Tjuvaktigt barn

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Givetvis. Däremot borde man i dagens läge haja att så inte är fallet. Speciellt med tanke på att skolan skyltat flera gånger med att man ska hålla hårt i sina saker under idrotten, eftersom saker blev stulna under varenda lektion trots åtgärder.

Det fanns möjlighet att låsa in sina saker i ett lärarkontrollerat skåp. De flesta andra gjorde det, och bara för att denna människa var oklok nog att inte göra det anser jag inte att jag ska behöva bli tafsad på pungen eller vika ut mitt privatliv för alla att beskåda. Jag har rent mjöl i påsen och har inte gjort någonting för att förtjäna den behandlingen annat än att närvara på lektionen. Nu rörde det sig turligen nog inte om kroppshålsvisitering, dock fortfarande lätt kränkande.

Det handlar inte om att man "ska" kunna lägga saker öppet och få ha dem i fred. Självklart är jag en stark förespråkare för detta. Poängen är dock att eleven var i mina ögon helt jävla pantad som gjorde detta trots tidigare förklarade varningar och möjlighet att låsa in den.
När det ändå jämförs med hojstölder, skulle du lämna din hoj olåst och med nyckeln i under en timmes tid med 40 potentiella tjuvar svärmandes omkring?

Klockan dök för övrigt aldrig upp.

Jag lämnar ofta min hoj med nyckeln i när jag e på tex gelleråsen o åker ja..
Nåt mer du vill jag ska avslöja för alla tjuvaktiga typer så de kan gå omkring o hävda 2000-tal så det är helt okey att ta mina saker bara för det?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Antar att du antagligen fått lite taskiga betyg av någon lärare utifrån din attityd gentemot lärare.

Vanlig tonårstrots, inget att fästa någon större vikt vid.
Glöm inte att vissa av deltagarna i tråden går i grundskolan fortfarande så vi får inte sätta ribban för högt nu. Alla ska få vara med. :)

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
Eller någon med hjärna som inte tycker om att den egna integriteten ska få kränkas av någon jävla lärare.

"Kränkt" är ett ord som missbrukas stup i ett i dagens samhälle, så ock på sporthoj uppenbarligen. Om du tycker det är kränkande att visa upp dina fickor för att bevisa att du är oskyldig så har du mycket kvar att lära. Inte konstigt att samhället havererar och att dagens ungar inte lär sig ett skit i skolan om hela den yngre generationen resonerar som du.
Förr fick man lära sig lite vett, både hemma och i skolan. Ja, det var bättre förr, när det gick att uppfostra ungar utan att bli polisanmälda för misshandel när man försöker stoppa en bråkig elev, eller när snorungarna blir "kränkta" så fort de har en fis på tvären och blir tillsagda att rätta sig efter den som bestämmer. Fast efter 12 års flumstyre i skolpolitiken är det ju skitungarna som bestämmer.

Är du redan hemkommen från Nörrebro förresten?

Sarge

Jag, knepig? Självklart!
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
Bandit 1200
Det skulle vara intressant att se hur den här diskussionen skulle se ut med dessa förändringar.

Spanska skolan => "Företaget AB".

Elever => Personalen (Däribland "du").

Läraren => Din chef.

Jag tvivlar starkt på att alla här som tycker att det är ok att en lekman kroppsvisiterar skolbarn utan laglig grund, skulle vara lika tillmötesgående om deras chef skulle komma och kräva att få kroppsvistera dem, med hänvisning till att det saknas pengar i kaffekassan.

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Antar att du antagligen fått lite taskiga betyg av någon lärare utifrån din attityd gentemot lärare. Vad är bekymmret att bli "muddrad" om man är oskyldig? Dessutom anser jag att man ska kunna lämna nycklarna i tändningslåset utan att hojen ska bli snodd, du vet det där med ditt o mitt liksom! Låt mig gissa du är inte speciellt mycket för övervakningskameror heller va?

Ärligt talat uppfattas jag som en rätt trevlig snubbe av dom flesta där ute i verkliga livet, betyg spelar dessutom en mindre roll för mig och jag har inget generellt emot lärare, min egen far jobbar som det. Fortfarande skulle jag inte vilja bli kroppsvisiterad av någon som inte har rätt att göra det. Skulle du tycka att det var OK om det kom fram någon snubbe på stan och började kolla dina fickor bara för att han har blivit av med sin mobil och vill kolla att du är oskyldig? Jag menar, du är ju oskyldig så då borde det ju vara OK?

Det tycker jag också att man borde kunna göra, men oftast fungerar inte så på riktigt. Släpp sargen för helvete.

Övervakningskameror kan vi diskutera någon annanstans, och nej, jag har inget särskilt emot dom i allmänhet.

Det skulle vara intressant att se hur den här diskussionen skulle se ut med dessa förändringar.

Läraren => Din chef.

Jag tvivlar starkt på att alla här som tycker att det är ok att en lekman kroppsvisiterar skolbarn utan laglig grund, skulle vara lika tillmötesgående om deras chef skulle komma och kräva att få kroppsvistera dem, med hänvisning till att det saknas pengar i kaffekassan.

Knivskarpt inlägg. :tummenupp

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Läraren => Din chef.

Vet du, skulle det saknas något på min arbetsplats så skulle jag vara den som förste att visa vad jag tog med mig hem från jobbet.
Dessutom, precis det förfarandet är standard på många arbetsplatser som drabbats av stölder, både inom handel och prosuktion. Slumpvis besök av väktare som tittar i väskor mm. Tror ingen blir särskitl kränkt av det, förutom han som snott något förstås.
Men som sagt, skulle något vara borta på mitt jobb skulle jag gärna visa mina fickor och väska när jag går hem, inga problem.

lappmögel

Elin racing
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
ZX9R svarten
"Ärligt talat uppfattas jag som en rätt trevlig snubbe av dom flesta där ute i verkliga livet, betyg spelar dessutom en mindre roll för mig och jag har inget generellt emot lärare, min egen far jobbar som det. Fortfarande skulle jag inte vilja bli kroppsvisiterad av någon som inte har rätt att göra det. Skulle du tycka att det var OK om det kom fram någon snubbe på stan och började kolla dina fickor bara för att han har blivit av med sin mobil och vill kolla att du är oskyldig? Jag menar, du är ju oskyldig så då borde det ju vara OK?

Det tycker jag också att man borde kunna göra, men oftast fungerar inte så på riktigt. Släpp sargen för helvete.

Övervakningskameror kan vi diskutera någon annanstans, och nej, jag har inget särskilt emot dom i allmänhet."

Om du är trevlig eller ej får andra svara på, det jag fundera över är din attityd i denna frågan. Betyget, skrev jag om på grund av just den nämda attityden, betygsfrågan även den då lämnas därmed därhän.
Jag anser inte att det går att jämföra ett bli visiterad på stan av en främling, en lärare bör ju vara något mer än en främling, skulle jag vara en främling för mina elever skulle det vara läge för att byta jobb, pronto!
Däremot om jag är i en grupp med ca 20 pers o en mobil försvinner, o den är med största sannolikhet hos någon i gruppen, vasse´go känn gärna i mina fickor, för ja, jag är oskyldig jag snor inte andras grejer, o till skillnad från dig så sväljer jag inte nån skyll dig själv mentalitet, det är snarare den som ställer till det så folk måste låsa in precis allt snart. Så jag fortsätter nog att hålla mig i sargen ett tag till då jag anser att det lönat sig bra för mig. Om man i ex skolan kunde känna igenom fickor osv skulle mycket sånt här kunna lösas mycket snabbare o föräldrar skulle kunna få reda på det så mycket snabbare o hastigt o lustigt skulle vi faktiskt jobba på att lösa problemen istället. Hur kul tror du det är på en skala för en elev som blir av med sin mob o alla i gruppen vet att den är där medan vi får inte göra någe åt det?
Så sporthojarn mitt tips till dig är att greppa tag i sargen o glöm flum flum samhället ett tag!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Hur kul tror du det är på en skala för en elev som blir av med sin mob o alla i gruppen vet att den är där medan vi får inte göra någe åt det?

Men det har vi ju redan kommit fram till, att den som blir bestulen är dum och oförsiktig och den som stjäl ska inte kränkas. Vad är det du inte begriper, svennejävel? :confused:

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR

Just det! Vi utgår från att ALLA är tjuvar och sedan måste man bevisa att man INTE är det. Bra idé! :tummenupp

NEJ! du missförstod, jag tycker att man själv borde ta INITIATIV! och visa vad man har i fickorna ifall det går så långt att folk blir misstänkta.

Det handlade om en klass, inte om att kroppsvisitera folk på stan eller i ett köpcenter.

FreddaGädda

Guest
Ja orkade inte läsa ditt inlägg.. ja fortsatte bara på de tidigare skiten om att de e 2000-tal så då får alla ta allt som ligger mer eller mindre löst...

Wow, man orkar ju verkligen argumentera med dig när du beter dig som en barnrumpa.

:lol Herrejisses vad bra. :lol

Du vet att du befinner dig på ett f o r u m ? :D

Jag blev så ställd att jag stirrade dött på skärmen i 15 minuter innan jag svarade. :confused:

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Dagens jävla skitungar e så duktiga på att veta deras rättigheter, men deras skyldigheter o allmänt vett o etikett de har de fan ingen susning om va de e.

Älskar alla små skitungar som står o hänger lite här o var i små gäng o e jättetuffa när man kommer tuffandes i sin bil o låtsas göra nåt olagligt så att man ska stanna o fråga va fan de gör.
Men ne skulle inte tro de, skiter väl fullständigt i de små liven.
GAAH... ungar... :gnissla

:D

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010

Läraren => Din chef.

Menar du att det skulle vara motsvarigheter till varandra? Isf har du inte alla paddlarna i vattnet.

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...