perhu
Medlem
Tror inte att de gör de för Hayabusan .............
Tack för infon!Synd dock för det verkar vara ett utmärkt lås, bla för att spara dyra framskärmar...
Tror inte att de gör de för Hayabusan .............
Tack för infon!Synd dock för det verkar vara ett utmärkt lås, bla för att spara dyra framskärmar...
som sagt innan ingen som har erfarenheter av stealth bromsskivor?![]()
Batteriet är ok, håller 12.6-12.7V enligt mätning ett par dar efter laddning. Så tror inte det är det. Svår att starta kall men lätt varm, så då borde det väll inte vara TPS eller?
Är egentligen inte speciellt svårt att ta reda på... Kolla upp bromsskivor för din TL på nån site, och sen ser du bara vilka fler modeller som har samma artikelnummer...vilka årsmodeller av gixxers bromskivor passar till tl1000r-99? Någon guru som vet detta?
Tror inte att de gör de för Hayabusan har likadan bromsskiva fram som TLR, och enligt den här länken så passar inte de låset... o TLR finns inte med på den sidan.
http://www.abus.de/de/main.asp?ScreenLang=de&sid=558587911010512705200819318221&select=0105c&Marke=Suzuki&MarkenID=7
Gaah säg inte sådär jag har ju just köpt ett sådant lås men har bara använt kättingen än så länge runt hjulet. Får väl testa på skivan när jag kommer hem då
(jag köpte alltså den med kätting+skivlås)
/Stefan
Hmm. Har inte haft problem på det hållet någon gång. Får nog ställa samma fråga som Dempen.
Hur definierar du svårstartad? Förutom att du måste stänga av lamporna. Hur låter det när du drar runt den med startmotorn? ansträngt, eller snurrar det på normalt, bara att det inte tänder?
Det är inte unikt att en TL sliter ut batteriet på något år....:
Lycka till
![]()
"Justera din TPS" är nog det första jag kommer att tänka på.Hej!
Har ett litet mysko problem vid påslag.
Glider in mot en kruva utan gas, sen när man ska möta med gas och få lite spänning på kedjan som hostar den gärna till lite innan den skuttar en skvätt och sen är "normal" igen. Blir ju rätt intressant när man gör ett skutt mitt i en kruva![]()
Ska på SMC kurs på söndag så är som sagt lite brådis att fixa, någon som har en bra teori att lägga fram?![]()
Hej!
Har ett litet mysko problem vid påslag.
Glider in mot en kruva utan gas, sen när man ska möta med gas och få lite spänning på kedjan som hostar den gärna till lite innan den skuttar en skvätt och sen är "normal" igen. Blir ju rätt intressant när man gör ett skutt mitt i en kruva![]()
Ska på SMC kurs på söndag så är som sagt lite brådis att fixa, någon som har en bra teori att lägga fram?![]()
Hur gick det?
Dåligt drivpaket/ryckutjämnare kan också spela lite spratt när du går från slack kedja till pådrag.
Men om du är säker på att det är motorn så kan det kanske vara att den går lite fett/kallmappning pga för kall termostat, (eller är jag ute o cyklar Octo?)
Båda är lätta att ordna till i alla fall...
Inte svårt, kolla instruktionsfilmen och se till att vara försiktig och nogrann.Hej motorn arbetar runt 72-77 grader någonstans!
Drivpaketet är nytt och kedjan spänd men ska kolla ryckutjämnaren.
Hur svårt är det att justera TPS:en?
Hej motorn arbetar runt 72-77 grader någonstans!
Drivpaketet är nytt och kedjan spänd men ska kolla ryckutjämnaren.
Hur svårt är det att justera TPS:en?
Då bör du byta termostaten, eftersom du riskerar att köra hojen på kallmappning hela tiden. (Har för mig att proffsen på den här tråden har sagt att varmmappningen slår på vid 78 grader...)
I alla fall; köp en termostat till en Nissan Micra -00, den är identiskt och billig, och du byter på 20 min.
Kan inte garantera att din hoj hostar pga det, men det är en sak du behöver göra i alla fall för att den skall gå över till varm-mappning.
Ska försöka svara lite kortfattat. Mitt tips är att du skapar en användare på http://www.tlzone.net och kollar i sektionen "Frequent mods" för en bra tutorial över att uppgradera kylsystemet.För en novis som vet att han behöver byta termpostat... Finns det någon liten to do list om hur man gör detta ?
Min motor kommer normal dag inte upp till 70 ens och det vet jag är för dåligt. När jag körde hem den så regnade det och då låg motorn på 55 grader när jag pressade den. Så vet jag behöver byta termostat. frågan är hur gör man =)
/Stefan
Antar att du menar den feta mjuka packningen under topplockskåpan. Jo, den går bra att återanvända om den bara ser fräsch ut. Min som är 11 år är mjuk och fin och gick perfa att återanvända.Ska göra en ventilinställning på hojen imorgon och undrar om man generellt kan återanvända packningen eller om regel är att den ska bytas. För isf måste jag nog lokalisera fram en lite snabbt tills imorgon.
/Stefan
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |
![]() |
CFMOTO 800MT-X
Idag har vi nöjet att få sm... |