Skrotnisse
What would Shervin do?
Första tipset är ett stavningstips; "tips" stavas med ett p.
Böcker med liknande lättsinniga humor hittar du om Arto Paasilinna står som författare.
Sent from my ST17i using Tapatalk
Köp svenskt: Sture Dahlström.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Första tipset är ett stavningstips; "tips" stavas med ett p.
Böcker med liknande lättsinniga humor hittar du om Arto Paasilinna står som författare.
Sent from my ST17i using Tapatalk
Intressant, jag tyckte inte filmen var en sån total katastrof men jag får nog ta och läsa boken också när du säger sådär. Vill samtidigt passa på att tipsa om en bok i samma genre som heter World War Z - An Oral History of the Zombie war.
Kan ses som en samling essäer där en fiktiv författare intervjuar överlevare från mänsklighetens krig mot the zombie plague. Alla jag känner som läst den, ink mig själv, har haft mardrömmar efter de läst den. Mkt bra bok.

Börja med "Kollektivt självmord" och "De hängda rävarnas skog".
Intressant, jag tyckte inte filmen var en sån total katastrof men jag får nog ta och läsa boken också när du säger sådär. Vill samtidigt passa på att tipsa om en bok i samma genre som heter World War Z - An Oral History of the Zombie war.
Kan ses som en samling essäer där en fiktiv författare intervjuar överlevare från mänsklighetens krig mot the zombie plague. Alla jag känner som läst den, ink mig själv, har haft mardrömmar efter de läst den. Mkt bra bok.
Lite OT men tänkte passa på. Någon som har tipps på roliga böcker.?
Jag har läst Hundraåringen som försvann (sjukt rolig bok) och Liftarens guide till galaxen. Så något med liknade humor sökes![]()
Ett halvår senare svarar jag: Hundraåringen som klev ut genom ett fönster och försvann är skriven i samma stil som Arto Paasilinnas böcker. Min favorit hittills är Kollektivt självmord.
Och utan att läsa tråden. Arto är väl den mest "tipsade" författaren i tråden. Vad har du annars för favoritbok?

The left hand of God- Paul Hoffman. Tyckte att den var rätt bra. Verkar vara första boken i en trilogi. Lite fantasy-aktig.
Vet int om den finns översatt till svenska
http://www.xn--enbokcirkelfralla-b0b.se/2010/12/dagens-boktips-the-left-hans-of-god/
Har inte tid att läsa pappersformat så därför lyssnar jag på ljudbok ca 8h/dag istället. Hade dock inte läst lika mycket ändå, tidigare kanske jag läste 3-4 böcker per månad max medan man nu gör av med betydligt fler.
The Road av Cormack McCarthy är en grym postapokalyptisk fiction, om man gillar sånt.
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Äntligen!