Tjusningen att köra mc?

George

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2012, Kawasaki Z1000
För att det är så nära pilot man kan komma.
Suget i magen vid frenetisk acceleration, behöver man säga mer?
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Jag har slutat försöka förklara detta för folk!! Måste du fråga så kommer du ändå inte förstå :fakta
 

blub

bar asfalt är bra asfalt
Gick med
15 Nov 2003
Ort
Uppsala
Hoj
zxr 750
Det är en fråga jag sällan ställer mig själv, även om jag inte kan komma på något bra svar. :va Varför har man sålt bilen, knegat extra och låtit allt annat som kräver pengar falla efter?

På sommaren är det så självklart, kör en repa så fort tillfälle ges och bara njuter. På vintern pysslas det med hojen, man läser och mc och snackar om det tills polarna vill köra ner bromsoket i halsen på en.

Mitt svar blir att det är så sjukt kul att köra hoj! Sex, droger och rock n' roll kan slänga sig i väggen, hojåka är no.1! Det känns verkligen att man lever när man sitter där, fullt koncentrerad med adrenalinet på topp och tar utmaningen att köra sporthoj kurva för kurva.
Synd bara att man blir tvingad att åka på torken varje vinter.. får nog flytta söderut när skolan är avklarad.
 

SM 570 RR

Jaspilot, fotomodell, god ekonomi.
Gick med
5 May 2003
Ort
.
Hoj
Husqvarna 600
DaggeZ skrev:
Vilken är egentligen tjusningen med att köra MC?
Varför kör ni MC?

Tjusning??
Det är kallt,blött,man får ont i arslet, ont i ryggen,det är dyrt som fan, soppan är dyr, däck tar slut, flugor i ögonen, man riskerar livet,service o skit måste göras,försäkringar o helvete, stå o tjabbla med snuten, besiktning hit o dit, punkteringar, vurpor.

Varför man kör hoj?
För man tror att nån vill ha samlag med en när man glider på stan
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
SM 570 RR skrev:
Tjusning??
Det är kallt,blött,man får ont i arslet, ont i ryggen,det är dyrt som fan, soppan är dyr, däck tar slut, flugor i ögonen, man riskerar livet,service o skit måste göras,försäkringar o helvete, stå o tjabbla med snuten, besiktning hit o dit, punkteringar, vurpor.

Varför man kör hoj?
För man tror att nån vill ha samlag med en när man glider på stan

Hehe........ kanske fel hoj du har valt :lol
 

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Ort
Mullhyttan
Hoj
FZR 600R
det finns ingen försvarbar anledning, det är egentligen opraktiskt förbannat dyrt å livsfaligt...

det finns flera anlednignar att köra hoj, ingen som egentligen är tillräckligt för att det ska va försvarbart.

när jag kör hoj, då är det JAG som bestämmer, jag har kontrollen.
det är jag hojen å friheten, det ger en oslagbar frihetskännsla.
man kan inte tänka på annat än just hojåkningen, så är det bara, man måste tänka på vad man gör, eller vad man ska göra härnäst...

att få :tuttar är ingen anledning för mig, det kan man väl få endå om det är så, å vem fan vill ha en brud som bara vill ha dig för att du åker hoj??
många brudar ser det så att han kör hoj nu, då måste han ha gott om pengar, så om vi gifter oss så har han råd å försörja mig om han säljer hojen. vem fan vill ha sånna brudar??????
 

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sala
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
LalleBalle skrev:
Köra hoj är en livsstil. Den känslan av att vara "fri" ur på vägen går inte att beskriva. Jag själv tycker nästan att när man sitter där på hojen och lägger i 1: an så blir allt annorlunda. Det känns som om det mesta bara kopals bort och man kan liksom bara köra sitt eget race. Känslan av ett kurvigt parti som gått perfekt eller en lyckad bakhjuls körning eller dylikt.
Man har alla kompisar man åker ut och kör med. Vem glömmer sommar kvällarna när man precis ätit middag hemma och sedan åker ut och kör. För att sedan komma hem kl 01-03:00 på natten efter timmar fyllda av lycka!?

Jag brukar göra en överdriven jämförelse med hojar och brudar...

En brud måste ha en massa uppmärksamhet, myssel och allt annat. De kostar pengar och har alltid något och klaga på. Man kommer lite för sent, sa något i fel ton eller kunde inte just förstå vad hon menade med den där konstiga blicken. Och om man tröttnar? Då blir det ännu mer tjaffs.
Med en hoj blir det inte så. Visst kostar den pengar. Man kanske inte kan myssla med en hoj på samma sett som med en brud men visst fan kan man få en skysst resa av hojen Och om man mot all förmodan skulle tröttna, så är det bara ställa in den i garaget ett litet tag. Sen när man kommer nästa gång så är den lika villig för det. Man behöver inga förklaringar eller blommor för att den ska bli glad. Bara putsa och tanka lite.

En aning överdrivet men dock lite sanning över det hela

MVH

Alex


:D :D :D :D :D :D :D

Helt rätt, man är alltid på bra humör när man åkt hoj, vilket man ju inte alltid är när man "åkt tjej".
Dessutom hojen vill alltid åka, inte säkert att tjejen vill och då blir man ju på dåligt humör.
 

Nexor

Full gas, mera ras?
Gick med
4 Oct 2004
Ort
I en våt kartong
Hoj
Ruski motard
SM 570 RR skrev:
Tjusning??
Det är kallt,blött,man får ont i arslet, ont i ryggen,det är dyrt som fan, soppan är dyr, däck tar slut, flugor i ögonen, man riskerar livet,service o skit måste göras,försäkringar o helvete, stå o tjabbla med snuten, besiktning hit o dit, punkteringar, vurpor.

Varför man kör hoj?
För man tror att nån vill ha samlag med en när man glider på stan

Så jävla rätt! Men håll med, det finns samtidigt inget bättre än hojåka :yoparty , lr hur?
 

wader

Ny medlem
Gick med
25 May 2004
Ort
borlänge
Hoj
ninja
att köra hoj är bar såå mysigt:) har alltid tagit strax över 2 tim mellan stockholm o borlänge med bil. men sen en dag så tog jag vtr:en o klockade 1h 20 min. o då stannade jag för 5 rödljus i uppsala. det var en speciell känsla att ha gjort det men tänker inte göra om det. det e bra med trafik en fredag mellan sthlm o dalarna kl 1800 på kvällen:) ångrar inget men tänker inte göra om det:) känslan sitter kvar länge:) hade bubblor på bakdäcket för att corden o gummit hade separerat på mitt m1 däck när jag var framme :3freak
 
Last edited:

Jester

Får aldrig nog...
Gick med
20 Nov 2004
Ort
Jönköping
Hoj
VFR800Fi + CR85
blub skrev:
Det är en fråga jag sällan ställer mig själv, även om jag inte kan komma på något bra svar. :va Varför har man sålt bilen, knegat extra och låtit allt annat som kräver pengar falla efter?

På sommaren är det så självklart, kör en repa så fort tillfälle ges och bara njuter. På vintern pysslas det med hojen, man läser och mc och snackar om det tills polarna vill köra ner bromsoket i halsen på en.

Mitt svar blir att det är så sjukt kul att köra hoj! Sex, droger och rock n' roll kan slänga sig i väggen, hojåka är no.1! Det känns verkligen att man lever när man sitter där, fullt koncentrerad med adrenalinet på topp och tar utmaningen att köra sporthoj kurva för kurva.
Synd bara att man blir tvingad att åka på torken varje vinter.. får nog flytta söderut när skolan är avklarad.

Helt rätt !
Var utan hoj många år och varje år i April/Maj hör man högvarviga rad 4-or på motorvägen och varje gång blev man lika sjuk.
Man blev vara tvungen och det är otroligt kul att reka vägar på hojkartan för att sedan klippa kurva för kurva med ett stort garv bakom visiret !

Accet och kicken (adrenalin har nämnts tidigare) är nog svårt att nå på annat sätt. Underbart.
Tänk att halva vintern snart gått ! Tänk Positivt, det vänder nu !

(men ärligt talat, visst är "Sex, drugs & rock´n roll" rätt ok det med ?
 
Last edited:

blub

bar asfalt är bra asfalt
Gick med
15 Nov 2003
Ort
Uppsala
Hoj
zxr 750
Jester skrev:
Helt rätt !
Var utan hoj många år och varje år i April/Maj hör man högvarviga rad 4-or på motorvägen och varje gång blev man lika sjuk.
Man blev vara tvungen och det är otroligt kul att reka vägar på hojkartan för att sedan klippa kurva för kurva med ett stort garv bakom visiret !

Accet och kicken (adrenalin har nämnts tidigare) är nog svårt att nå på annat sätt. Underbart.
Tänk att halva vintern snart gått ! Tänk Positivt, det vänder nu !

(men ärligt talat, visst är "Sex, drugs & rock´n roll" rätt ok det med ?

Ja de är sköna de med! Men du vet, man måste ju prioritera. :tummenupp

P.S du blev sjuk av att höra rad 4-or, så du köpte en vfr? :)
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top