AndreasNo
Bannad
Givetvis. Däremot borde man i dagens läge haja att så inte är fallet. Speciellt med tanke på att skolan skyltat flera gånger med att man ska hålla hårt i sina saker under idrotten, eftersom saker blev stulna under varenda lektion trots åtgärder.
Det fanns möjlighet att låsa in sina saker i ett lärarkontrollerat skåp. De flesta andra gjorde det, och bara för att denna människa var oklok nog att inte göra det anser jag inte att jag ska behöva bli tafsad på pungen eller vika ut mitt privatliv för alla att beskåda. Jag har rent mjöl i påsen och har inte gjort någonting för att förtjäna den behandlingen annat än att närvara på lektionen. Nu rörde det sig turligen nog inte om kroppshålsvisitering, dock fortfarande lätt kränkande.
Det handlar inte om att man "ska" kunna lägga saker öppet och få ha dem i fred. Självklart är jag en stark förespråkare för detta. Poängen är dock att eleven var i mina ögon helt jävla pantad som gjorde detta trots tidigare förklarade varningar och möjlighet att låsa in den.
När det ändå jämförs med hojstölder, skulle du lämna din hoj olåst och med nyckeln i under en timmes tid med 40 potentiella tjuvar svärmandes omkring?
Klockan dök för övrigt aldrig upp.
Jag lämnar ofta min hoj med nyckeln i när jag e på tex gelleråsen o åker ja..
Nåt mer du vill jag ska avslöja för alla tjuvaktiga typer så de kan gå omkring o hävda 2000-tal så det är helt okey att ta mina saker bara för det?