En kompis till mig var ute på fyllan en sommar och han har lätt för att bli full o göra knäppa grejer, denna gång slog han sönder nån ruta med armbågen "antar för att avreagera sig" fick rejält jack i underarmen o blodet slutar inte forsa,
Ringer 112 o ber om hjälp, dom hänvisar till att han får ta en taxi upp till sjukhuset????
Han lägger på igen och ringer upp, denna gång skriker han att han blivit knivskuren, knappt 5 min senare har dom ambulans massa snut bilar m.m, kanske osmart men smart gjort ändå!!!
El som i sommras när en vän fick sin näsa bryten, de ville inte heller sluta blöda, ändå fanns det sjukvårds personal som "tog hand" om honom,,, han fick ligga på en bänk med en filt på sig, pumpa rätt bra med blod ur näsan
frågar alla poliser som står runt om de kommer nån amublans?? jo dom hade ringet, men efter stått o sett på polaren i 20 min o ingen dykt upp, då ringde ja 112 o undrar läget,, hon frågar om det är allvarligt med vännen, tro fan de, får säga att han håller på o hamna i chock, då när jag ringde skulle hon skicka en bil, kom efter ca 5-10 min, men troligen hade polisen sagt till 112 att dom kan gött ta några andra innan???
Så kan de gå
Har mest en känsla av att polisen finns där när dom minst behövs, men de e ju bra att dom finns ändå