Tjejproblem...

Dufva

Guest
Hur många har vart med om denna då? Hände mig imorse. Såg att tjejen var lite nere. Frågade: -Hur är det med dig? Du verkar lite nere.

-De e inget.
-Men nånting är det, ser ju att du verkar lite nere idag.
-DE E INGET! (Irriterat)
-Jag märker ju att det är nåt, kan vi inte prata om det.
-De e ju inget, sluta tjata.
-Behöver väl inte vara så sur, vill ju bara veta eftersom jag bryr mig.
-JAG ÄR FAN INTE SUR! (Skriker nästan)

Hon yttrade inte ord efter det. Gick till jobbet och sa inte ens hej då. :va

Fattar ingenting. Helt plötsligt ska man kunna läsa tankar också.
 

tycon1

nkka
Gick med
14 Mar 2004
Ort
Ute i skogen..
Hoj
Ingen...
Dufva skrev:
Hur många har vart med om denna då? Hände mig imorse. Såg att tjejen var lite nere. Frågade: -Hur är det med dig? Du verkar lite nere.

-De e inget.
-Men nånting är det, ser ju att du verkar lite nere idag.
-DE E INGET! (Irriterat)
-Jag märker ju att det är nåt, kan vi inte prata om det.
-De e ju inget, sluta tjata.
-Behöver väl inte vara så sur, vill ju bara veta eftersom jag bryr mig.
-JAG ÄR FAN INTE SUR! (Skriker nästan)

Hon yttrade inte ord efter det. Gick till jobbet och sa inte ens hej då. :va

Fattar ingenting. Helt plötsligt ska man kunna läsa tankar också.

Man känner igen det där.. :va
 

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I mina träningskläder
Hoj
Kona CC 04
BOT: Köp följande bok till era kära o nära om dom försöker sig på det där med tankeläsning / att dom vill att ni ska kunna det osv...

De tio dummaste misstagen klyftiga personer gör och hur man undviker dem. Arthur Freeman och Rose DeWolf. 1992 (1998) Natur och Kultur.


Edit: Läs den gärna själva oxå, så ni vet hur ni ska undgå fällan - att hamna i Dufvas situation ...tex.
 
Last edited:

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Madhonda skrev:
Hur är en vettig tjej då??? :va

En som har egna intressen och låter killen ha sina utan att klaga. Och som gör saker tillsammans med sina väninnor o låter killen göra saker med sina vänner. Men ändå gillar att hitta på crazy saker tillsammans.

En tjej som sköter det mesta i hemmet medans killen ligger på soffan, men som ändå, när det ska fixas nåt med hammare, hjälper till som hantlangare. :rolleyes:

En som lagar mat och ser till att det finns matlåda. (Inte alltid dock)

En som gillar att åka hoj. (SÅKLART) :)

En som för det mesta är glad, MEN oxå såklart har en o annan dag när allt känns pest, och kan tjata om skitiga stumpor som ligger på golvet och säger "Nu jävlar får det väl bli nån ordning här. STÄDA NUU" :fakta

:wiggle

Dom finns...!!! Leta bara på rätt ställen!! :tomten

PS: tycon1...du får helt enkelt bita ihop och stå ut.. det är en sån typ som aldrig kan bli nöjd, förrän hela världen kretsar kring henne. :näsblod

Lagar mat kan jag själv.

En vettig tjej går inte runt oh blir irriterad för lilla minst om man nu säger "fel" nån gång. Hon ska inte hålla saker inom sig så man tvingas till att bli tankeläsare - då kan hon sticka.
Hon ska inte gnälla om sin jävla feta vikt varannan dag och sen aldrig dra ut på en springrunda för att det är tråkigt - då kan hon sticka.
Hon ska inte gnälla att hon har tråkigt eller att hon(paret) aldrig hittar på nånting för det är bara att överraska - annars kan hon sticka.
Hon ska inte gnälla att hon inte tjänar så mycket pengar som hon vill och därför inte kan ta tex. mc-kort eller köpa sig en hamburgerspringare(histafan) o sen vägra jobba övertid - då kan hon sticka.
Hon ska inte inbilla sig att hon är bättre än någon annan bara för att hennes föräldrar har stort hus, sommar- och vinterstuga och fet bmw750 - de är nästan de värsta och oftast nolltaxerad inkomst varenda år tills de blir 32år och de kan dra åt helvete.

Hon kan få lov att påpeka(visst e jag snäll?) att saker inte är som de ska, tex. att lägenheten behövs städas - då e d bara o städa den, tillsammans.(eller om det är uteslutande mina saker så får man väl göra det själv)

Sen ska hon inte vara ful, heller inte fet och det skadar inte att vara trogen heller - annars kan hon sticka.

Detta är inte för mycket begärt, jag har haft en sån och det finns fler - tror jag :pannkyss
 

Zormin

Aldrig under 10.000 rpm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
ZX-10R
Dufva skrev:
Hur många har vart med om denna då? Hände mig imorse. Såg att tjejen var lite nere. Frågade: -Hur är det med dig? Du verkar lite nere.

-De e inget.
-Men nånting är det, ser ju att du verkar lite nere idag.
-DE E INGET! (Irriterat)
-Jag märker ju att det är nåt, kan vi inte prata om det.
-De e ju inget, sluta tjata.
-Behöver väl inte vara så sur, vill ju bara veta eftersom jag bryr mig.
-JAG ÄR FAN INTE SUR! (Skriker nästan)

Hon yttrade inte ord efter det. Gick till jobbet och sa inte ens hej då. :va

Fattar ingenting. Helt plötsligt ska man kunna läsa tankar också.
PMS helt klart! http://www.sr.se/P3/diverse/AppData/RollOn/Sounds/Premenstruell.ram
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
För att fortsätta tala illa om det beryktade idiotsläktet:

Satt på jobb o kolla TV o in kommer en jobbarkompis(tjej såklart). Hon hade lovat att fixa en blinddate till mig för 2 månader sen och jag hade inte tänk på det mer än då och kom till att nämna det för henne.
Då blir hon skitsne och häver ur sig hur jävla desperat jag är.
Ber om lite grund till anklagelsen och hon bara säger nej och vill inte diskutera.
Jaha, så var man desperat med :va
Sen ber hon mig att diskutera det för att hon var på diskussionshumör(fråga mig inte!) och hon hade hur mycket grund som helst till det hon sa.
- Väntar på grunderna -
VA FAN ÄR DET MED DIG? Får jag efter en stunds tystnad o sen går hon därifrån.

Öööhh, vad hände? Jaja, lika bra att fortsätta kolla TV och inte tänka på det mer. :confused:




Tjejen i fråga är tjock(enligt mig) och det är säkert därför hon mår kasst :rolleyes:
 

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sala
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
Mavve skrev:
För att fortsätta tala illa om det beryktade idiotsläktet:

Satt på jobb o kolla TV o in kommer en jobbarkompis(tjej såklart). Hon hade lovat att fixa en blinddate till mig för 2 månader sen och jag hade inte tänk på det mer än då och kom till att nämna det för henne.
Då blir hon skitsne och häver ur sig hur jävla desperat jag är.
Ber om lite grund till anklagelsen och hon bara säger nej och vill inte diskutera.
Jaha, så var man desperat med :va
Sen ber hon mig att diskutera det för att hon var på diskussionshumör(fråga mig inte!) och hon hade hur mycket grund som helst till det hon sa.
- Väntar på grunderna -
VA FAN ÄR DET MED DIG? Får jag efter en stunds tystnad o sen går hon därifrån.

Öööhh, vad hände? Jaja, lika bra att fortsätta kolla TV och inte tänka på det mer. :confused:




Tjejen i fråga är tjock(enligt mig) och det är säkert därför hon mår kasst :rolleyes:

Tjejen e sugen på dig, och blir sne´därför att hon tycker att du ska fatta det..
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
tycon1 skrev:
Vi har kivats rätt mycket i vårat förhållande om dittan och dattan och vi har ofta löst problemen, men idag verkar jag inte förstå riktigt och hoppas på hjälp här från sh.com! :näsblod

...................

Har tjejer så svagt 'jag' att dom behöver tröst och medlidande hela tiden?

Det låter som att tjejen är drygt 16 år gammal och behöver växa upp litegrann? Man behöver inte vara taskig mot dem men inte ska man behöva bekräfta dem hela tiden, ge henne ett ultimatum så kanske hon fattar att det är dags att mogna.
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Acrid skrev:
BOT: Köp följande bok till era kära o nära om dom försöker sig på det där med tankeläsning / att dom vill att ni ska kunna det osv...

De tio dummaste misstagen klyftiga personer gör och hur man undviker dem. Arthur Freeman och Rose DeWolf. 1992 (1998) Natur och Kultur.


Edit: Läs den gärna själva oxå, så ni vet hur ni ska undgå fällan - att hamna i Dufvas situation ...tex.
Jag bläddrade i den förra veckan och tyckte att den verkade rätt tam och ointressant. Har iofs läst AB-blocket och lite till i psykologi, så det är kanske därför man blir kritisk till populistiska amerikanska psykologer.
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Färnbo skrev:
Tjejen e sugen på dig, och blir sne´därför att hon tycker att du ska fatta det..

Hon ville ha mig innan men jag ville inte ha henne så du har väl rätt.

Fast hon har ju kille nu.

Jaja, ............................tjejer :D
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Det är så intressant att varje gång en kille på sporthoj har problem med sin brutta flyger det fördomar ifrån tjejerna och en del killars munnar om att tjejen är självupptagen, omogen etc etc etc
Ni har hört en version av det hela och kommer nog aldrig få höra tjejens version.
Känner ni ens henne ? Om inte så stäng igen fågelholken
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Bikerbitch skrev:
Det är så intressant att varje gång en kille på sporthoj har problem med sin brutta flyger det fördomar ifrån tjejerna och en del killars munnar om att tjejen är självupptagen, omogen etc etc etc
Ni har hört en version av det hela och kommer nog aldrig få höra tjejens version.
Känner ni ens henne ? Om inte så stäng igen fågelholken

Tjejer grinar för lilla minst - det är dem det är fel på. :3freak
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Bikerbitch skrev:
Det är så intressant att varje gång en kille på sporthoj har problem med sin brutta flyger det fördomar ifrån tjejerna och en del killars munnar om att tjejen är självupptagen, omogen etc etc etc
Ni har hört en version av det hela och kommer nog aldrig få höra tjejens version.
Känner ni ens henne ? Om inte så stäng igen fågelholken

Det låter ju precis som att hon är en omogen liten tjej som vill ha lite bekräftelse, det värsta är att en del tjejer aldrig växer ifrån det. Likaväl som en del killar aldrig heller mognar (alla?).....
 

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I mina träningskläder
Hoj
Kona CC 04
mb skrev:
Jag bläddrade i den förra veckan och tyckte att den verkade rätt tam och ointressant. Har iofs läst AB-blocket och lite till i psykologi, så det är kanske därför man blir kritisk till populistiska amerikanska psykologer.

Ja jag kan hålla med om det...Dock har inte alla läst psykologi och många hamnar säkert i dom situationer som nämns i boken utan att förstå varför.

Man ska vara kritisk. ;)
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top