Stargazeer
Ny medlem
Den kan ju naturligtvis vara strypt, eller bara gå dåligt.
Men, det kan ju också vara så att om du är van vid Rad4or så är det en annan sorts fartkänsla i en liters twin.
Eller, kort och gott, det går fortare än det känns.
Och, en TLR vaknar till runt 6000 rpm, och dör vid 10k. Så där imellan ska du hålla dig helatiden.
En TLS ligger i ett helt annat register, jag tror den vaknar redan vid 3-4k och dör sedan runt 8-9k. 1-2k lägre över hela registret, eller så. Ungefär, typ... Fan vet jag, jag kör ju den snabba (svarta) varianten
Hoppas du hittar vad som felar, eller vad det nu är.
Jag hade oxå den känslan när jag köpte min, jag satt o väntade på effekten. Tyckte liksom inte att den kom nån gång.
Men sen när man lär sig kör hojen och varva rätt så är det en helt annan grej.
Jag skulle fortfarande vilja ha mer effekt, men när man lär sig utnyttja den effekt som finns så går det faktiskt undan.
Givetviss kan de vara så att man är van vid rad 4a. Men hade ju hoppats på lite power wheelies på både 2an, 3an och 4an, men icke.
Kan ju vara så att man är ovan vid v-twin, då man konstant hamnar på varvstopp. Men iaf, på lägre växlar tycker jag att den borde vara bra mycket piggare. (har "tre").
Överlag tycker jag barta det är synd att man inte får den hära "du kommer bli frälst av v-twin faktorn".
Kanske kommer då man lär sig kör...
Jag såg en ål..... Skållll!