Tjuvaktigt barn

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Wow, man orkar ju verkligen argumentera med dig när du beter dig som en barnrumpa.

Jag blev så ställd att jag stirrade dött på skärmen i 15 minuter innan jag svarade. :confused:

Du behöver inte argumentera med mig, du ska hålla med mig o sen kan du va tyst :tummenupp

Så enkelt de blev nu va, då slipper vi bråka o jag slipper läsa långa inlägg som jag inte har tid att läsa.

Sen älskar jag att va en barnrumpa, tycker inte om dedär me att bli vuxen.
Jag har dock en trevlig egenskap som de riktiga snorungarna inte har, jag kan vara vuxen när det behövs :tummenupp

:lol Herrejisses vad bra. :lol

Du vet att du befinner dig på ett f o r u m ? :D

Fortsätt.

ääsch... e man lite bättre än alla andra så e man :D
:rolleyes:

Last edited:

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Du ser alltså ingen skillnad på en randomsnubbe på stan som går på en annan vuxen, och en skolmiljö där lärarna har ansvaret för skolBARNen? Jisses, du har större problem än jag trodde.

Oavsett vilket så är grundprincipen densamma, folk utan befogenhet att kroppsvisitera andra gör det ändå. Det är fel.

..
:lol

Denna tråden kan komma in på Top-50-threads-all-time-high.

Nä.

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Jag blev så ställd att jag stirrade dött på skärmen i 15 minuter innan jag svarade. :confused:

Du måste sett smart ut då.

zoolander_face.jpg

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
Det värsta av allt är när man flyger. Man måste gå genom en otäck metalldetektor, folk rotar genom väskorna och jag har inte tänkt att spränga ett plan någonsin. Fruktansvärt kränkande.

Jänkarna är något på spåren, där skall en blankett fyllas i och kryssar man i något destruktivt så får man mer fokus av den annars så trevliga tjänstemannen.

Det skulle kanske vara något för skolan, ett formulär där de som känner sig lite tjuvaktiga får fylla i att de kan nog tänka sig att stjäla så att de oskyldiga inte blir orätt behandlade och slipper psykologiska besvär av en stadig manshand.

Last edited:
Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Sporthojarn skrev:
Det är nog du som är dum i huvudet. Vi är på 2000-talet och är du inte varsam om dina prylar så försvinner dom. Visst, man BORDE kunna lämna sina saker i ett omklädningsrum, men så är det inte längre.

Hoppas verkligen din hoj blir snodd... "HAAAHAA, 2000-talet, skyll dig själv, du hade den inte nergrävd 100 meter under marken i en bunker me landminor o 70 kanoner, pucko!!!"... FUCKO!!!

Glömde faktiskt kvar nycklarna i tändningslåset en gång när jag gick in för att handla lite. :huvet

Stod en bra bit därifrån efter mitt inköp och snackade en stund. Medan jag stod och pratade blev jag blev smått förbryllad då jag lade märke till ett gäng på fyra stycken killar som smög runt hojen, likt katter runt en stor tallrik het gröt, medan de misstänksamt tittade sig omkring.

När jag sedan kom fram till cykeln var de på väg därifrån och jag såg att nycklarna satt i, vilket jag antar förklarade deras beteende.

Enda anledningen till att de inte gjorde något var väl att de trodde det var dolda kameran eller något. :D

Håller för övrigt med AndreasNo: Man ska kunna lägga en dyr fin sak någonstans utan att den ska försvinna.

En liknelse är ju då vissa försöker bortförklara en våldtäkt med att tjejen var utmanande klädd, att hon får skylla sig själv, likväl som man får skylla sig själv när man lägger en klocka väl synlig?

Hondajunkie

Stoned
Gick med
3 Sep 2007
Hoj
1800
Alltså, om man är oskyldig så har man väl inget att dölja? Det gynnar väl bara en själv om de kan ta fast tjuven? Vad är problemet?

Kanske vore bättre att vara förbannad på tjuven istället för de som försöker sätta dit honom?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Kanske vore bättre att vara förbannad på tjuven istället för de som försöker sätta dit honom?

Det ingår inte i svensk journalistkårs arbetsuppgifter att ta hänsyn till sådant, huvudsaken är att 68-känslan får leva kvar genom pennans kraft eller något.

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
du vet det där med ditt o mitt liksom!

Det är föräldrarnas förbannade skyldighet att lära barnen det.

Men jag vet att det finns föräldrar som tycker det är helt OK att deras barn stjäl leksaker från sina kompisar. Då är det inte konstigt att det blir som det blir.

Det är väl för fan självklart att man ska kunna glömma saker framme utan att få dom snodda.

Vad fan är det för jävla inställning.?? Att allt som inte är låst och nedgrävt 10meter under jorden är fritt fram att lägga vantarna på.

Respekt...!!!?? Vet ungar vad det är idag?????

//M

jrh

det är nåt djuriskt med att pissa ute
Gick med
17 Sep 2007
Hoj
szr660
När jag var en liten, liten skit med aptit på livet lyckades jag få med mig en väldigt, väldigt fin fällkniv från en vän till min far. Det uppdagades, tyvärr, och mitt aktade byte blev konfiskerat samtidigt som en halvdags uppläxning delades ut av min annars så älskade och tålmodiga far.

Alla vet väl själva att lite sveda och värk, såväl fysisk och psykisk, är det som lär barn bäst. Springer du i trappan och ramlar ned de tjugo trappstegen så springer du inte i trappan nästa gång, slår du huvudet i bordet undviker du det nästa gång, bränner du dig på grillen vet du att den är varm nästa gång och om du stjäl någonting och blir straffad för det kommer du inte att ta det som inte är ditt en gång till.

Flickhjärtan inte inräknade :tuttar

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Hoj
Och med det menar du att en lärare inte har befogenhet att kika igenom elvernas tillhörigheter?

Om han inte har det, vem har?

Korrekt, en lärare har ingen som helst rätt att försöka kroppsvisitera mig. Polisen har det.

Det är väl för fan självklart att man ska kunna glömma saker framme utan att få dom snodda.

Vad fan är det för jävla inställning.?? Att allt som inte är låst och nedgrävt 10meter under jorden är fritt fram att lägga vantarna på.

//M

Är det någon som har påstått att man inte egentligen BORDE kunna glömma sina saker framme utan att få dom stulna?

Last edited:

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Korrekt, en lärare har ingen som helst rätt att försöka kroppsvisitera mig. Polisen har det.

Är det någon som har påstått att man inte egentligen BORDE kunna glömma sina saker framme utan att få dom stulna?

Ja du har nästintill påstått det.

Om ja träffar på dig ska ja kroppvisitera arslet av dig snorunge...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Respekt är:
  • När ingen vågar titta på mig
  • När jag kan slå folk i min klass utan att de vågar slå tillbaka
  • När läraren vet att jag bestämmer
  • När jag kan stjäla av andra utan att åka fast

:yoparty

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Hoj
Ja du har nästintill påstått det.

Om ja träffar på dig ska ja kroppvisitera arslet av dig snorunge...

Välkommen till inlägg nummer 29 (tjugonio, två - nio). Läs det fetstilta (det som står med tjock svart text). Förstår du inte innehållet av inlägg nummer 29 (tjugonio, två - nio) kan jag läsa in inlägget på ett band som jag kan skicka till dig. Fast du måste nog tyvärr stå för portot själv. (Du måste alltså b-e-t-a-l-a för att bandet ska skickas till dig.)

:kjam

Paradoxy

Guest
Välkommen till inlägg nummer 29 (tjugonio, två - nio). Läs det fetstilta (det som står med tjock svart text). Förstår du inte innehållet av inlägg nummer 29 (tjugonio, två - nio) kan jag läsa in inlägget på ett band som jag kan skicka till dig. Fast du måste nog tyvärr stå för portot själv. (Du måste alltså b-e-t-a-l-a för att bandet ska skickas till dig.)

:kjam

Ho ho, humor när den är som sämst.

Dr.Bike

Guest
Det där är lurigt.
Vår kompanichef höll hela kompaniet kvar en fredag då en vpl hade blivit bestulen på flera tusen kronor (en personlig katastrof för denne).
INGEN fick lämna bygget förrän pengarna kom fram.

Moraliskt helt riktigt, men etiskt tveksamt.

Självfallet tyckte ju huvuddelen av alla inblandade att detta var ok.
Men som alltid fanns ett antal vänsterelement som skulle dra detta till sin spets och just börja gagga om integritet osv.

För att göra en lång historia lite kortare:

Pengarna kom fram.

Kompanichefen höllpå att få faan på riktigt, men klarade sig.
Detta utspelade sig ändock inom det militära och där har myndigheten full rätt att visitera alla och envar. Alltid.
Det som det höll på att falla på var olaga frihetsberövande. D.v.s icke tjänstetid (rent praktiska saker som beställda resor betalda biljetter osv med f.ö)
Men då en vpl är i tjänst 24h/dygn (och inte som vpl TROR nuförtiden endast 9-5 så klarade sig kompchefen). Det är alltså ingen SKYLDIGHET att ge vpl permis.
Eller var då iaf. Men det gjorde man ju iaf (av rent humanitära skäl) Skäl som sedan blivit sedvanerätt osv osv

Nåväl, jag blev själv bestulen för ett tag sedan på en rätt rundlig summa, av, som jag misstänker, ett barn.
Men…det går inte bevisa, även om jag i princip vet.

Det som stör mig mest är just att barn TILLÅTS ha denna skeva bild, sakna respekt för äldre, samt andras egendom.
Lika lite som de inte lär sig visa respekt för andras tid numera.
Barnens integritet är viktigare. Ungeför som brottslingens kontra brottsoffret numera…

Igår var vi hem till ett par vänner i Bålsta och mamman var upprörd över hur slappt det är i skolan.
Det ”spelade ingen roll” längre om man kom försent. (bara slinka in tyst och sätta sig så var det ok hade lärarinnan sagt på senaste utvecklingssamtalet)
Sen att man försöker hälla över ansvaret för utbildningen på barnen är en annan sak som är ett rent helvete, men det hör inte till denna tråd 

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024