TL-tråden - v2 !

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6- 01 Aprilia Tuono V4r aprc abs -14 Suzuki Tillis -97
Efter vinterns vila så kan jag ju nu åxå koppla upp den på trean. Var ute på tullinge idag, tyvärr så var det ju en del stuntare där så det blir ju lite pinsamt. :) dock så blev det tråkigheter, höger gaffel har börjat kissa olja. Varför kunde det inte hänt i höstas, då hade jag ju kunnat fixa det i lugn och ro i vintras.. Jaja, kul att fått känna lite på den iaf, var ju så sjukt fint väder idag.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Efter vinterns vila så kan jag ju nu åxå koppla upp den på trean. Var ute på tullinge idag, tyvärr så var det ju en del stuntare där så det blir ju lite pinsamt. :) dock så blev det tråkigheter, höger gaffel har börjat kissa olja. Varför kunde det inte hänt i höstas, då hade jag ju kunnat fixa det i lugn och ro i vintras.. Jaja, kul att fått känna lite på den iaf, var ju så sjukt fint väder idag.
Köp hem grejerna så fixr du ju det där lätt på en dag. Och du hinner ändå sitta inne o glo på tv hela kvällen.
 

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6- 01 Aprilia Tuono V4r aprc abs -14 Suzuki Tillis -97
Kp hem grejerna s fixr du ju det dr ltt p en dag. Och du hinner nd sitta inne o glo p tv hela kvllen.

Hehe, här tittas det inte på någe teve, riktiga grabbar spelar wow. :) såg nån liten tips och tricks länk om tätningsbyte, får kika lite sen när jag sitter vid en dator.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Hehe, här tittas det inte på någe teve, riktiga grabbar spelar wow. :) såg nån liten tips och tricks länk om tätningsbyte, får kika lite sen när jag sitter vid en dator.
Riktigt små pojkar spelar WoW.

Riktiga män sitter framför datorn och runkar till senaste avsnittet av Top Gear.
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Ja det var så jag tänkte. Jag har mina nuvarande i lufthålen och ska nog komplettera med ett par vid sidan om regskylten, så som du har. Vet du om det är lagligt att ha 6st blinkersar?

Orkar relät med 3 st blinkersar åt gången istället för 2?

Jag har en fram, och två bak. Så det blir ju 3.
Alla 3 är 5 W lampor, så jag har kopplat på ett effektrelä som klarar ~20 W.
Och, så som jag ser det ska det inte var någon skillnad på hur många blinkers det är, så länge det är liknande belastning. :)

Naturligtvis kan man ju räkna på detta, som Octo och Rickan alltid gör, men jag pallar inte med sådant på min fritid. :tungan
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
sabla kackel härinne själv har man varit i Norge och partajat:yoparty

och ta me tusan om jag inte såg 2 röda TLS på vägen till flyget när jag skulle hem en med underkåpa och lite senare en utan.

tyvärr så for vi förbi annars hade man ju kunnat ta sig en prat med guttarna
hores kempfina ut deres hojar :tummenupp

var utanför honefoss på klaekken
basseng%20vinter.web.jpg


vi var där på team product meating samtidigt som 85 st lärarinnor hade konferens :tuttar
 

Ludenben

Med lem
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Nacka
Hoj
zx9r -99
Hej!
Det börjar närma sig besiktning för min mc och min fråga är hur ni har gjort med blinkers bak.
I dagsläget så har jag miniblinkers som garanterat inte går igenom.
Vill inte ha dom heller då det knappt syns när man blinkar.
Jag tycker inte det är snyggt med original så jag undrar hur ni har det.

Gärna lite bilder!
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Hmm

Vi behandlade precis blinkers-ämnet i tråden. Scrolla bakåt 2 - 3 sidor :tummenupp
 

Gummianka

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Kawasaki z750
nu har jag slatt huedet

Någon som har spänningstal och ohm tal och information om samtliga värden värden som skickas till ECUn?

:huvet
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Hej!
Det börjar närma sig besiktning för min mc och min fråga är hur ni har gjort med blinkers bak.
I dagsläget så har jag miniblinkers som garanterat inte går igenom.
Vill inte ha dom heller då det knappt syns när man blinkar.
Jag tycker inte det är snyggt med original så jag undrar hur ni har det.

Gärna lite bilder!

Här ser du mina...
LED'arna bak blinkar också.
IMG_2034_web.jpg

IMG_2038_web.jpg
 

gixxer1000

...nu på en svart retta...
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Täby
Hoj
Yamaha R1 -04a.../Tidigare; TL1000R -00, Gsxr1000K2, KTM520, KX250, Stiga Villa Pro...
En liten avrostnings hälsning till alla w-twin lovers :yoparty
 

Bifogat

  • SANY0982.JPG
    SANY0982.JPG
    184.9 KB · Visningar: 81

Stargazeer

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Bålsta
Hoj
GSXR 1000 -01
Hej på er TL-åkare.

Vad har ni för f-bolag och vad ger ni i försäkring?

Trygg hansa, halv/ hel år. 21år, medel stort samhälle.
5400:-/år



tänkte se om någon kunde kontrollera att de jag kommit fram till stämmer.
trodde först att den läckte olja från motorkåpan vänster sidan, men så var inte falet utan den läcker där kopplingen går in.

http://www.cmsnl.com/suzuki-tl1000-r-1998-2003-usa_model16275/partslist/99152.html

"Nummer 32" på bilden borde väl vara någon form av packbox/ lager... borde väl vara den som läcker?
Ska man utan problem kunna dra ut "nummer 19"?
Är de skit svårt att få i och ur den där packboxen om de nu är den som behöver bytas?
 
Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Trygg hansa, halv/ hel år. 21år, medel stort samhälle.
5400:-/år

tänkte se om någon kunde kontrollera att de jag kommit fram till stämmer.
trodde först att den läckte olja från motorkåpan vänster sidan, men så var inte falet utan den läcker där kopplingen går in.

http://www.cmsnl.com/suzuki-tl1000-r-1998-2003-usa_model16275/partslist/99152.html

"Nummer 32" på bilden borde väl vara någon form av packbox/ lager... borde väl vara den som läcker?
Ska man utan problem kunna dra ut "nummer 19"?
Är de skit svårt att få i och ur den där packboxen om de nu är den som behöver bytas?
Vanligt fel, lätt bytt.

Se till o göra rent allt innan montering. Nogrannt
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Trygg hansa, halv/ hel år. 21år, medel stort samhälle.
5400:-/år



tänkte se om någon kunde kontrollera att de jag kommit fram till stämmer.
trodde först att den läckte olja från motorkåpan vänster sidan, men så var inte falet utan den läcker där kopplingen går in.

http://www.cmsnl.com/suzuki-tl1000-r-1998-2003-usa_model16275/partslist/99152.html

"Nummer 32" på bilden borde väl vara någon form av packbox/ lager... borde väl vara den som läcker?
Ska man utan problem kunna dra ut "nummer 19"?
Är de skit svårt att få i och ur den där packboxen om de nu är den som behöver bytas?
Du får enkelt loss den utan att egentligen demontera mer än drevkåpan och bakdrevet. Gör rent som Ricken sa, bryt loss den gamla med en mejsel och pressa dit en ny. Tryckstången (nummer 19) går bara att dra rakt ut.

Den där går med lite jämna ojämna mellanrum eftersom det ofta är bra mycket skit där nere.
 
Last edited:

rogzal

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2007
Ort
Täby
Hoj
Tl 1000 R
Trygg hansa, halv/ hel år. 21år, medel stort samhälle.
5400:-/år



tänkte se om någon kunde kontrollera att de jag kommit fram till stämmer.
trodde först att den läckte olja från motorkåpan vänster sidan, men så var inte falet utan den läcker där kopplingen går in.

http://www.cmsnl.com/suzuki-tl1000-r-1998-2003-usa_model16275/partslist/99152.html

"Nummer 32" på bilden borde väl vara någon form av packbox/ lager... borde väl vara den som läcker?
Ska man utan problem kunna dra ut "nummer 19"?
Är de skit svårt att få i och ur den där packboxen om de nu är den som behöver bytas?


Lustigt å läsa om ditt oljeproblem då jag efter 100 mil körda på min för mig nya TLR upptäckte olja som runnit ner efter vänstra kåpan,den såg lite ljus ut för å vara från motorn och de e ju rätt kladdigt runt växelväljaren så mitt problem kanske jag redan fått svar på.... :)

Fram bromsen blir bara mjukare å mjukare också, nån som vet om de bara behövs bytas olja eller kanske måste man göra nått mer...typ stålomspunnet kanske, skulle vara skönt å slippa de nu:gnissla

Angående försäkring så bor jag i Stockholm och har den helförs. kostar 11200:- helår på Trygg Hansa. Lycka till
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top