Har du kört MC innan?
Tycker det låter snabbt att köra i trafik o så redan på lektion 2, fast det kanske inte var så trafikerad väg?
Har nämligen lite funderingar på hur svårt det är....
Hur många lektioner har du tänkt ta totalt innan uppkörning?
Jag har kört sån där eu-moppe lite när jag varit på semmester i Grekland men aldrig motorcyckel. Så allt det här med växlar och fotbroms har varit främmande för mig.
Landsvägarna som vi körde på igår var inte mycket trafik på det kom väll en och annan bil då och då men det kändes helt okay ...
Jag tror jag att det har hjälpt att lektionerna är 3 timmars lektioner. Man hinner öva rätt mycket på tre timmar och man blir van vi cyckeln och man får in grunderna. Kan sägga att mitt största problem var att vänja mig vid att man trycker på blinkers knappen för att få blinkersen att sluta blinka efter att man har svängt. Sedan så måste jag sägga att jag själv vart överaskad över att det gick att köra på landsväg på andra lektionen. Men det kändes helt ok.
Enligt läraren så skulle det behöves ungefär 5-6 lektioner efter första lektionen. Detta är något man känner efter t.ex jag känner och förstår själv att min krypkörning inte är bra ännu, så jag hoppas att det går bättre med det nu på Fredag.
Själv hade jag räknat med 10 lektioner men är det så att läraren tror att man klarar sig med mindre så är det bara bra