TL-tråden - v2 !

Axl45

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2005
Hoj
PruttHoj
Fick en del svar tidigare, och har ut ifrån det och egna slutsatser kommit fram till.

Om den är strypt så sitter det brickor i insugs gummina? <u>Ostrypt</u>
Hur ser jag om den har "TRE" ? <u>Hoppas på att den inte har de, har beställt "tre-mod"</u>
Powercommander utan helsystem, någon ide? Fick inget svar
PC + mapning vart i sthlm trakten? ca pris? Ava mc fick jag som svar dock inget pris.
Hur vet jag om de sitter på helsystem? Inte helsystem
Är orginal grenrören chromade? Blanka, men inte kromade, hade orginal-
Tycker den baktänder lite väl mkt, hur justera? Baktänder fortfarande som fan.

Nu mera dör den även på låga varv/ när jag håller in kopplingen... (bosse mc doktor har varit och skruvat i hojen = Jag)
Ska kika på "fast idle" funktionen samt justering av tps framåt helgen. Blir nog även att gör luftburks moden som jag hittade på första sidan.

Tps filmen orkade jag dock inte börja titta igenom till fullo, verkade rätt high tech?

Powercommander utan helsystem= mera klös, powercommander med helsystem ännu mera klös
Mapping kan man väll ringa runt själv och höra vad det kostar, är väll ingen som kommer ihåg pris på allt på alla olika ställen.
Baktänder är fortfarande den där packningen som jag berättade om tidigare, under hojen går båda rörena ihop och den packingen som sitter emellan där är kass.
Kanske du borde lämna in mc:n på service om inte skruvandet går som det ska :tungan

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Är det väldigt jobbigt att justera ventilerna på TL:n? Eller har vi någon frivillig i eller i närheten av sthlm som vill tjäna lite dollars? Gärna någon som gjort det förr:tungan

lossa motorn och ställ den på en bänk
PB180005.JPG

börja meka :D
PB300015.JPG

som octo sa lätt att kolla lite mera bök att justera av med lock, bort med kammar osv

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Fick en del svar tidigare, och har ut ifrån det och egna slutsatser kommit fram till.........
......Powercommander utan helsystem, någon ide?....
...... Fick inget svar
PC + mapning vart i sthlm trakten? ca pris? Ava mc fick jag som svar dock inget pris.....
Tycker den baktänder lite väl mkt, hur justera? Baktänder fortfarande som fan.
Nu mera dör den även på låga varv/ när jag håller in kopplingen...

Ok, en sak i taget;
- kommer inte ihåg vad det kostade med mappning och bänkning, men det är bara att ringa AVA: 08-556 369 00

- Power commander utan helsystem ger inte lika mycket hästar, MEN iden med pc är inte bara att hitta på hästar på topp utan att "tuna" hojen och få ut det bästa av hela registret. Klart värt och när du sedan gör nåt annat med hojen, skaffar helsystem, byter typ av luftfiler och tar bort pair valve så kan du mappa om den via pc2/3.

- Baktändning och att den dör på låga varv kan som sagt komma av flera olika saker, men glöm inte resterande packningar i avgassystemet. Skulle jag vara du skulle jag göra följande:
Byt alla packningar i avgassystemet, varken dyrt eller krångligt om du kan mecka lite. Om den drar tjuvluft någonstans så kan du få den effekten.

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Hoj
lös
Godmorgon... eller pissig morgon... vill ut och köra imorgon och fick gängpaj på bottenpluggen igår när jag skulle byta olja... någon som våldfört sig på den tidigare...:mad:

Ja ja... är det någon som vet vilken storlek på gäng osv som det är på bottenpluggen. Har fått tag i en kille som kanske kan hjälpa mig att helicoila om jag talar om size o så...

Jag har en tl1000s föresten... ni vet den vackra i Jula katalogen :tungan

Tack på förhand:tummenupp

Last edited:

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
Godmorgon... eller pissig morgon... vill ut och köra imorgon och fick gängpaj på bottenpluggen igår när jag skulle byta olja... någon som våldfört sig på den tidigare...:mad:

Ja ja... är det någon som vet vilken storlek på gäng osv som det är på bottenpluggen. Har fått tag i en kille som kanske kan hjälpa mig att helicoila om jag talar om size o så...

Jag har en tl1000s föresten... ni vet den vackra i Jula katalogen :tungan

Tack på förhand:tummenupp
http://www.tlzone.net/forums/tl1000s-tl1000r-forum/87207-stripped-sump-plug-thread-fix.html

M14x1,25

Ska dras med 23Nm, så den ska inte alls dras allt för hårt.

Lycka till. :tummenupp

Gummianka

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
Kawasaki z750
Vilka moddar har du idag?
Vi måste ju ha en baseline så vi vet varifrån vi ska utgå. :)

Vandriver har ett par moddar som inte kostar skjortan. :nicka

Om Fredde inte vill ha mina extra fotpinnar kan du ju köpa dem. Men de rånar din plånbok :hihi

Just nu har jag inte speciellt mycket. Schyssta jänkepipor är väl idag det enda jag har. och lite plastik is fantastic. men nu jävlar vill jag blinga...

annars får man kanske byta till en gsxr1000 nått kanske haha

Ulfbåge

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000S yadayada ed.
Jaha, så blev man TLS-ägare till slut. Jävlar va den låter härligt!

Men va ska jag ha för framhjul? På mcdackonline.com fanns det två olika varianter på TL1000S, där den ena bara körde continental däck...

Var in på den lokala Suzuki-återförsäljaren, där ville dom ha 2200 men om jag hade tur så kanske balansering och montering ingick... Lät ju lite som ett bögrånmord tyckte jag och tackade för mig.

Upplys mig kära tl-tråd. Så även jag törs köra tl i år.
(Om det nu skulle vara nån skillnad mellan årsmodellerna så har jag en röd 97a)

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97

Men va ska jag ha för framhjul? På mcdackonline.com fanns det två olika varianter på TL1000S, där den ena bara körde continental däck...

Var in på den lokala Suzuki-återförsäljaren, där ville dom ha 2200 men om jag hade tur så kanske balansering och montering ingick... Lät ju lite som ett bögrånmord tyckte jag och tackade för mig.

Grattis och välkommen till gänget! :cpparty

Vilket 120/70-17 som helst borde funka. Ta bara ett som tål minst 240km/h.

Jag kör själv på Michelin Pilot Power som jag trivs mycket bra med. Men det är bara att du testar nåt, nästan vilket som, och hittar ditt däck.

Last edited:

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
2004 XT660R

Är väl bara att kolla upp vilka hjul som passar dig och din körstil i dimensionen 120/70/17.

Själv köpte jag Dunlop Roadsmart till den här säsongen...

head$kull

gasar tills det rasar
Gick med
5 Aug 2006
Hoj
TL-S
Ännu en nybliven TLs-Ägare har anlänt :D

Det blev en candyröd -99:a för min del.

Planerar att rensa upp baken, skaffa miniblinkers och xenonkonvertera skönheten. Någon som har några bra produkter att rekomendera till detta?

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Ännu en nybliven TLs-Ägare har anlänt :D

Det blev en candyröd -99:a för min del.

Planerar att rensa upp baken, skaffa miniblinkers och xenonkonvertera skönheten. Någon som har några bra produkter att rekomendera till detta?

cool :tummenupp ser att du har eller har haft en gsx750 es :yoparty vilken årsmodell hade själv en röd/vit -84 med 4-1 :D

StureStyrFel

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
1198s Corse
Är du säker p att det inte bara är din PC2a som inte hanterar signalen på rät sätt?
Att börja modda om fästen för sensorer för att få dom närmare axeln är dumt. Köp hellre en ny sensor då.

Hundra är jag inte men ganska säker... Jag har läst någonstans att man hade problem på TL modellerna med PC2or som hade tändningsmodulen aktiverad, och att man därför tog bort tändningsdelen som alternativ på PC2an, och aldrig lanserade den till PC3an för TL modellerna.

Grunden till problemet var att signalen från "Crankshaft Position Sensor" var för svag, om jag har förstått allt rätt.
Men det känns vettigt att det kan vara problemet.

Och ja, det går ju att byta givaren, men jag hade tänkt vara lite snål om det funkar. Jag har för mig att man inte kan köpa givaren separat, men rätta mig gärna om jag har fel.

Därför undrade jag i fall nån hade en bild på CPS, så att jag kan få en uppfattning om hur det ser ut där inne. Det kanske inte ens är nån ide att försöka flytta den som du säger - så då får jag bita i det sura äpplet och lägga ut pengarna.

John

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Nu har jag funderat, o det kan hända att jag glömmer bort mig men...

Inte sitter det nån crank shaft sensor?
Utan en cam shaft sensor?

beejay

det ante mig
Gick med
5 Feb 2008
Hoj
TL 1000 S fighter 98
dreva

Nån som vet var man får tag på större bakdrev till tls ,42,43 nånstans där?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln