TL-tråden - v2 !

Dempen

Ja e de bästa ja vet
Gick med
2 Oct 2007
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RA
Meh, ligger kawwan före dig?!

De har du rätt i, hade lite svårt i starten. tror de var den gången stod o halvsov vid starten, men de va polarn som ja samåkte med. men ja plockade honom ett par gånger. men de skoj o köra..

finns med på den härsidan oxo längre ner. men ligger dock efter

kan kolla på en här filmen ligger lite efter där med, men de e 4.12 in i filmen, men de var coolt att man hamnde på bild o film.
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Skulle väl tro det! :yoparty Var va du på TL-åkningen häromveckan! Grabbarna från Muppsala dök ju upp så va vad din ursäkt ? :såjaponken

skämt o sido,blir det nåt fint väder snart kan vi väl ta en åkning till. Men just nu står det som spön i backen...

jag var nog för snabb så du såg mig inte :D

låter som en bra ide att åka en sväng :tummenupp
 

B1

Dirtmover!
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Västervik
Hoj
TL 1000s -97
Ser att ni bild spottar lite.. Här är jag på sviestad
 

Akke

Sur på utsidan o Glad på insidan
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Uppsala
Hoj
SUZUKI TL1000S -97
Skulle väl tro det! :yoparty Var va du på TL-åkningen häromveckan! Grabbarna från Muppsala dök ju upp så va vad din ursäkt ? :såjaponken

skämt o sido,blir det nåt fint väder snart kan vi väl ta en åkning till. Men just nu står det som spön i backen...

IM GAME!
 

Torak

Medlem
Gick med
1 May 2006
Ort
Mölndal
Hoj
Kawasaki Zx7r turbobygge/ Yamaha wr 450f
Grejjer

Hej Alla!

Undrar helt enkelt bara ifall någon sitter inne på lite delar till en tl 1000s.

Delar så som undertail, underkåpa, svartframlyckte skydd, tonatkåpglas eller vit baklampa?
Är väldigt inntesserad av att köpa nått av detta i så fall.

Och vad får man tag på open clutchbox har letat som en galning på tlzone men hittar dom inte någonstans!

tacksamm för alla svar:tummenupp
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
open clutchbox :va menar du clear clutch cover ? dessa kåpor med plexi så man ser kopplingsplattan

Hej Alla!

Undrar helt enkelt bara ifall någon sitter inne på lite delar till en tl 1000s.

Delar så som undertail, underkåpa, svartframlyckte skydd, tonatkåpglas eller vit baklampa?
Är väldigt inntesserad av att köpa nått av detta i så fall.

Och vad får man tag på open clutchbox har letat som en galning på tlzone men hittar dom inte någonstans!

tacksamm för alla svar:tummenupp
 

Krille-B

Ny medlem
Gick med
22 May 2005
Ort
Huddinge
Hoj
TL1000R -00 "SportKombi"
Är det någon som har provat att få i ett biltema gelbatteri Mått mm (lxbxh):151 x 87 x 133 Art nr:80-818 i sin tlr. Det sitter ett Mått mm (lxbxh):151 x 87 x 107 Art nr:80-816 och det orkar inte riktigt starta min hoj när det e kallt ute:mad: och deet e ju fan alltid kallt i detta land:rolleyes:
 

martin_642

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Ktm 690 SM
Tjoho imorn får jag äntligten hem hojen efter service faan om nått mer ska strula nu för jag vill åka lite i sommar med :)
 

namnlös

Ny medlem
Gick med
16 May 2008
Ort
Vendelsö
Hoj
CB900,FZR1000,CBR 929,TL1000S,F6S S2R
Vilket försäkringsbolag är vettigast för TL1000? Jag har kollat runt en hel den men tänkte kolla även här efter tips. Billigaste jag fått är 6000:- halv/år
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Är det någon som har provat att få i ett biltema gelbatteri Mått mm (lxbxh):151 x 87 x 133 Art nr:80-818 i sin tlr. Det sitter ett Mått mm (lxbxh):151 x 87 x 107 Art nr:80-816 och det orkar inte riktigt starta min hoj när det e kallt ute:mad: och deet e ju fan alltid kallt i detta land:rolleyes:

får inte plats i batteriboxen det är 2,6cm högre

aa precis, hade inte riktigt koll på vad det hete:)

Rifleman och vandriver på zonen gör sånna R-man gör om orginalen och van gör helt nya i alu kalas helt enkelt clear clutch cover :tummenupp finns ett grupköp där bara att hoppa in och kolla om det finns några kvar :)

http://www.tlzone.net/forums/group-...ch-cover-group-buy-2008-a-18.html#post1316699
 
Last edited:

Slycke

bor i mitt nick
Gick med
21 Jan 2008
Ort
Slycke (utanför Linköping)
Hoj
1984 Suzuki Gsx 1100 EF"dragbikebygge" Åker Harley Davidsson Night Rod Special -08 trimmad och custad
Vilket försäkringsbolag är vettigast för TL1000? Jag har kollat runt en hel den men tänkte kolla även här efter tips. Billigaste jag fått är 6000:- halv/år

När jag kollade upp min så var "Folkskam" klart billigast.
Jag ger 3462:- för halvförsäkring/år.:tummenupp
Men så bor jag ju i en mindre folktät bygd också :yoparty
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Vilket försäkringsbolag är vettigast för TL1000? Jag har kollat runt en hel den men tänkte kolla även här efter tips. Billigaste jag fått är 6000:- halv/år

Folksams sk SMC-försäkring e billigast. Nu e jag en gammal skit, 40+, men betalar 220:- ca i månaden för halvförsäkring o typ 350 för helförsäkring i B-län. Däremot så e självrisken dyr OM det händer nåt. 25% av skadevärdet, så tänk till lite...

Annars kan jag tänka mig att ringa Bilsport o MC. De brukar gilla gamla twinnar!

PP

Edit: Tror att Folksams SMC-försäkring har en 35-årsgräns där det blir ännu billigare...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top