Tjena alla! Ska ha kort innan sommaren är slut …

Arjiris

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2008
Ort
Sköndal
Hoj
2003, Yamaha YZF R1
Äntligen mission accomplished !

Idag klarade jag uppkörningen :D Och jag är så jävla glad!!!

Det går inte att sätta i ord hur skönt det känns att det nu är avklarat :)

Jag lyckades få en tidigare tid och med Lasses och Anders hjälp på Farsta trafikskola så gick det undan denna gång. Riktigt schysta grabbar. Kan varmt rekommendera dem för er som vill ta MC kortet :)

Vill även tacka alla här på sporthöj som har visat stöd, tipsat och rådat mig :)

Har du rasmus som lärare ?

Nej, jag har Lasse när vi kör ute och Anders vid banorna :)

Surt att inte klara uppkörningen! Vet exakt hur det känns!
Jag blev skit förbannad när jag blev kuggad men inte kude man göra något åt det då! Hade ju redan gjort bort mig! Så så var det med det...
Men nu börjar nästa uppkörning närma sig! Ska inte göra om samma mistag!
Ska fan klara det nu!!

Massa lycka till den 9:e !!!
Jag tror definitivt att du klarar av det då!!

Tack för dit peppande :) Och lycka till vid nästa uppkörning :) Jag håller tummarna för dig!
 
Last edited:

baffe

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2008
Ort
farsta
Hoj
suzuki gsf 1200 s -02
GRATTIS!!!
Jag kör osså där, vi har haft flera lektioner ihop, bland annat pratat om motstyrning om det ringer någon klocka? :) jag pratade med dig dagen efter du kuggade och du berättade om det här med att du var långsam i kurvor som även var mitt problem, jag brukar köra den röda bmw:n hehe, jaja hur som haver GRATTIS SOM FASIKEN!!! kul att du fick tidigare för du skulle köra upp samma dag som mig den 9/9. Skulle gärna vilja ut och åka med dig sen när jag har grejjat det osså om du vill.
 

Arjiris

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2008
Ort
Sköndal
Hoj
2003, Yamaha YZF R1
GRATTIS!!!
Jag kör osså där, vi har haft flera lektioner ihop, bland annat pratat om motstyrning om det ringer någon klocka? :) jag pratade med dig dagen efter du kuggade och du berättade om det här med att du var långsam i kurvor som även var mitt problem, jag brukar köra den röda bmw:n hehe, jaja hur som haver GRATTIS SOM FASIKEN!!! kul att du fick tidigare för du skulle köra upp samma dag som mig den 9/9. Skulle gärna vilja ut och åka med dig sen när jag har grejjat det osså om du vill.

Tackar mannen!

Kul att se att du är med i sporthoj :) Det är klart att vi ska ut och åka det är bara att sägga till. Måste bara skaffa en hoj först :p men förr eller senare så ska det ske det med :) I annat fall får du åka förbi och hälsa på ;)

Om vi inte syns tidigare (ska förbi trafikskolan och hälsa på lite) så får jag önska lycka till på uppkörningen den 9:e :)
 

baffe

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2008
Ort
farsta
Hoj
suzuki gsf 1200 s -02
Hehe ja man börjar bli lite nervig nu. Har en lektion på onsdag kl 17 sen är det inte mer förrens uppkörningen, det ska verkligen sitta på onsdag nu får jag på hoppas. Vi får se om vi ses innan annars får du ta och fixa en hoj om jag mot all förmodan skulle klara det :)
 

Arjiris

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2008
Ort
Sköndal
Hoj
2003, Yamaha YZF R1
Hehe ja man börjar bli lite nervig nu. Har en lektion på onsdag kl 17 sen är det inte mer förrens uppkörningen, det ska verkligen sitta på onsdag nu får jag på hoppas. Vi får se om vi ses innan annars får du ta och fixa en hoj om jag mot all förmodan skulle klara det :)

Jag vet hur det känns ;) och inte kan man göra så mycket åt det heller, jag håller tummarna åt dig. Hoppas det går bra :) För övrigt så håller jag på att kolla på lite försäkringspremier för några hojjar.
 

Arjiris

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2008
Ort
Sköndal
Hoj
2003, Yamaha YZF R1
Nu har jag skaffat mig min första hoj också. Det vart en Suziki GSXR 750 -00 :)
 

Arjiris

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2008
Ort
Sköndal
Hoj
2003, Yamaha YZF R1
Jätte grattis!
Hunnit köra något än??

Tack så mycket!

Jag köpte hojen igår från Boxholm (en bit utanför Linköping) och fick köra hem den till Stockholm. Så det var några "lära känna varandra" mil ;)

Har inte mycket att jämföra med men jag tycker att den går som en dröm.
 

Lina86

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Örebro
Hoj
Z1000
Tack så mycket!

Jag köpte hojen igår från Boxholm (en bit utanför Linköping) och fick köra hem den till Stockholm. Så det var några "lära känna varandra" mil ;)

Har inte mycket att jämföra med men jag tycker att den går som en dröm.

Härligt!
Då är det bara att rulla på!
Jag hade planera att åka en massa i helgen... Men det blev bara några få mil!
Det ösregna hela hela helgen här och så var jag kanon förkyld... Nu är jag bara lite förkyld!
 

Arjiris

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2008
Ort
Sköndal
Hoj
2003, Yamaha YZF R1
Härligt!
Då är det bara att rulla på!
Jag hade planera att åka en massa i helgen... Men det blev bara några få mil!
Det ösregna hela hela helgen här och så var jag kanon förkyld... Nu är jag bara lite förkyld!

Faan grattis till kortet !!!!

Och krya på dig :)

Åka kommer du hinna att göra :)

Kör försiktigt bara!
 

Lina86

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Örebro
Hoj
Z1000
Faan grattis till kortet !!!!

Och krya på dig :)

Åka kommer du hinna att göra :)

Kör försiktigt bara!

Tackar tackar!

Kör försiktigt... det gör man väl alltid :)
Hoppas på finnare väder så att jag verkligen kan njuta av att åka inte bara ha riktigt kul utan ha riktigt super nice kul!
 

Pizzabagarn

Guest
Ok, nu brassar vi satan, wheelar järnet och stoppies vid varje rödlyse som vi inte stannar för utan rullar förbi sakta på framhjulet.

Faaaan, har övat för lite i sommar. Får ta mig fan skämmas, så dålig är jag.

Hur får man upp en SV 1000 på 3:ans växel eller måste jag tjacka en ny literhoj.

Jag har också tagit kortet......tjoho:yoparty

Har alla roliga människor blivit bannade eller vad fan är det frågan om. Lugnet har spritt sig på SH :huvet Fuck, fuck!
 

Lina86

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Örebro
Hoj
Z1000
Ok, nu brassar vi satan, wheelar järnet och stoppies vid varje rödlyse som vi inte stannar för utan rullar förbi sakta på framhjulet.

Faaaan, har övat för lite i sommar. Får ta mig fan skämmas, så dålig är jag.

Hur får man upp en SV 1000 på 3:ans växel eller måste jag tjacka en ny literhoj.

Jag har också tagit kortet......tjoho:yoparty

Har alla roliga människor blivit bannade eller vad fan är det frågan om. Lugnet har spritt sig på SH :huvet Fuck, fuck!


Kul att du har fxat kortet!!!
Ha nää alla roliga människor har förmodligen inte blivit bannade men sesången börjar på att ta slut... så en del lugnar ner sig... Inte alla dock!

Själv är jag lite hyfsad lugn för jämnan!
 

Arjiris

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2008
Ort
Sköndal
Hoj
2003, Yamaha YZF R1
Ok, nu brassar vi satan, wheelar järnet och stoppies vid varje rödlyse som vi inte stannar för utan rullar förbi sakta på framhjulet.

Faaaan, har övat för lite i sommar. Får ta mig fan skämmas, så dålig är jag.

Hur får man upp en SV 1000 på 3:ans växel eller måste jag tjacka en ny literhoj.

Jag har också tagit kortet......tjoho:yoparty

Har alla roliga människor blivit bannade eller vad fan är det frågan om. Lugnet har spritt sig på SH :huvet Fuck, fuck!

Ha ha ha

Wheelies och stoppies :p

Först måste jag lära mig att komma upp till rätt hastighet och hålla den :p

Skulle behöva en mentor tror jag :)
 

PatrickR6

Blå Vit !
Gick med
22 Sep 2008
Ort
Huddinge
Hoj
CB1000R
Kan inte säga mer än grattis till er alla som tog kortet nyligen !:tummenupp

Själv fyller jag 21 i November, så jag sitter och pluggar in teorin nu.
Hört att provet nästan är samma som För BIl dock lite nya mc vikt frågor osv ?

Hur som heslt kommer jag plugga boken hela vintern och skriva i januari har ja tänkt.

Har precis köpt mig min första MC, vart en Yamaha R6 2003.
Är det värt att nämna till MC trafikskolan att man äger en hojj man kanske vill köra på ? eller skall man kanske hålla det undan för trafik skolan ?
Tänkte mest om ja nu kör upp på min R6 i mitt helsvarta Skinställ, kanske uppkörnings läraren blir lite tjurig om man kommer på en Svart R6a med svarta kläder =/

Hur som helst, lite frågor =)

Hur går en MC uppkörning till ?
är det osm med bil ? eller är ni i trafik och sedan på nån bana liknandes körskolan ?

Skall ta en hel hög med lektioner på Farsta i början på våren hade jag tänkt =)
Bor jag själv i Huddinge centrum. Nära med både bilen och MCn
 

LJ Magnusson

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2008
Ort
Åkersberga
Hoj
R6
Kan inte säga mer än grattis till er alla som tog kortet nyligen !:tummenupp

Själv fyller jag 21 i November, så jag sitter och pluggar in teorin nu.
Hört att provet nästan är samma som För BIl dock lite nya mc vikt frågor osv ?

Hur som heslt kommer jag plugga boken hela vintern och skriva i januari har ja tänkt.

Har precis köpt mig min första MC, vart en Yamaha R6 2003.
Är det värt att nämna till MC trafikskolan att man äger en hojj man kanske vill köra på ? eller skall man kanske hålla det undan för trafik skolan ?
Tänkte mest om ja nu kör upp på min R6 i mitt helsvarta Skinställ, kanske uppkörnings läraren blir lite tjurig om man kommer på en Svart R6a med svarta kläder =/

Hur som helst, lite frågor =)

Hur går en MC uppkörning till ?
är det osm med bil ? eller är ni i trafik och sedan på nån bana liknandes körskolan ?

Skall ta en hel hög med lektioner på Farsta i början på våren hade jag tänkt =)
Bor jag själv i Huddinge centrum. Nära med både bilen och MCn


På uppkörningen får du först göra en kontrollbesiktning av hojen. Sedan kör du en krypkörningsbana, hastighetsbana och sedan därefter bromsprov i 70 samt 90 km/h. Klarar du detta så är det sedan trafikkörning, lycka till! :tummenupp Förresten, du får väl inte köra upp på en R6:a för tungt kort? Eller?
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Förresten, du får väl inte köra upp på en R6:a för tungt kort? Eller?

Tror du har en poäng där!:tummenupp Kör med skolans hoj istället. Hur bååååring som helst då, men det e grymt najs sen, när du får grensla din egen hoj och inse vilken rolig hoj du köpt, jämfört med skolans...:D
 

Arjiris

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2008
Ort
Sköndal
Hoj
2003, Yamaha YZF R1
Håller med de andra, kör med trafikskolans hojjar. Det är omöjligt / riktigt svårt att köra krypkörning med en R6a. Sporthojjar har inte så bra svängradie ;)

Bor du i huddinge så är det lagom till Farsta Trafikskola, de håller ju till I till i Västerhanninge trakten för MC eleverna.

Lycka till ! :tummenupp
 

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Grattis allihop som klarat kortet. Inte minst Arjiris. Jävlar vilken mc du köpt med... Skulle gärna också skaffa en sån när man får råd, men det lutar mot att det blir en 93:a eller nåt istället pga försäkringspriset. Men kortet blir först nästa sommar och då är man klar med studierna så vem vet....

Grattis igen!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top