Octofinger
Tokfan
Vackert!imorrn blir den kanske färdig
Jag har inte hört nåt... Nån som hörde nåt?Bosch. 35kr styck. Fungerar jämt.
Det känns som om jag har sagt det förut?
Näe. Tänkte väl det...
Last edited:
Vackert!imorrn blir den kanske färdig
Jag har inte hört nåt... Nån som hörde nåt?Bosch. 35kr styck. Fungerar jämt.
Det känns som om jag har sagt det förut?
imorrn blir den kanske färdig
Yupp.
Men, man ska veta att det är en del mekande för att få dit den. INTE bolt-on.
Hej!
Har nyligen köpt en Tlr och fick inte med någon instruktionsbok till hojen.
tänkte höra lite ang tempen. vad är normal arbetstemp? jag ligger på ca 82 grader nu när jag kör.
när ska fläkten starta på en Tlr??
/Martin
Välkommen!Hej!
Har nyligen köpt en Tlr och fick inte med någon instruktionsbok till hojen.
tänkte höra lite ang tempen. vad är normal arbetstemp? jag ligger på ca 82 grader nu när jag kör.
när ska fläkten starta på en Tlr??
/Martin
Det jag har fått veta kort sagt är att för att få dit ett TLR-system (aftermarket) på en TLS så krävs:Hur mycket meckande, räcker det med tummen på rätt plats eller måste det svetsas o specialmeckas?
PP
Välkommen!
Det jag har fått veta kort sagt är att för att få dit ett TLR-system (aftermarket) på en TLS så krävs:
1. Flytt av oljekylare eller byte till en TLR-oljekylare. Det senare kan bara göras på TLS 98+ då TLS-97 ser lite annorlunda ut vid oljefiltret och inte kan ha TLR'ens oljekylare.
2. Nya ljuddämparhängare eftersom TLR-systemet är mycket högre vinklat bak.
Vill man ha ett orginal TLR-system på TLS har jag för mig att man dels får ett felpassat monteringsfäste mitt på systemet under hojen, dels problem med att det på nåt sätt kolliderar med svingen...
Fråga mig om ett halvår, då vet jag hur det funkar med M4 iaf.
... nej octoshitholelicker detta är inget raggningsförsök
Det jag har fått veta kort sagt är att för att få dit ett TLR-system (aftermarket) på en TLS så krävs:
1. Flytt av oljekylare eller byte till en TLR-oljekylare. Det senare kan bara göras på TLS 98+ då TLS-97 ser lite annorlunda ut vid oljefiltret och inte kan ha TLR'ens oljekylare.
2. Nya ljuddämparhängare eftersom TLR-systemet är mycket högre vinklat bak.
Vill man ha ett orginal TLR-system på TLS har jag för mig att man dels får ett felpassat monteringsfäste mitt på systemet under hojen, dels problem med att det på nåt sätt kolliderar med svingen...
bacbacbac.Hmm, jag hoppar nog så länge, kommer aldrig få ut hojen om jag fortsätter så här... Tack i alla fall
Nu förstår jag inte. Vem fan är Lasse?Ha, ha, känner ni två varandra eller ?
Hallo.....
måste bara kolla va era drar i snitt???
o hur mycke rymmer tanken?
kanske lite dumma frågor men ja måste bara veta, lite nyfiken...
strax efter tankalampan börja lysa så kan man inte dra på allt för häftigt eller göra en kraftig inbromsning för då stannar hojen....
Kanske e normalt??
Hallo.....
måste bara kolla va era drar i snitt???
o hur mycke rymmer tanken?
kanske lite dumma frågor men ja måste bara veta, lite nyfiken...
strax efter tankalampan börja lysa så kan man inte dra på allt för häftigt eller göra en kraftig inbromsning för då stannar hojen....
Kanske e normalt??
Tååring - 0.5 l/mil
Normal tisdags tur - 0.8 l/mil
Bana - över litern/milen
Nja, när lampan börjar lysa (blinka) så har du 8 liter kvar, dvs, nästan halv tank, så nej, det är inte normalt beteende. (att den dör så där).
Det är 4 liter kvar när den lyser konstant. Och då kan jag tänka mig att det kan bli så, men inte regelbundet?
Jag brukar tanka innan den lyster fast.
Tååring - 0.5 l/mil
Normal tisdags tur - 0.8 l/mil
Bana - över litern/milen
Nja, när lampan börjar lysa (blinka) så har du 8 liter kvar, dvs, nästan halv tank, så nej, det är inte normalt beteende. (att den dör så där).
Det är 4 liter kvar när den lyser konstant. Och då kan jag tänka mig att det kan bli så, men inte regelbundet?
Jag brukar tanka innan den lyster fast.
Kanske är annars på TLR, men TLS har 4,8l kvar när lampan blinkar och 2,8l kvar när den lyser konstant. Allt som oftast får jag ner ca 14-15l när jag tankar.
Min hoj har då inte 8 liter kvar när den börjar blinka.. snarare 5 liter.
Att den börjar lysa konstant har jag inte sett ännu, men kan vara bra att veta att de funkar så iaf..
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|