Tjejproblem...

tycon1

nkka
Gick med
14 Mar 2004
Ort
Ute i skogen..
Hoj
Ingen...
Vi har kivats rätt mycket i vårat förhållande om dittan och dattan och vi har ofta löst problemen, men idag verkar jag inte förstå riktigt och hoppas på hjälp här från sh.com! :näsblod

Det började att jag fick sms från tjejen där hon skriver att hon mår lite halvkrassligt, så jag frågar självklart varför och får till svar prestationsångest och dylikt.

Efter en väldigt kort fundering kom jag fram till att det måste vara hennes historia prov som hon valde att hoppa över idag, eftersom hon inte pluggat!

Så jag ringer henne och frågar hur det är........
Jag: Hej älskling
-Hej gubben
hur mår du?
-Bra, själv då?
Jotack, det är helt ok svarar jag.
Sedan fortlöper konversationen om dagen osv. Sedan börjas tjafset om att jag inte bryr mig! :huvet

Och som jag förstår, så ska jag tycka synd om henne för att hon hoppade på provet, Som hon helt själv valde att inte plugga till! Jag förstår intee....
Jag hade tagit det som en man, och stått mitt kast..
Så jag erkänner att jag inte visade mycket empati för hennes ångest..

Men vad/hur gör man för att dom ska bli glada!!? Jag kände det bara som att "jag valde själv att inte plugga, och misslyckas/hoppar på provet. Men vill sen ha all medömkan av nära och kära" :va

Nu har det drivit till tjafs om allt möjligt mellan himmel och jord..
Baaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh... :huvet

Har tjejer så svagt 'jag' att dom behöver tröst och medlidande hela tiden?
 
Last edited:

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Västervik
Hoj
nietjunie
tycon1 skrev:
Så jag ringer henne och frågar hur det är........
Jag: Hej älskling
-Hej gubben
hur mår du?
-Bra, själv då?
Jotack, det är helt ok svarar jag.
Sedan fortlöper konversationen om dagen osv. Sedan börjas tjafset om att jag inte bryr mig! :huvet
sen ska du lägga till en massa gulligull och tillägga att du tycker synd om henne och att allt blir bra o bla bla... överraska med en fin middag när hon kommer hem osv....
Tjejer kan vara helt hopplösa!


Och som jag förstår, så ska jag tycka synd om henne för att hon hoppade på provet, Som hon helt själv valde att inte plugga till! Jag förstår intee....

Har tjejer så svagt 'jag' att dom behöver tröst och medlidande hela tiden?

JA på båda frågorna, TYVÄRR! :huvet
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Inte vet jag, men hon kanske inte mådde tillräckligt bra för att orka med att plugga ordentligt, kanske andra saker under.
Prata med henne och be om ursäkt för att du kanske inte var så känslig. Säg att du inte riktigt förstår och be henne förklara så att du kan hantera det lättare nästa gång. Även om du kanske inte förstår sen heller så har du nog iaf gjort henne glad.

Många tjejer är tyvärr såna, ganska känsliga och överanalyserande.
 

emullo

#2027
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Kungsholmen
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
Emmi skrev:
Inte vet jag, men hon kanske inte mådde tillräckligt bra för att orka med att plugga ordentligt, kanske andra saker under.
Prata med henne och be om ursäkt för att du kanske inte var så känslig.

Varför ska han be om ursäkt ?

Uppenbarligen bryr han sig om hur hon mår eftersom han ringe och ville prata med henne för att kolla hur hon mår.

Har haft liknande situationer att man gör allt för tjejen bara för att få som svar att man inte bryr sig..
I det läget var det inte jag, utan fick sedan reda på att hon hade vissa andra problem, inom sig själv.. vill inte gå in mer på det..

Bästa är att prata ut om det så hon får berätta exakt vad det är,
kan sitta långt inne men det hjälper... :tummenupp
 

tycon1

nkka
Gick med
14 Mar 2004
Ort
Ute i skogen..
Hoj
Ingen...
Emmi skrev:
Inte vet jag, men hon kanske inte mådde tillräckligt bra för att orka med att plugga ordentligt, kanske andra saker under.

Grejen var att hon pluggade inte igår, även fast jag sa till henne att vi inte bör träffas (särbo) för att hon måste göra plugga. Hon blir därför lite purken för att jag inte kan träffa henne, så jag beslutar att göra en snabb visit, för att sedan åka en stund efter middagen! Ingen skada skedd där tror jag...
Hon är väl helt enkelt inte van vid att inte klara ett prov. Medans det är vardag för en annan :3freak .

Emmi skrev:
Prata med henne och be om ursäkt för att du kanske inte var så känslig. Säg att du inte riktigt förstår och be henne förklara så att du kan hantera det lättare nästa gång. Även om du kanske inte förstår sen heller så har du nog iaf gjort henne glad.

Jag pratade med henne och sa att jag inte förstod...vad får man för svar om inte helt oväntade "Tänk efter!" Jag tänker ju hela tiden, men kanske inte i hennes banor
 

tycon1

nkka
Gick med
14 Mar 2004
Ort
Ute i skogen..
Hoj
Ingen...
Jag har tänkt lite..hur är det med den här dubbelmoralen som alla tjejer snackar om, är den verkligen sann?

Exempel.
Killen: Hur mår du?
Tjejen: Jag mår bara bra, jag klarar mig..
Killen: ok, då sticker jag och handlar sålänge..
Då säger alla att "Då ska killen veta om det är något fel, och insistera på att hjälpa till eller whatever" Helt ologiskt...tjejer asså :tuttar
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
tycon1 skrev:
så jag frågar självklart varför

Så jag ringer henne och frågar hur det är........

Sedan börjas tjafset om att jag inte bryr mig! :huvet

Allvarligt, vad gnäller hon för, dåligt självförtroende.
Du har ringt o frågat= brytt dig.

Låter som mycket :bladder.
Stå på dig, du har inte gjort ngt fel (enligt mig)

Det låter som om hon har *tyck synd om mig oavsett vad du gör/säger så är det inte tillräckligt* dag.

/lena.

Psst du uppvaktade henne på alla hjärtans dag va, en
:tuttar har bra minne, så det inte är det som ligger o gror.
 
Last edited:

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Du har ju helt rätt att hon hade sig själv att skylla men det kostar ju inget att säga att man har lite medlidande, även om man inte menar det. ;) :D
 

tycon1

nkka
Gick med
14 Mar 2004
Ort
Ute i skogen..
Hoj
Ingen...
2fast4hjo skrev:
Allvarligt, vad gnäller hon för, dåligt självförtroende.
Du har ringt o frågat= brytt dig.

Låter som mycket :bladder.
Stå på dig, du har inte gjort ngt fel (enligt mig)

Det låter som om hon har *tyck synd om mig oavsett vad du gör/säger så är det inte tillräckligt* dag.

Jag tror det kan vara en sådan dag..Men, nu har ni sett det hela från mitt perspektiv, hur hade ni tjejer känt er i den här situationen egentligen? Från hennes perspektiv alltså..
 

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Ort
gävle .
Hoj
cbr 900rr
låter som det är en ganska ung dam vi pratar om? :va

& svaret på dom här frågorna är så enkelt som:
du får stå ut med tjaffset eller blir singel.. det är uppfattningen jag har fått av dagens 13-17 åriga damer.

visst, det finns säkert undantag. men detta är min uppfattning :rolleyes:
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
tycon1 skrev:
Jag tror det kan vara en sådan dag..Men, nu har ni sett det hela från mitt perspektiv, hur hade ni tjejer känt er i den här situationen egentligen? Från hennes perspektiv alltså..

Tja, med åldern (26) har jag lärt mig att det inte är ngn ide att gnälla, ömhet o förståelse är ngt man får och inget man kan kräva hela tiden.

Många :tuttar (dock inte så många här på sh) gnäller på er karlar när ni ska meka/lägga ut pengar på motorcykeln samtidigt som de inte tål när ni karlar gnäller på :tuttar när de t ex slösar pengar/tid på t ex shopping. Detta fattar jag inte hur man har vett till.

Ömsesidig respekt för varandra praktiserar jag. :tummenupp

Om min sambo frågar mig hur jag mår o jag säger "bra" så kan jag ju inte bli arg på honom o säga att han inte bryr sig.

Mår man dåligt så måste man vara ärlig o säga vad det verkliga problemet är.

Man kan ju inte kräva att ni karlar ska förstå sådana komplicerade saker som vi tjejer är. :rolleyes:
 
Last edited:

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Många års tester av yours truly, har visat att kvinnor inte alltid behöver hjälp och råd utan mycket ofta bara behöver lite medlidande :rolleyes: och ibland någon dom kan kasta lite skit på eller kanske bara prata, prata, prata, prata, prata... varför skulle jag annars t ex ha en telefon med högtalarfunktion så att jag kan ställa ifån mig den på bordet och göra ngt annat samtidigt?? :corn
Lite vänliga ord, uppriktiga eller inte, är sällan fel.
Likabra att inse att "så är det" (tm)
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
tycon1 skrev:
....Har tjejer så svagt 'jag' att dom behöver tröst och medlidande hela tiden?
Garanterat! Enda sättet att förstå tjejer är att byta kön. Är du inte beredd att göra det så får du nog stå ut med problemet. Eller förresten, du kan ju byta lag oxå. :arsele

Du får inte glömma grundregeln.
Enda sättet att slippa tjat är att låtsas vara lika känslig som hon är. Gråter hon så gråter du. Mår hon dåligt så är du livrädd och ringer 112.
Det jobbiga är att man inte alltid orkar lägga 200% uppmärksamhet på just henne och då är det kört. Men frukta icke. Detta löses med grundregeln.

Lycka till med det omöjliga!
 
Last edited:

prise

Junkie
Gick med
25 May 2004
Ort
Västerås
Hoj
Gult ljudmonster!
2fast4hjo skrev:
Allvarligt, vad gnäller hon för, dåligt självförtroende.
Du har ringt o frågat= brytt dig.

Låter som mycket :bladder.
Stå på dig, du har inte gjort ngt fel (enligt mig)

Det låter som om hon har *tyck synd om mig oavsett vad du gör/säger så är det inte tillräckligt* dag.

/lena.

Psst du uppvaktade henne på alla hjärtans dag va, en
:tuttar har bra minne, så det inte är det som ligger o gror.

Ungefär som elefanter? :va
 

Optimalt

+ + + + +
Gick med
21 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
cbr 1000 -06
Jag har börjat ge upp hoppet för det täckta könet. Inte nog med att dom är konstiga i allmänhet så ska det bråkas om småsaker med vännerna som då är idioter. Visst, jag brukade oxo tycka mina kompisar va idioter och slutade prata med dom, sen fyllde jag 12.

Nä, jag ska ta och ladda hem lite homoerotisk porr för att förenkla en ev. övergång, man blir ju inte gay på en dag har jag hört.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top