TL-tråden - v2 !

Thelinski

Nu ännu drygare
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
Spräckt ram :(
Någon som är sugen på att fixa mina läckande packboxar i båda framgafflarna? Givetvis med ekonomisk kompensation.
Gärna i Stockholm.

De har läckt i ca 2 veckor nu och jag har ingen tid på AVAMC förren om 3 veckor. Kanske inte helt lysande att köra på den så länge..

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
2004 XT660R
Vad i helvete!?!

Igår gick maskinen som vanligt. I morse när jag skulle iväg till besiktningen så startar den inte...

När man vrider på nyckeln så startar bränslepumpen som vanligt. När man trycker på startknappen så drar motorn runt som vanligt. Men inget mer händer...

Lyfte tanken igår för att fixa bromsljuskontakten till bakbromsen men gjorde som inget annat... What the fakk häppend?!?

Hann precis avboka besiktningstiden, problemet blir väl att hinna dit ikväll...

Kan tändstiften ha gett upp bara sådär? Hur kollar jag om jag har gnista på enklast möjliga sätt? På moppen satte man ju bara tändstiftet mot cylindern men funkar det med magnesium?

Jag blir officiellt GALEN!

San Quentin

KICKASS!!!
Gick med
24 Mar 2008
Hoj
Tolv bitars
Du har inte varit där o skruvat?
Ha den funkat alls sen du köpte den?

Nej har inte varit där och skruvat själv.
Antagligen så satt den väll som sten redan när jag köpte den, kollade ärligt talat aldrig.
Det monterdes på värmehantag nyligen, får väll prata med verkstaden som utförde jobbet. Grymmt irriterande är det iaf.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Nej har inte varit där och skruvat själv.
Antagligen så satt den väll som sten redan när jag köpte den, kollade ärligt talat aldrig.
Det monterdes på värmehantag nyligen, får väll prata med verkstaden som utförde jobbet. Grymmt irriterande är det iaf.
Det är bara två skruv o plocka upp den. Kan vara nåt enkelt som är i kläm bara.

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Någon som är sugen på att fixa mina läckande packboxar i båda framgafflarna? Givetvis med ekonomisk kompensation.
Gärna i Stockholm.

De har läckt i ca 2 veckor nu och jag har ingen tid på AVAMC förren om 3 veckor. Kanske inte helt lysande att köra på den så länge..

TIPS från AVAnörd:
Skruva loss gaffelbenen och åk till AVA och ställ in dem där, så de kan ta dem när de får tid. Det brukar gå mycket fortare än o vänta på att det blir dags för din "bokade" tid... :tummenupp

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Böt tändstift och den hoppade igång direkt...

Någon som kör med Biltema batteri?

Jag kör med Bilfelma batteri.

Det är lite blandade reaktioner på dem. Deras kvalitetskontroll verka brista lite. Jag har inte haft problem med mitt, medans en del Mille ägare har fått byta ett par batterier.

BTW - Biltema TLR batteri är bara på 8Ah medans orginal och Yuasa batterier håller 10Ah.

Ang stiften.
Det du beskrev på TLZ så är det ett klassiskt sätta att paja stiften på en TL.
Dvs, många korta start/stop där motorn inte går helt varmt innan man stänger av. :tummenupp

Last edited:

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Stämmer bra, TLS batteriet är något högre och + 2Ah (de jag sett) jämfört med TLR batteri.

Thelinski

Nu ännu drygare
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
Spräckt ram :(
TIPS från AVAnörd:
Skruva loss gaffelbenen och åk till AVA och ställ in dem där, så de kan ta dem när de får tid. Det brukar gå mycket fortare än o vänta på att det blir dags för din "bokade" tid... :tummenupp

Tack för tipset, problemet är att jag inte har någonstans att mecka/ställa upp den. Annars hade jag gjort det du föreslog.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag kör med Bilfelma batteri.

Det är lite blandade reaktioner på dem. Deras kvalitetskontroll verka brista lite. Jag har inte haft problem med mitt, medans en del Mille ägare har fått byta ett par batterier.

BTW - Biltema TLR batteri är bara på 8Ah medans orginal och Yuasa batterier håller 10Ah.

Ang stiften.
Det du beskrev på TLZ så är det ett klassiskt sätta att paja stiften på en TL.
Dvs, många korta start/stop där motorn inte går helt varmt innan man stänger av. :tummenupp
Om man inte kör med Bosch UR3CC... :hihi

J_Park

Socio #5052
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Ducati MTS 1000DS \n Triumph Daytona 675
Kör ni med Gel batteri eller med vanligt?

Gel, då det ligger på sidan i R:en. Står det som vanligt i S:en bör det ju funka med ett vanligt. Vissa menar väl dock att ett gel-batteri presterar bättre vid låga temperaturer.

Last edited:

Ulfbåge

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000S yadayada ed.
Hola amigos,

Va ska jag ha för motorolja i hojen? Äntligen nytt däck monterat och gruset bortsopat fån gatorna, nu börjar det bli kul!

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln