Tjuvar tas om hand om...

-= David =-

Ny medlem
Gick med
28 May 2006
Ort
Falköping
Hoj
VF1000F-84
Skön läsning !

Är bara glad så länge jag inte hittar sånt avskum i mina revir......
Facit blir nog att jag åker in på livstid.

Anser att folk som tar sig rätten att bära sig åt så, också ger mig tillåtelse att sända dem vidare till nästa värld.
Detta skulle troligtvis inte göras varken snyggt eller snabbt, men totalt rättvist. De ska inte daltas med.
Världen behöver inga såna drägg...... :yoparty
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
-= David =- skrev:
2241185
Anser att folk som tar sig rätten att bära sig åt så, också ger mig tillåtelse att sända dem vidare till nästa värld.

Kul att se att du förordar dödstraff för stöld.

Sitter just nu och försöker tänka ut vem jag har mest förståelse för:
- Den som utan att blinka stjäl en pryl.
- Den som utan att blinka slår ihjäl/grovt misshandlar en annan människa för att denne stulit en pryl.

Kung Eilert skrev:

Helt rätt att lillchippen försvarade sig! :tummenupp
 

Erol

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2003
Ort
Västerås
Hoj
Såld
Swedie skrev:
2240219 Varför får inte tjuvar tas om hand om så de känner av bismaken av att vara kriminell? De måste tuktas... så det känns.

Det värsta är att länder med tuffare lagar och straff (läs USA) ofta har värre problem med kriminalitet än vad t ex vi har. Kan vara så att tuffa lagar och snutar ger ännu tuffare brottslingar :confused:
 

mikee

living on the red line
Gick med
10 Feb 2006
Ort
luleå
Hoj
honda cbr 954rr-02 och audi a4 96 chippad 1,8t me lull lull
bo$ken skrev:
2240177 Ja, det får jag hålla med om. Men så är det, små män som måste hävda sig framför kameran. :arsele
dom hade inget i garaget o göra ,skulle nog tagit mitt straff om ag fick nöjet o bryta armen av den som snott hojen eller försökt.dom kostar för mig o alla andra som vill köra hoj.så länge såna svin e lös får vi premier o skit där efter :mad: .bara min åsikt.

-= David =- skrev:
2241185 Skön läsning !

Är bara glad så länge jag inte hittar sånt avskum i mina revir......
Facit blir nog att jag åker in på livstid.

Anser att folk som tar sig rätten att bära sig åt så, också ger mig tillåtelse att sända dem vidare till nästa värld.
Detta skulle troligtvis inte göras varken snyggt eller snabbt, men totalt rättvist. De ska inte daltas med.
Världen behöver inga såna drägg...... :yoparty
:banana :banana :yoparty
 

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm/Vasastan
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Erol skrev:
2241200 Det värsta är att länder med tuffare lagar och straff (läs USA) ofta har värre problem med kriminalitet än vad t ex vi har. Kan vara så att tuffa lagar och snutar ger ännu tuffare brottslingar :confused:

Det beror kanske inte på de tuffare lagarna utan att de har ett tuffare samhällsklimat med dåligt/obefintligt ekonomiskt skyddsnät jämfört med tex sverige. Fattiga, diskriminerade, utan utbildning, utan framtid så blir liv inte så viktigt längre.
Jag tror vi redan är där men att våra politiker döljer det för oss (vissa förortsområden har redan liknande fenomen som tex FFL i Fittja)

I usa hamnar kriminella i fängelse som inte på nåt sätt kan liknas vid våra och de sitter betydligt längre tid.
I sverige kan polisen se minskning av brott under tiden då yrkesförbrytarna sitter av sina 1åriga straff - sen släpps de ut och statisken gör ett skutt upp...

I sverige så lurar de kriminella till sig olika bidrag och förtidspension...
Jag vet att en del av knarkarna/Pundarna i stockholm är förtids/sjuk-pensionärer så de stjäl av oss vanliga knegare på alla områden...

Jag anser att man ska tillämpa hårdare straff för de som regelmässigt begår brott och låsa in dessa allt längre perioder. Vi kommer få många som sitter i fängelse men vi som sköter oss kommer få det bättre...

Många av de som är kriminella har svårt att leva i samhället helt enkelt för att det är för krångligt!!! De klarar inte rutiner som el,tele-räkningar, Hyra som ska betalas och framförallt inte 9-5jobb där de måste vara en liten bricka i spelet. Många har troligen psykiska/mentala fel och störningar.
Dessa lider inte heller av att sitta i (svenska) fängelser utan åker in och ut hela tiden...

Dags att det här landet börjar se till de som sköter sig istället för att koncentrera sig på de som missköter sig!
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
UltraMarine skrev:
2241253

Jag anser att man ska tillämpa hårdare straff för de som regelmässigt begår brott och låsa in dessa allt längre perioder.

Dags att det här landet börjar se till de som sköter sig istället för att koncentrera sig på de som missköter sig!

Jag anser att man bör börja använda straffskalornas övre delar för återfallsförbrytare.. Systemet med "three strikes" i florida är galet. livstid för snatteri är absurt. Men att däremot utdela maxstraffet för det aktuella brottet om man är återfallsförbrytare vore rimligt...

Psykiskt sjuka skall självklart få vård. Inte låsas in i fängelse för bekvämlighets skull.
 

-= David =-

Ny medlem
Gick med
28 May 2006
Ort
Falköping
Hoj
VF1000F-84
korvgubbe skrev:
2241193 Kul att se att du förordar dödstraff för stöld.


Hmm....likaväl som jag anser att polisen skulle ha rätt att avrätta folk på plats som kör påverkade, är detta helt i linje.....och nej, jag skojjar inte.....
 

Homo

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2006
Ort
på tiptop
Hoj
80talet 80talet va kunde gå snett va kunde gå galet
läste nåt i tidningen idag. den där turken (ja han är turk från turkiet) som våldtog+mörda den där bruden i nkpg fick livstid lr nåt sånt. det var bevisat att han var den enda som hade haft kontakt med bruden den natten, han erkände att dom hade haft sex på ett fält, undersökningen påvisade våldtäkt.. hans bil var den enda som synts i området. han hade sen gjort sej av med massa knivar i strömmen.. folk har sett honom smyga runt o förfölja kvinnir ett flertal gånger. han nekade till att ha haft nån kontakt med den mördade tills dom band honom till platsen med dna, då hade han tydligen vart där...

sen gapar advokaten om att det inte fanns några bevis och att dom skulle överklaga, för hårt straff mm. WTF!! om allt dom har pekar åt ett håll, undra vem som är skyldig.. :kulspruta :angel

det tragiska är väl att han antagligen bara kommer få 5 år lr nåt när dom överklagat klart dom asen. en sån jävel vill inte jag ha ute i samhället, tror inte på det här med rehabilitering dock tror jag på straff. dom flesta blir inte ett jävla dugg rehabiliterade av att sitta några år

sånt fint system har vi i sverige. om det ska fungera så, så tycker jag det är lika bra att dela ut lämpligt straff direkt på plats om man nu har chansen
 

xLnT

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2006
Ort
Malmö
Hoj
Kawasaki ZX6R -05
Livstid i Sverige är ett hån mot den familj/nära och kära till offer som bragts om livet..
Med det menar jag att den skyldige får sitta av ett mord i ca 25 år (på sin höjd).
Han får tak över huvet, 3 mål mat om dagen, kabeltv, friskvård och bidrag.

Han lever som en student idag ungefär.. enda skillnaden är att han kommer få det svårt att komma in i samhället igen. Och att han är begränsad till ett fåtal personer och platser att vistas i/kring.

Vi låter sedan flera sånna här personer träffas och disskutera, vilket inte är vidare bra.

Vi kan ju inte förvänta oss att han ska ha blivit rehabiliterad efter denna vistelse i fängelset. Så varför har vi denna typ av fängelse?

Varför inte isolera alla fångarna ifrån varandra.. flera våningar (ovan eller under jord) med långa korridorer med isolerade studentliknande rum.. 19kvm räcker långt och länge.. med en säng en toalett och tidningar..


Eller så kanske vi ska rösta fram politiker som står för vad de tycker, och inte vänder kappan efter vinden och säger det folk vill höra.. utan att leva efter dessa önskemål..

Ett stort ansvar ligger också hos föräldrarna, det finns tusentals barn/ungdomar som växer upp med skilda föräldrar.. men det är fan ingen ursäkt för att bli kriminell..
Föräldrar måste ta ett större ansvar för sina barn än vad de gör idag..

Man kommer ihåg när man var liten.. man fick inte vara ute hur länge som hellst... man fick inte röka, och fan tog en om man drack alkohol innan 18..

Vilken unge idag är rädd för att göra sina föräldrar ledsna/arga/besvikna genom att bryta något av det jag skrivit precis?

Vissa av sakerna kanske låter som bagateller.. men försök se mellan raderna.. det handlar om att ungar idag inte har samma gränser som man hade förr..
Eller har samma respekt för föräldrar, myndigheter osv..

Vart blev det fel på vägen ??

Nuhar jag skrivit av mig.. feel free att quote något av ovan sagda..

Mvh //Magnus
 

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
Jag tror att buset "snubblar" och "ramlar" ganska ofta här i Svedala ochså..Inne hos Polisen ere tydligen väldigt hala golv.
 

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Lomma, född i Sthlm
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Piffigt att tjyven fick ont i armen. Baksidan av myntet är ju att även om tjyvarna börjar räkna med hårt motstånd i allehanda garage så slutar de inte stjäla för det, de beväpnar sig istället.

Vad gäller "polisvåldet": Det går snabbt och effektivt till, ungefär som när en erfaren sushikock jobbar. Inget märkvärdigt i det!
 

AxlySM

Edert tidningsbud, med lem.
Gick med
7 Jan 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia MX 125 -04
Samtidigt som man höjer bötesbeloppen för fartsyndare och posörer som har ingen eller liten regplåt kan man ju ta alla dessa extra inkomster och bygga nya, stora fängelser och även passa på att höja straffen för andra brott, och därefter skicka in de lite grövre brottslingarna så att vi slipper se dem.

Fast det är klart, alla sporthojsåkare kommer ju dra snuten om bötesbeloppen höjs, så det kommer nog inte funka i praktiken. :näsblod
 

avfartsgatan

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Sålda
Hörde en historia för ett tag sedan, och är ganska säker på att den är sann.

En skoter handlare besökte sin moppe affär sent på kvällen då han kom på ett gäng ungdomar med att stjäla moppar. han fick fast en av dom, men för att kunna följa efter resterande, beslöt han sig för att låsa in den först nämde i garaget. Han dock inte tag på någon av dom andra. När snuten kommer till platsen får butiksägaren reda på att han gort sig skyldig till olaga frihetsberövande då han låste in killen i garget.

Så vad ni än gör försök inte stoppa någon som gör inbrott eller är i färd med att stjäla något för det är olagligt. Skulle inte bli förvånad om det fanns något lagstycke som säger att man är skyldig att bistå tjuven.

Tillägas kan att killen i fråga som blev inlåst var minderårig och fick inte ett skite för det han gjort.

Hej Sverige!!!!!!!! :arsele
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Kung Eilert skrev:
En liknande historia från 60-talet.
En av de som idag kallas "motorburen ungdom" muckade gräl på en mack i en mellansvensk stad med en liten småmullig kille på knappt 1.70, en sån som idag kallas "invandrare" (på den tiden =duktig arbetare).
Det skulle han INTE ha gjort. En jugoslavisk mästare i tyngdlyftning skickade in honom i närmaste vägg som en säck potatis... :tummenupp
 

Ellkvist

If it ain´t broken, dont fix it
Gick med
17 Feb 2007
Ort
Pålsboda
Hoj
KTM 660 SMC
Polisen gör inget övervåld!!!:mad: Hur ska dom göra annars?:pannkyss

polisen måste ju vara hårdhända iom att det handlar om en relativt grov förseelse.

Tycker polisen gör helt rätt!:tummenupp:yoparty

Polisen är alldeles för snälla i många situationer! dom ska självklart inte sprida skräck... men om någon inte gör som man enligt lag ska göra så är det självklart att man måste räkna med att inte bli behandlad som nån prinsessa!:tuttar

MINA ÅSIKTER!:näsblod

inför dödsstraff! (har länge varit tveksam men ändrat mig iom dagens samhälle och ekonomi)
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top