Mr_Malossi skrev:"jag vill flytta till ett land som inte tar emot invandrare"
ja tyvärrMoYa skrev:<-------- Då får du leta länge .. :kocko
MoYa skrev:<-------- Då får du leta länge .. :kocko
Mr_Malossi skrev:Mjo, rätt dum nazist som sa så. Om man vill flytta till ett land som inte tar emot invandrare, är man inte invandrare själv då?
HurtsLikeHell skrev:En polare blev rånad i Sthlm (inga jävla kommentarer om Sthlm nu) så vi tog reda på vilka det var (Sthlm är inte så himla stort). Sedan gick vi ihop ett gäng och knackade på. Vi fick tillbaka nästan allt resten ersatte dom med pengar utan att bruka våld. Vi var bara vänliga, många och bestämda.
Så skall man göra
När jag en dag kom hemfrån jobbet, så ringde grannen på min dörr och sade
att någon höll på med något under min bil baktill.
Tog en golfklubba och gick ut, hmm inga där men reserhjulet saknades.
Hoppade in i bilen åkte några hundra meter för att hitta dem.
Dom stod precis och skulle sätta på mitt reservhjul på sin bil.
Gick bara fram med golfklubban i handen, det fick dem att sätta tillbaks
reservhjulet på min bil, kollade deras legg och skrev upp lite uppgifter, och åkte där ifrån.
OBS behövde aldrig hota med några ord.
Polisanmälde aldrig, det var väl ingen ide
drovy skrev:får lust att säga TAAAADAAA!
kan vara för att det är så sent eller bara för att det redan var ganska tydligt skrivet i föregående inlägg?
nej jag tror att det är för att jag är trött..
schysst hoj du har ?
sv1k skrev:När jag en dag kom hemfrån jobbet, så ringde grannen på min dörr och sade
att någon höll på med något under min bil baktill.
Tog en golfklubba och gick ut, hmm inga där men reserhjulet saknades.
Hoppade in i bilen åkte några hundra meter för att hitta dem.
Dom stod precis och skulle sätta på mitt reservhjul på sin bil.
reservhjulet på min bil, kollade deras legg och skrev upp lite uppgifter, och åkte där ifrån.
ninja555 skrev:Vill bara tala om att det sista som hände va att jag flyttat därifrån. Men visst sista dagen medan jag städade lägenheten, fan kom de upp och knackade på och skulle ha sina pengar,,, Fick ringa polisen som i sin tur inte hade någon bil att skicka just då, när polisen väl dök upp var killarna inte kvar förstås. Jag får hoppas att jag aldrig mer hör ifrån de,,,
sv1k skrev:Dom stod precis och skulle sätta på mitt reservhjul på sin bil.
Dom verkar ju ok på det viset.tuppjuck skrev:Jo. Polisanmäl. Varje gång. Det tar så lite tid och bidrar åtminstone till statistiken. DEN i sin tur bidrar till att polisens resurser inte minskas i lika snabb takt som den skulle göra utan statistiken. Det gör dessutom att det är lättare att se avvikelser i mönstret, dvs om det är ett fenomen som rör på sig genom landet över tiden tex. Gör den kollektiva insatsen åtminstone, det hjälper alla i slutänden.
Har haft flera bilinbrott och anmält nästan varje gång. Varje gång har jag frågat om det är värt det över huvudtaget och får ovanstående svar varje gång.
Men en gång hade jag precis gått och lagt mig (sent) så började larmet tuta utanför. Jag hoppar upp och ut på balkongen och hör springande steg på en gångväg. I med kroppen i kläderna (sommar som tur var), greppa någonting att försvara sig med, och springa efter miffot. Som tur var hittade jag honom inte.
När jag frågade snuten vid anmälan vad som skulle ha hänt om han (tjyfen) kommer in (dvs om jag gör ett envarsgripande innan polisen dyker upp) blodig och/eller blåslagen så svarade han att det inte är ovanligt att folk trillar på vägen in...
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|