TL-tråden - v2 !

Dempen

Ja e de bästa ja vet
Gick med
2 Oct 2007
Hoj
Honda CBR1000RA
Har lite problem att ställa in min TPS, antingen e tomgången för hög eller så faller den bara ner går ett tag under 1000 varv/min, sen så lägger den av.

Kan de vara så att TPS:n är trasig? e de någon som har bytt en sån?

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Har lite problem att ställa in min TPS, antingen e tomgången för hög eller så faller den bara ner går ett tag under 1000 varv/min, sen så lägger den av.

Kan de vara så att TPS:n är trasig? e de någon som har bytt en sån?
Ställ kallstarten så du har rätt varv o justerqa in TPS, sen justerar du in tomgången rätt när du har TPS ungefär rätt. Sen dubbelkollar du TPS.

Det kan ju hända att du får göra det en par ggr tills du har rätt tomgång och TPS på c-00

Dempen

Ja e de bästa ja vet
Gick med
2 Oct 2007
Hoj
Honda CBR1000RA
Ställ kallstarten så du har rätt varv o justerqa in TPS, sen justerar du in tomgången rätt när du har TPS ungefär rätt. Sen dubbelkollar du TPS.

Det kan ju hända att du får göra det en par ggr tills du har rätt tomgång och TPS på c-00

När ja rör på kallstarten så händer de inte så mycket eller inget alls kan man säga... får nog kolla de först.

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
När ja rör på kallstarten så händer de inte så mycket eller inget alls kan man säga... får nog kolla de först.
Tja, vad gäller kallstarten, se åtminstone till att den löper lätt och att den inte påverkar gaspådraget när kallstarten är på noll. Om den funkar eller inte sen spelar egentligen ingen roll vad gäller TPS eller tomgång.

wohoo! klar för besiktning! snart the mighty tl will rulla igen!
Vackert!

Jag ska besikta i juli. Får se om jag får rulla efter det. :rolleyes:

Last edited:

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
BTW.

Om ni vill läsa något kul så läs Roland Brown's kolumn i senaste Allt om MC. :)

Ni som inte vet det så äger ju han en TL1000s -97a. Och är en stjärn-reporter som bl.a fått köra MotoGP hojarna, mm.. :)

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Fick köpa en orginal för 390 spänn hos den lokala Suzuki handlaren hoppas bara på att det är rätt :yoparty
Bra, för jag glömde ringa dig. :D

BTW.

Om ni vill läsa något kul så läs Roland Brown's kolumn i senaste Allt om MC. :)

Ni som inte vet det så äger ju han en TL1000s -97a. Och är en stjärn-reporter som bl.a fått köra MotoGP hojarna, mm.. :)
Men scanna skiten o lägg upp då!!!

Nej, inte mobilkamera :tungan

Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Går inte genom en besiktning.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Prova o tryck ihop dom då, känner du nån skillnad?

Täppas

Guest
Prova o tryck ihop dom då, känner du nån skillnad?

Kände ingen skillnad med fingerkraft....faan det kanske redan satt starkare fjädrar och då kanske bara byte av olje märke hade löst problemet...

Nu håller jag tummarna för att man inte kan känna det med fingerkraft men det visar sig snart...(väntar på nytt drivpaket så jag kan inte provköra nu :huvet )

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Tror tyvärr att det blev samma fjäder.

Det är ganska tydlig skillnad på dom, har jag för mig.

Täppas

Guest
Gör barnetts "originalfjädrar" också ?
Isåfall kan man ju byta om jag fått fel...

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Svårt o tänka mig det. Men kolla upp det. Annars dyker det ju alltid upp nån som behöver starkare fjädrar, så du kan säkert sälja dom här innan det är klart.

Täppas

Guest
Jäpp, surfade just på Barnetts...det verkar bara vara en variant på fjädrar...vi får se vad verkligheten utvisar och är det samma så får jag hjälpa någon annan här.

twinpower

Loud pipes save lives!!
Gick med
2 Jan 2008
Hoj
*Såld*
Hej alla tl åkare där ute!! Tänkte höra hur känslig tl är egentligen på att köra på bakhjulet?? Nu menar jag inte några kilometer långa wheelies utan runt 100 meter. Kommer man knäcka motorn till slut eller klarar den av det trots att den går lite torrt?? Kan hjälpa den på nåt sett så att han inte går för torrt direkt?? Många frågor jag vet man va f*n den går ju så jäkla lätt upp på bakhjulet så man tycker ju att det är synd att inte ta chansen.. ;)

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...