Hoj
BMW F800R
Om jag gör Göteborg - Malmö på två timmar lite drygt borde du kunna göra detta på lite kortare tid. Så haka på jäntorna nu. Det kommer bli hur trevligt som helst. Om det nu inte regnar.

har inte kört sträckan själv men enligt eniro skadet ta 3.20 till lödde härifrån. Blir dock inget för mig. Vaknade så förkyld imorse. Så förkyld att om jag haft snopp så hade jag varit döende nu...
får bli skåne en annan gång. Kanske får bistå flickorna med hojtvätten i augusti?

PinkPassion

Member of the Pink Ladies
Gick med
14 Aug 2008
Hoj
kawasaki er6n -12, Suzuki rm 125 -99
har inte kört sträckan själv men enligt eniro skadet ta 3.20 till lödde härifrån. Blir dock inget för mig. Vaknade så förkyld imorse. Så förkyld att om jag haft snopp så hade jag varit döende nu...
får bli skåne en annan gång. Kanske får bistå flickorna med hojtvätten i augusti?

Vill du tvätta eller bli tvättad? :tungan Du får mer än gärna hjälpa till, vi behöver fler chickas :)

combat girl

What u do in life echoes in eternithy
Gick med
25 Feb 2007
Hoj
letar....
Fast om ni ska köra så sakta som ni säger kanske däcket håller iaf.
Hur sakta är sakta för er? :va

Sakta är väl att köra så att alla känner att dom kan hålla sig på vägen...vänta in varandra i korsningar o likn.
Jag personligen kör INTE fort på gata o definitivt inte nu ..har kört 2 ggn i år varav en av dem ner till skåne så för min del blir det lugna gruppen.

Typ 10-30 över laglig hastighet beroende på väg...

Svar på varför tjejkörning.

En grupp tjejer behöver inte visa varandra att dom är den starkaste alfahanen på vägen o kör snabbast av alla o kanske över sin förmåga.
Vi konkurrerar inte med varandra som VISSA, dock inte alla killar, gör.
Det blir ett lugnare tempo o man behöver inte skämmas för att man kör sakta.

Kan tala för mig själv när jag hade tagit kortet -07 och körde med BB så
kände mig mest ivägen eftersom alla körde fortare än mig...
Det resulterade i att jag försökte köra ÖVER min förmåga o var nära att krascha (tack SMC för BKK kurserna).
Då startade jag O Nikita AlphabeastsMc som är en tjejklubb.
Redan på första körningen så insåg jag att jag inte behövde tävla med någon utan alla körde lugnt o sansat och ingen gnällde på att man körde sakta.

Man blir ganska ledsen o irriterad över att få höra
- Vad ska du med en 10:a till när du inte kör fort.
-Kom igen nu, vrid på rullen...
-Vi trodde nästan att du hade åkt vilse..hahahaha öka lite nu...

För att citera EZZO som var turledare åt oss höns i sthlm en gång.

-Detta var en av de trevligare turer jag varit på, lugn o skön körning o supertrevlig stämmning.

Hoppas att detta gav dig svar :)

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Sakta är väl att köra så att alla känner att dom kan hålla sig på vägen...vänta in varandra i korsningar o likn.
Jag personligen kör INTE fort på gata o definitivt inte nu ..har kört 2 ggn i år varav en av dem ner till skåne så för min del blir det lugna gruppen.

Jag ska kolla över mitt däck, är jag inte där i tid så vänta inte på mig heller, för då har jag gett däcket ett nej.

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Svar på varför tjejkörning.

En grupp tjejer behöver inte visa varandra att dom är den starkaste alfahanen på vägen o kör snabbast av alla o kanske över sin förmåga.
Vi konkurrerar inte med varandra som VISSA, dock inte alla killar, gör.
Det blir ett lugnare tempo o man behöver inte skämmas för att man kör sakta.

Kan tala för mig själv när jag hade tagit kortet -07 och körde med BB så
kände mig mest ivägen eftersom alla körde fortare än mig...
Det resulterade i att jag försökte köra ÖVER min förmåga o var nära att krascha (tack SMC för BKK kurserna).
Då startade jag O Nikita AlphabeastsMc som är en tjejklubb.
Redan på första körningen så insåg jag att jag inte behövde tävla med någon utan alla körde lugnt o sansat och ingen gnällde på att man körde sakta.

Man blir ganska ledsen o irriterad över att få höra
- Vad ska du med en 10:a till när du inte kör fort.
-Kom igen nu, vrid på rullen...
-Vi trodde nästan att du hade åkt vilse..hahahaha öka lite nu...

För att citera EZZO som var turledare åt oss höns i sthlm en gång.

-Detta var en av de trevligare turer jag varit på, lugn o skön körning o supertrevlig stämmning.

Hoppas att detta gav dig svar :)

Tack för ett uttömmande och bra svar! :)

Kan bara tala för mig själv, men jag har inget behov av att visa mig snabbast, bäst och tuffast, utan tar det gärna lugnt, så jag kan njuta lite.

Körningar jag varit med på tycker jag ibland går lite för fort för det, att kunna slappna av och njuta. Har väl inga större problem att hänga med då det går fort (inbillar jag mig) och det är ibland kul, men kör utifrån min egen förmåga och utan att ha ett behov av att konkurrera med andra (sådan körning tycker jag mer hör hemma på bana) och har sedan -91, då jag tog kortet, hållit mig på vägen (något jag planerar fortsätta göra).

Eftersom jag endast ibland är sugen på att köra riktigt fort blir det oftast att jag kör själv, vilket är lite tråkigt i längden.

Är självklart inte så intresserad av att hålla glidartempo typ customhoj, men inte heller bantempo typ plastraket. Jag har ju trots allt "bara" en SportTouring-hoj. :) Anpassar hastigheten till de jag kör med, men inte över min förmåga och hellre lite lugnare än alltför fort.

Vad gäller kommentarerna du fått höra så undrar man ju lite vilken mognadsnivå och ålder de har som kläckt ur sig dem.

Mycket roligare att sprida positiva kommentarer runtomkring sig. :)

Synd dock att det ska behövas en uppdelning utifrån kön för en körning. Bättre hade varit att ha kriteriet att endast vettiga människor utan självhävdelsebehov få vara med. ;) Dock är det väl lite svårare att sålla ut agnarna från vetet med det kriteriet. :hihi

Jag hoppas i alla fall ni får en kul körning och att regnet håller sig borta! :tummenupp

Ms C Hook

Ny medlem
Gick med
24 May 2009
Hoj
Kawasaki ZXR 750 -89
Tack för ett uttömmande och bra svar! :)

Kan bara tala för mig själv, men jag har inget behov av att visa mig snabbast, bäst och tuffast, utan tar det gärna lugnt, så jag kan njuta lite.

Körningar jag varit med på tycker jag ibland går lite för fort för det, att kunna slappna av och njuta. Har väl inga större problem att hänga med då det går fort (inbillar jag mig) och det är ibland kul, men kör utifrån min egen förmåga och utan att ha ett behov av att konkurrera med andra (sådan körning tycker jag mer hör hemma på bana) och har sedan -91, då jag tog kortet, hållit mig på vägen (något jag planerar fortsätta göra).

Eftersom jag endast ibland är sugen på att köra riktigt fort blir det oftast att jag kör själv, vilket är lite tråkigt i längden.

Är självklart inte så intresserad av att hålla glidartempo typ customhoj, men inte heller bantempo typ plastraket. Jag har ju trots allt "bara" en SportTouring-hoj. :) Anpassar hastigheten till de jag kör med, men inte över min förmåga och hellre lite lugnare än alltför fort.

Vad gäller kommentarerna du fått höra så undrar man ju lite vilken mognadsnivå och ålder de har som kläckt ur sig dem.

Mycket roligare att sprida positiva kommentarer runtomkring sig. :)

Synd dock att det ska behövas en uppdelning utifrån kön för en körning. Bättre hade varit att ha kriteriet att endast vettiga människor utan självhävdelsebehov få vara med. ;) Dock är det väl lite svårare att sålla ut agnarna från vetet med det kriteriet. :hihi

Jag hoppas i alla fall ni får en kul körning och att regnet håller sig borta! :tummenupp

tack för att det finns killar som du, som faktiskt inte hånar oss, utan ärligt och nyfiket frågar. det är guld värt!

sideline

Gick med
18 Jun 2008
Hoj
Gatmoppe: ER-6n -09 Banmoppe: cbr600rr -04

Det beror visserligen på vilken av sträckningarna man tar men på det stora hela vill jag påstå att eniro är ute och cyklar, liksom alla andra. 3:20 tog det för mig dagen innan midsommar och då höll jag max 4000rpm = ca 87km/h hela vägen.

Riktigt tråkigt att du råkat ut för en förkylning och missar denna tjejkörning. Hoppas du är/var med på möhippan iaf.
Krya på sig och välkommen ned till nordtyskland.

leica

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2008
Hoj
tjejhoj moppe edition

Svar på varför tjejkörning. ..massa bra text..

Bor just nu i Växjö så kan inte vara med i morgon, men flyttar till Malmö i september. Tycker det här var ett superbra initiativ och hoppas jag får vara med och köra framöver! :)
Än så länge har jag bara färdats 160 mil på mc så jag känner mig inte så sugen på att leka rr-stjärna ute på allmänna vägar.. Skönt att det finns fler med den attityden! För min del handlar det inte om att det måste vara enbart tjejer, men att alla körstilar respekteras och att man har kul. :tummenupp Jag återkommer när jag är Skåning!

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras