Kom på att jag glömt höra om en grej. Var och körde hojen i bänk gratis i Lidköping i söndags bara för att se om den gick som den skulle. Har PCIII, Bolton o KN-filer som inte är injusterat i bänk ännu på den.
Fick fram att den gick något fett och borde justeras, så det ska det ska göras. Effekten låg på ca 109,5 hk på slangen o vridet uppgick till ca 97,5 Nm.
Det jag tänkte kolla är vad ni andra som bänkat fått ur era hojar, och med vilka medel.
Ha det gott
han gjorde en kontrollbänkning innan han justerade och då fick jag 117,1hk och 100,7Nm den var tidigare bänkad hos Scneiders i Väsby där jag fick 118hk
det hela slutade på 123,6hk och 103Nm på "slangen" som blev gjord hos finmekaniska utanför uppsala grymt duktig kille
han bjuder inte på några gratispållar utan tvärtom så menar han att jag får nog en eller två till om jag bänkar någon annan stans utom hos honom och henning. Gick att ta ut lite till men den hade inte blivit körbar då.
Den är mappad för gata samt lite bana.
Alltså enda skillnad från bänkningen hos Scneiders var luftburken och den gjorde så jag tappade 1-2 pållar innan justering men vann 6,5hk och 2,3Nm efter
Tyvärr så gjorde jag aldrig någon bänkning när hon var orginal så jag vet inte hur mycket moddarna har gett
Moddar: Akrapovic helsystem i rostfritt med titanburkar, PC II, Kn filter, luftburk kolfibermoddad av Rupes himself i Australien
samt ett TRE men tror inte att det påverkar siffrorna.
det som skall bli mest spännande att se är siffrorna som Ronny kommer att få (om den någonsin blir klar
)