Superlight
SDK #2003 & BoTT #41
Glengoyne är en mild nybörjarwhisky. Annars är nog favvodrickat Laphroaig, Talisker, Lagavulin, Ardbeg (hmm vad många det blev)
Provade att bjuda några "nybörjare" på lauders en gång, men de tyckte att den var alldeles för frän i smaken. Bells skulle kanske kunna va ett alternativ om man gillar lättdruckna smårökiga skottblendar...Iceman1975 skrev:Louders är väll en bra nybörjar wiskey..(Ursäkta stavningen)
//N
Menar du brittiska Justerini & Brooks eller amerikanska Jim Beam? Håll dig undan från amerikanarna i fortsättningen bara så ska det va gröntjimler skrev:Men saken till att jag skrev att jag ska börja dricka är att i yngre dagar (hmm lät gammal nu=22år nu!) fördrack mig på JB whiskey var ju ovan halsade=
fattade inte att man skulle njuta och smutta.... :kocko
efter det har själva lukten vara kväljande...
därför ber jag om era råd...
McB skrev:Jag tycker att du ska köpa ett paket av "The classic malts", så får du smaka lite olika typer av single malt-whisky. 6 souvenirflaskor med olika typer, alla med sin speciella karaktär.
jh skrev:Jag vill föreslå dom flesta Irländska whiskey sorter, e snälla i smakerna. Tullamore Dew, Black bush mm en smaksak som allt annant
Jag är inte ett dugg avundsjukTbA skrev:Dessa "roar" jag mig med i helgen.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|