TL-tråden - v2 !

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
erkänn att du blev sur så ska jag svara :D

förvånad blev man ju :va du har ju häng fast vid dom värre en en crackhora på en pipa :D

men det är kul att du kommer att montera dom på knarren tycker jag, man får väll se dom i sommar antar jag eller är det ett 3 veckors projekt :lol

Han är ju aldrig här, jag berättade för honom på TLZ idag att jag betalade 6300 för fälgarna. Han fatta ingeeeenting.

du e allt en liten prankster du Ricken :lol

hmmm undrar om det går att avboka alla tyska gaytidningar som DU har börjat prenumerera på :va


:D
 
Last edited:

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
ni som låg och ollade i påsk när en annan jobbade :lol

vad tror du Ricken blir detta bra ? (blir på engelska orkade inte göra 2 olika)
So what to do when U have a few days of? Work on the bike or the house?
Well it was the house time again 
We bought a fireplace last year and it is about time I started installing it :laugh
Pick the location were U want it. Some of U know were this is because U have been sleeping in that room :devious
P3210274.JPG

Take the powersaw and make some nice straight and clean cuts and do away with the floor
P3210276.JPG

Remove the paper and the Styrofoam
P3210277.JPG

P3210288.JPG

drill a hole through the concrete and install the pipe for incoming air and put down the plastic sheet
P3220294.JPG

crawl down under the house and try to get to the right place :banghead
these are the 2 places were one can get true :banghead
P3220291.JPG

P3240299.JPG

remember to bring all material that U are going to use
P3220292.JPG

make a mold so the concrete stays were it is supposed to
P3220293.JPG

get back up and get to work
P3220295.JPG

P3220296.JPG

leave it for a day and then get back under the house and drill a new hole through the foundation
P3240303.JPG

make a pipe that fits through the hole and on to the airpipe
P3240297.JPG

seal it up with ducktape and put the isolation on
P3240304.JPG

P3240305.JPG

step one is done more to come
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Å så frågar du mig?! :D Mr. Teori to the rescue. :hihi

Du har en väldigt fin grund iallafall, hur gammalt var det där huset?
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Tjena!

Är lite nyfiken på vad ni kör på för bredd på era bakdäck på era TLR. Det är ju 190 orginal men hur många har gått över till 180 i stället? Vilket fabrikat kör ni på?

Fredde

kör just nu på ett 180 michelin (race medium) tycker inte att man behöver tvinga in den i böjarna utan den faller lätter inåt fick faktiskt räta upp den när jag var ute på första turen så jag inte skulle åka av i innerkurvan :D

Å så frågar du mig?! :D Mr. Teori to the rescue. :hihi

Du har en väldigt fin grund iallafall, hur gammalt var det där huset?

det är byggt 1989 med färilla varmluftsgrund ingen ventilation som i en vanlig krypgrund utan helt tätt och ventilerad via värmepumpen :tummenupp

ingen risk för röta när allt är av betong :yoparty
 
Last edited:

TWINFIGHTER

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2007
Ort
aneby
Hoj
-97 suzuki tl 1000s
Tjenare alla tl lovers hehe tänkte bara visa mitt bidrag till sommaren har byggt ihop nu i vinter så nu är det bara våren som ska komma tillbaka så man kan ut å åka !!
lite bilder på hojen nedan det är så man längtar å höra v-twinen vråla :hojsmilie
skriv gärna nån komentar :gnissla
 

Bifogat

  • klar hoj 1.JPG
    klar hoj 1.JPG
    108 KB · Visningar: 55
  • klar hoj 2.JPG
    klar hoj 2.JPG
    100.4 KB · Visningar: 59
  • klar hoj 3.JPG
    klar hoj 3.JPG
    96.5 KB · Visningar: 58
  • klar hoj 4.JPG
    klar hoj 4.JPG
    116 KB · Visningar: 66
  • klar hoj 6.JPG
    klar hoj 6.JPG
    109.5 KB · Visningar: 56

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Tjenare alla tl lovers hehe tänkte bara visa mitt bidrag till sommaren har byggt ihop nu i vinter så nu är det bara våren som ska komma tillbaka så man kan ut å åka !!
lite bilder på hojen nedan det är så man längtar å höra v-twinen vråla :hojsmilie
skriv gärna nån komentar :gnissla
Niiice! :Bugar

Är det ART-dämpare?
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Kolfiberskärm fram, TLS/TLR ?

E de samma framskärm till TLR/TLS? Har en kolfiber på g...

PP

Edit: Försent...har redan köpt den :D
 
Last edited:

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6- 01 Aprilia Tuono V4r aprc abs -14 Suzuki Tillis -97
"02F50 Swiss Modell, changed to F51. The Swiss ECU are the leanest on the market. There are the most problems with a K&N-Filter and aftermarket exhaustsystems."

Synd att det inte syns på soppaförbrukningen dårå :S
Men tydligen bra om jag ska upp o köra ovanför trädgränsen :)
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
det är byggt 1989 med färilla varmluftsgrund ingen ventilation som i en vanlig krypgrund utan helt tätt och ventilerad via värmepumpen :tummenupp

ingen risk för röta när allt är av betong :yoparty

Vad jag inte fattar är varför man inte alltid kört med betong rakt av i grunden. :va
Varför slänger man in på en väldigt kritiskt del av huset sådant som man VET kommer att ruttna förr eller senare?? :va

SÅ(!) jäkla mycket billigare kan det ju inte vara att köpa dyrt trä istället för att gjuta med relativt billig betong. OK, visst, det är mer jobb att gjuta den, men FFS. debitera slutkunden 100k mer istället... :gnissla

Jag menar, kolla på en industribyggnad, inte f-n har de ett ruttet bjälklag underst i sina lokaler...


PS. Det ser redigt najsigt ut den där grunden Lasse.

Hur mycket sparar du på att göra jobbet själv??
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Vad jag inte fattar är varför man inte alltid kört med betong rakt av i grunden. :va
Varför slänger man in på en väldigt kritiskt del av huset sådant som man VET kommer att ruttna förr eller senare?? :va

SÅ(!) jäkla mycket billigare kan det ju inte vara att köpa dyrt trä istället för att gjuta med relativt billig betong. OK, visst, det är mer jobb att gjuta den, men FFS. debitera slutkunden 100k mer istället... :gnissla

Jag menar, kolla på en industribyggnad, inte f-n har de ett ruttet bjälklag underst i sina lokaler...


PS. Det ser redigt najsigt ut den där grunden Lasse.

Hur mycket sparar du på att göra jobbet själv??

först sparade jag 7000:- på att ändra skorstensdragningen från min första ide och installationen tror jag skulle gå på ca 8000:-

så hittils kamin 19000:- istället för 23600:- samt skorsten för 14500:- så inga vipspengar tyvärr :huvet
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
:hihi

Jag räknade lite på just en värmekamin också på huset jag hade tänkt köpa. Och där vart det 15-20k bara för att glidgjuta befintlig skortsten, + att öppna upp för anslutning av värmekaminen. Och, då har jag inte räknat med eventuella komunala avgifter etc som oftast verkar dyka upp som gubben i lådan... :gnissla
Dyra grejer de därigna "mysfaktor" sakerna. Fast, det fanns även en praktiskt funktion för min del.

Den kaminen jag funderade på kostade inte så farligt mycket, men ett par magnesium fälgar eller en värmekamin... :rolleyes:
 

twinpower

Loud pipes save lives!!
Gick med
2 Jan 2008
Ort
GVD
Hoj
*Såld*
:hihi

Jag räknade lite på just en värmekamin också på huset jag hade tänkt köpa. Och där vart det 15-20k bara för att glidgjuta befintlig skortsten, + att öppna upp för anslutning av värmekaminen. Och, då har jag inte räknat med eventuella komunala avgifter etc som oftast verkar dyka upp som gubben i lådan... :gnissla
Dyra grejer de därigna "mysfaktor" sakerna. Fast, det fanns även en praktiskt funktion för min del.

Den kaminen jag funderade på kostade inte så farligt mycket, men ett par magnesium fälgar eller en värmekamin... :rolleyes:

Skulle tro att det är era regeringar som bestämmer över dom där mysfaktor grejerna. :) Blir nog inga magnesiumfälgar för din del. :D
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Skulle tro att det är era regeringar som bestämmer över dom där mysfaktor grejerna. :) Blir nog inga magnesiumfälgar för din del. :D

tog faktiskt det beslutet helt själv kändes som en kamin vann med hästlängder eftersom man dels får en grym mysfaktor samt kan sänka temperaturen inne vilket sparar en del :tummenupp
sen har jag alltid velat ha en :yoparty
"råkade" ha lite pengar över och när vi kunde pruta 4500:- på villamässan så slog vi till lite kul att se tjejens min när jag sa att vi pyntar cash :D vilka pengar sa hon :confused: moddpengar svarade jag :tungan
 
Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
tog faktiskt det beslutet helt själv kändes som en kamin vann med hästlängder eftersom man dels får en grym mysfaktor samt kan sänka temperaturen inne vilket sparar en del :tummenupp
sen har jag alltid velat ha en :yoparty
"råkade" ha lite pengar över och när vi kunde pruta 4500:- på villamässan så slog vi till lite kul att se tjejens min när jag sa att vi pyntar cash :D vilka pengar sa hon :confused: modpengar svarade jag :tungan
3 saker som skrämmer mig.

1: Du är ute efter "mysfaktor", ska du börja locka in småpojkar på oboy och "lek"??

2: Du har tjej?! Är hon ryska och har käkat anabola halva livet så hennes kropp är täckt med hår?

3: Du gör av med moddpengar på kamin. Är du så jävla piskad alltså?



:D
:hihi
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top