Tjuvar och annat löst pack

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Gothmog skrev:
Lugn och fin nu...

Hehe...

Det jag retar upp mig på är att det en typiskt skrivbordsidé, att låta Svenne avgöra om det är en polisiär uppgift eller inte. Svenskars mentalitet är ju "det är nog inget allvarligt...". Klart som attans att 112 kommer att få en lägre belastning och att 11414 kommer att bemannas av "TacoBull CallCenter" utlokaliserat till Ulan Bator.

Ronnie

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
Såld:KTM 660 SMC -04, Såld:R6 -00:a
En kompis till mig var ute på fyllan en sommar och han har lätt för att bli full o göra knäppa grejer, denna gång slog han sönder nån ruta med armbågen "antar för att avreagera sig" fick rejält jack i underarmen o blodet slutar inte forsa,

Ringer 112 o ber om hjälp, dom hänvisar till att han får ta en taxi upp till sjukhuset????

Han lägger på igen och ringer upp, denna gång skriker han att han blivit knivskuren, knappt 5 min senare har dom ambulans massa snut bilar m.m, kanske osmart men smart gjort ändå!!!

El som i sommras när en vän fick sin näsa bryten, de ville inte heller sluta blöda, ändå fanns det sjukvårds personal som "tog hand" om honom,,, han fick ligga på en bänk med en filt på sig, pumpa rätt bra med blod ur näsan :( frågar alla poliser som står runt om de kommer nån amublans?? jo dom hade ringet, men efter stått o sett på polaren i 20 min o ingen dykt upp, då ringde ja 112 o undrar läget,, hon frågar om det är allvarligt med vännen, tro fan de, får säga att han håller på o hamna i chock, då när jag ringde skulle hon skicka en bil, kom efter ca 5-10 min, men troligen hade polisen sagt till 112 att dom kan gött ta några andra innan???

Så kan de gå :tummenupp
Har mest en känsla av att polisen finns där när dom minst behövs, men de e ju bra att dom finns ändå :)

Bifogat

• Fallens dar Fredag (21).JPG
    Fallens dar Fredag (21).JPG
    74.5 KB · Visningar: 44

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
Vad är 11414 för nummer? När skulle det tas i bruk, 20 januari? Varför visste inte jag om det? Är det någon som gått ut med sådan information via ex. media eller har ni luskat fram det själva?

Blir skraj när jag läser era berättelser om prioriteringarna som görs.

För någon vecka sen åkte jag och farsan ner till Sala för att köpa en bil. På väg ner såg vi massa tradare och lite snutar som skulle bärga en tankbil som tidigare i veckan (troligtvis) kört ner där. Farsan ringde snuten i Gävle, då detta var det enda nummer han hade i telefonen, och frågade om vägen så småningom skulle stängas av för att underlätta bärgningen (vi skulle ju hem igen och ville inte stå i kö etc.). Kärringen på sambandscentralen hade inte hört talas om någon bärgning, visste inte hur man kunde få tag på någon som visste det, kunde inte koppla till något annat polisdistrikt etc. Nähe? Direkt när farsan lagt på gick Trafikredaktionen ut i radio och berättade att vägen skulle stängas av under eftermiddagen.

Media visste alltså om det, aktuellt distrikt också, i och med att de hade bra många bilar ute, men granndistriktet visste inte ett skit, inte vem man kunde kontakta etc. Kommunikationssvårigheter?
Skulle kunna lägga in hur många aggressionssmilies här, men jag skippar det...

Man undrar vart skattepengarna tar vägen ibland...

gsxr 750

Medlem
Gick med
12 Apr 2004
Hoj
KTM 520 EXC -02, milleR -01
Bra att dom kör igång ett nummer som 114114 eftersom dom är så dryga på 112. På väg hem från krogen (sketfull) var det en pundare som tyckte jag tittade för mycket så jag fick en halvmiss av en fjäderbatong över ögonbrynet. Pundarna stack och jag ringde 112. Dom frågade om jag blev misshandlad just då. Annars skulle jag ringa polisen. Hur ofta ringer man under tiden man blir misshandlad? Det var bara att gå hem o plåstra om ögonbrynet o gå o lägga sig.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning