"tjejkörning" ?

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62

Men ligger det inte lite i vad Mattias säger.
Massa nollor (enligt mig) som "råkar dyka på" just tjejerna när dom har sina körningar.
Ligga eller inte ligga men taffligare raggningsknep tror jag fan inte jag varit med om.

Låt brewdarna ha sina körningar med mängder av rök/fika/kackelstopp och om det nu är snubbar som vil bekanta sig så gör det på sedvanliga ställen som Donken ,Skogis eller liknande.

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Hastigheten är väl inte könsrelaterad ... vet massa killar som kör som tjejer å tjejer som kör som killar ... utan att säga vem som kör fortast :hihi

Alla killar kör inte som om snuten var efter dem.

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Massa nollor (enligt mig) som "råkar dyka på" just tjejerna när dom har sina körningar.
Ligga eller inte ligga men taffligare raggningsknep tror jag fan inte jag varit med om.

Låt brewdarna ha sina körningar med mängder av rök/fika/kackelstopp och om det nu är snubbar som vil bekanta sig så gör det på sedvanliga ställen som Donken ,Skogis eller liknande.

Jag har aldrig varit med om att det dyker upp några killar på de tjejkörningar jag har varit på så jag kan inte uttala mig om raggningsförsöken.

betsy

Fuck cancer
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Liten Galen
Personligen kör jag knappt på gatan, men de få gånger jag gör det väljer jag att göra det med folk jag känner, oavsett hastigheter och antal fikastopp.
Stora grupper av okända människor utsätter jag mig för på betald arbetstid istället.
F.ö är det aldrig nån som raggar på mig.(förutom kanske Mattias som vinkade åt mig en gång på Gotland Ring)

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
Ska vi ligga längst bak då? Jag är på. Och nyfiken som faan. :)

ja va fan! lets do it! kan ju vara lite skönt att få lite omväxling från de vanliga korvfesterna på torsdagar:hihi

Jag tycker din idé låter utmärkt! Då kan man få se om det är någon "baksida" att tala om på tjejkörningarna!:rofl

Men pucken.. you're my man and you know it, men du tar väll inte oss som säger att vi ska åka med lite väl seriöst nu?:banana

Last edited:

MaudF

Liten, grön o elak!
Gick med
4 Jul 2009
Hoj
Kawasaki er-6f ABS -08, ZX6-RR -05, Ninja 650 2019
Som några av tjejerna svarat så är det nog den befarade hetskörningen som får många tjejer att dra öronen åt sig. Själv har jag bara varit med om en gruppkörning som slutade med att min tjejkompis gjorde marksyning och bröt armen just pga det hetsiga tempot. Själv kom jag hela tiden på efterkälke och kunde lika gärna ha kört ensam. Fortsättningsvis har jag kört ensam förutom de gånger någon gentleman har haft artigheten att rätta sig efter min körförmåga/tempo. Så ska jag vara med på någon gruppkörning får det allt vara med några få personer som håller ett liknande tempo, så gruppen inte hela tiden splittras, så att man får någon behållning av körningen.:)
Liknande kan man uppleva på Rörken.En del tjejer vågar sig inte dit annat än när det bara är tjejer som kör för man kan se skillnad på körningen på tjejdagar och vanliga dagar på Rörken (betydligt agressivare körning).

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Personligen kör jag knappt på gatan, men de få gånger jag gör det väljer jag att göra det med folk jag känner, oavsett hastigheter och antal fikastopp.
Stora grupper av okända människor utsätter jag mig för på betald arbetstid istället.
F.ö är det aldrig nån som raggar på mig.(förutom kanske Mattias som vinkade åt mig en gång på Gotland Ring)

:brynad

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Men pucken.. you're my man and you know it, men du tar väll inte oss som säger att vi ska åka med lite väl seriöst nu?:banana

Nej då, bara ett fenomen bland alla andra !:tummenupp

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Jag förstår inte heller det :confused: De enda tjejerna/damerna som jag har sett på "vanliga" körningar i år är du och Cruella:tummenupp

Jag föredrar personligen numera att köra med en liten grupp av de jag känner bäst och som jag vet kör i samma tempo som jag och som jag vet är vana, rutinerade, mogna mc-förare.

Sen är det såklart kul att träffa nya människor ibland och även köra med bara tjejer ibland, men tyvärr blir jag lätt uttråkad och tappar koncentrationen när det går i snigelfart och inte ens enligt gällande hastighetsbegränsning..

Har inte sett röken av några killar på de sk.tjejkörningar som jag har varit med på..

Last edited:

tEKLa

- Mrs Magniffen
Gick med
6 Jul 2009
Hoj
Såld!
Hastigheten är väl inte könsrelaterad ... vet massa killar som kör som tjejer å tjejer som kör som killar...

Har varit enda tjej vid flera tillfällen och jag ligger inte alltid sist..... Men de gånger jag gör, så har jag inga problem med det. Varför ska man tycka det är pinsamt? Är det så mycket prestige i att köra hoj? :confused:

... men tyvärr blir jag lätt uttråkad och tappar koncentrationen när det går i snigelfart och inte ens enligt gällande hastighetsbegränsning...

Ja, tyvärr är det så att tjejkörningarna har en tendens att gå åt andra hållet dvs ingen vill ligga först..... :död

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Har varit enda tjej vid flera tillfällen och jag ligger inte alltid sist..... Men de gånger jag gör, så har jag inga problem med det. Varför ska man tycka det är pinsamt? Är det så mycket prestige i att köra hoj? :confused:

Ja, tyvärr är det så att tjejkörningarna har en tendens att gå åt andra hållet dvs ingen vill ligga först..... :död

Jag har lite svårt att förstå varför man kör sporthoj om man inte använder den? ..med risk för att nån blir sur på mig...

Ja du vet väl att hojen oftast är en snoppförlängare, men vad är den för oss tjejer då? :confused:

tEKLa

- Mrs Magniffen
Gick med
6 Jul 2009
Hoj
Såld!
Jag har lite svårt att förstå varför man kör sporthoj om man inte använder den? ..med risk för att nån blir sur på mig...
Ja du vet väl att hojen oftast är en snoppförlängare, men vad är den för oss tjejer då? :confused:

Du är inne på samma spår som jag..... Varför lägga ner en förmögenhet på hojkort, utrustning och räääser, för att sedan "finköra" lite då och då :va
Eller är det så att man skaffar MC för att upprätthålla en image?

vilse

Lite lätt vimsig ibland...
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
ZX6R -07 Banhoj
Du är inne på samma spår som jag..... Varför lägga ner en förmögenhet på hojkort, utrustning och räääser, för att sedan "finköra" lite då och då :va
Eller så har man köpt just den hojen för att man tycker den är snygg? Och känner inte att man måste gazza satan utan att det går tillräckligt fort i laglig hastighet? :tungan

Dr.Bike

Guest
Eller så har man köpt just den hojen för att man tycker den är snygg? Och känner inte att man måste gazza satan utan att det går tillräckligt fort i laglig hastighet? :tungan

Personligen tycker jag sporthojar är rätt fula. Mest platkåpor...
Ska man tala estetik och design är det väl kromslädar, för att inte tala om handbyggda choppers som är just "snygga".

Hur folk kan säga att den ena plastraketen är snyggare än den andra är svårt att förstå, då de alla är närmast identiska med exakt samma layout. Ena året ska det vara high-pipe under cutsen, nästa en kort stubbe som tittar ut under svingen...
Japaner är fega, och alla följer alltid årets trend. (minus Yamaha som är färgblinda! :D)
Såklart skiljer det i designDETALJER (obs detaljer) men är det bara detaljer som gör en hoj snygg?
Tog man bort tankemblemen skulle många, t.o.m härinne på denna sajt, inte ens kunna namnge många hojar rätt!

Visst..."snygg" ligger ju i betraktarens öga... men tusen flugor kan inte ha fel, och därför kan man nog ändå generalisera lite och påstå, att det bara finns ett FÅTAL verkligt snygga sporthojar.
De flesta är gjorda på "den lille fabrikk" och är röda... (och Betsys är vit)
Honda CBR 600 RR (liksom förra generationens fireblade) är galet snygga, och ja, sen är nästan resten "the same"
Fins ett dussin snygga hojar till, men det är allt. (i min lilla värld)

Med kraschkåpor på en bana är det ännu svårare att se vad som är vad.

Sporthoj snygg?
Mjaa, jag är tveksam.
Snarare ett rent funktionellt redskap.
Ett redskap att ha skoj med och köra som det anstår, och jodå, det finns alltid något vackert i ren funktionalism. Som en rysk kulstöterska... (skojaba)

Men köper man en hoj enbart för att den är snygg, och inte för att den uppfyller ett syfte (i sporthojens fall: att köras som den är konstruerad för), så är det ju image. Som nån sa...

Jag menar: Att köpa en top fuel dragster, bara för att åka till ICA och handla en liter mjölk är inte heller det mest optimala valet.
Liksom att sporthojar inte är så bekväma i lagstadgade farter.
Man känner ju att även hojen får spunk och vill få lite friare tyglar!
(jo jag är en av dem som tror att grejerna har en egen själ...) ;)

Men men...var och en ska ju välja det den vill ha.
Kunden är kung, och har alltid rätt. Även när kunden har fel.

Last edited:

Bikerbabe08

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2007
Hoj
Honda CBR 929 RR -01

Ja men då handlar det ju om att upprätthålla en image?

Förmögenhet e väl kanske att ta i men helt klart är det inte en billig sysselsättning.
Vad för sorts hoj man har och hur man kör är väl väldigt individuellt tror jag.

För egen del så har jag min hoj för att jag tycker den både är snygg och dessutom är låg och inte så stor och tung. Sen att jag inte utnyttjar denna sporthojs fulla kapacitet är jag väldigt medveten om men det beror väl mer på min insikt om min förmåga att köra. Tycker trots det att det är kul med sporthoj. Hur mycket jag kör beror väl på tid och möjlighet, det finns andra intressen oxå. Sen om jag finkör eller inte beror väl på kunskap och tillfälle.

Image är det definitivt inte för mig, snarare känns det som en stor seger att övervinna min stora övertygelse att det där klarar jag aldrig själv efter att ha åkt mkt bakpå.

betsy

Fuck cancer
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Liten Galen
Jag har lite svårt att förstå varför man kör sporthoj om man inte använder den?

Att köra är väl att använda? Men om du med använda menar köra tokfort så är det väl upp till användaren? Eller ska man köpa en glidare man tycker är apful för att man inte vill köra i öveljudsfart?

Å andra sidan var det inte grundfrågan i tråden :glömdet

Prillan73

Lagom e bäst.....
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
pausar...
Många tjejer som kör har ju annat i sitt liv förutom jobb o hojåka.....oxå....

Måste säga att jag blir lite grinig när jag läser mellan raderna att de som inte kör fort satan och ofta har inte med en sporthoj att göra.....
JAG tycker om att köra hoj, men hinner inte med allt man ska hinna med.....

Fast jag ÄLSKAR åka slalom så bor jag inte nånstans där det finns snö året runt......

Man gör väl sin hobby så mkt man kan o anser sig ha tid med......

VET att detta inte var vad trådskaparen ville diskutera men ville ändå skriva nåt..........hmmmm.........

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Sen är det såklart kul att träffa nya människor ibland och även köra med bara tjejer ibland, men tyvärr blir jag lätt uttråkad och tappar koncentrationen när det går i snigelfart och inte ens enligt gällande hastighetsbegränsning..

Tja, du behöver ju inte åka med mig igen.....:crash

Har lagt ned mer på min bil både i inköp och underhåll samt bling-bling än min hoj, fast å andra sidan så har ju jag en tjejhoj å ingen räääääser.

Ja men då handlar det ju om att upprätthålla en image?

Men att gazza satan är väl oxå att upprätthålla en sorts image eller?:va

Last edited:
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM