TL-tråden - v2 !

Akke

Sur på utsidan o Glad på insidan
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
SUZUKI TL1000S -97
Nu är det fan i mig slut på det här.

Idag så for jag till jobbet vid 14.00, tog lastbilen och transporterade mitt arsel till Sundsvall, ja det behövs en lastbil för det...

Vad fan ser jag när jag kommer till sundsvall?

I korsningen Nackstavägen/Bergsgatan så sticker det fram en röv bakom en av bilarna i kön. (k som i q, inte tj)

Jag kikara, sitter en pipa på vänster sida, så det är en TLS. Cool :yoparty

Sen börjar kön röra på sig, framför TL:n så rullar en vit 848, sen kommer TLS:en fram, orange, ORANGE, FULLSTÄNDIGT JÄVLA ORANGE.

Vad fan gör uppsala mupparna på mitt område???

Det är fan strykvarning på det här.

Kul att någon på det här forumet använder hojen istället för att bara prata om den :arsele :tummenupp

San Quentin?! Vaffan gör han i Norrland?!

Ja hojar är till för att köras inte samla damm :tuttar

du skulle ha kört på den jäveln och sparkat han på fi##¤n :mad:

NÄ nu jävlar får ni ta o kockaihop en träff så vi hinner åka lite innan regneperioden kommer! :yoparty

Last edited:

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
Tar du hojen så hinner du väl ner till oss en sväng :hojraket :tuttar
Nästa steg på hojen blir felsökning!

Antingen är nåt inte helt rätt med kopplingen eller så kukade jag till nåt för att den har börjat vibrera nåt helt förb***. Vid ca 5000 rpm så domnar händerna. :huvet

Ska testa byta tillbaks till den gamla och se om det gör nån skillnad...

Akke

Gick med
12 Jul 2005
Hoj
SUZUKI TL1000S -97

Antingen är nåt inte helt rätt med kopplingen eller så kukade jag till nåt för att den har börjat vibrera nåt helt förb***. Vid ca 5000 rpm så domnar händerna. :huvet

Vad har du ändrat sen detta fenomen uppstod? Gå tillbaks baklänges om du förstår vad jag menar :tummenupp

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj

håll ett högra varv :näsblod

Har jag nämnt att jag matar mygg då?

vi skulle köra hoj inte ligga :tuttar

efter att du böt till 6-bolt antar jag det har inte med "nedläggningen" att göra :confused:

Last edited:

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
Vad har du ändrat sen detta fenomen uppstod? Gå tillbaks baklänges om du förstår vad jag menar :tummenupp
Har inte ändrat nåt sen det uppstod.. Däremot ändrade jag lite saker innan. :hihi

Kopplingen är uppenbar måltavla. Den är det enda roterande jag bytt, så det måste vara där nånstans. Jag vände plattan 180° igår och upplevde att det blev något bättre, men inte bra...

Jag upptäckte det efter nerlägget, men inget blev ju skadad på hojen... Det är nog bara så att eftersom jag bara hann köra 2.5 mil efter kopplingsbytet innan jag tog terrängsvängen så hade jag nog bara inte upptäckt det innan.

Vilka fler här har Vans kopplingsplatta?
Jag tycker att den inte verkar helt 100 jämfört med orginalplattan. Tänderna verkar vara aningens offset. :va

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Jag tycker att den inte verkar helt 100 jämfört med orginalplattan. Tänderna verkar vara aningens offset. :va

fick samma känsla bultarn sitter inte riktigt mitt i hålen heller :confused: efter att ha studerat en massa bilder på zonen så verkar alla sitta så

syns halvdåligt här men det är större mellanrum till vänster om bulten
P6120553.JPG

Last edited:

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
Exakt samma offset som jag har. Det syns väldigt tydligt när man har anodiserade fjäderbrickor att de har skavts på en sida.
Syns dock bara när man tar loss dem.

Men du Lasse... Du har ju en fräs nu va?:tummenupp

Akke

Gick med
12 Jul 2005
Hoj
SUZUKI TL1000S -97
fick samma känsla bultarn sitter inte riktigt mitt i hålen heller :confused: efter att ha studerat en massa bilder på zonen så verkar alla sitta så

syns halvdåligt här men det är större mellanrum till vänster om bulten
P6120553.JPG

Måste vara jätte jobbigt och irriterande med vibrationerna så jag tycker du tar bort det där och lämnar över det till mig så ska du se att alla era bekymmer försvinner :hoppa

Akke

Gick med
12 Jul 2005
Hoj
SUZUKI TL1000S -97
Har inte ändrat nåt sen det uppstod.. Däremot ändrade jag lite saker innan. :hihi

Kopplingen är uppenbar måltavla. Den är det enda roterande jag bytt, så det måste vara där nånstans. Jag vände plattan 180° igår och upplevde att det blev något bättre, men inte bra...

Jag upptäckte det efter nerlägget, men inget blev ju skadad på hojen... Det är nog bara så att eftersom jag bara hann köra 2.5 mil efter kopplingsbytet innan jag tog terrängsvängen så hade jag nog bara inte upptäckt det innan.

Är nog dina pipor som du måste ge bort till mig :tuttar
Fortsätter ni gnälla så här så kanske man snart har en hel hoj extra :blah :D

San Quentin

KICKASS!!!
Gick med
24 Mar 2008
Hoj
Tolv bitars

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Finns alltså minst två oranga tillisar, för min har aldrig varit på så nordliga breddgrader.

Vad gör nån i norrland egentligen. :näsblod
Såg nu i ditt garage att din motor inte var orange, det var den i S-vall igår. Då får jag leta nån annan o dänga då...

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...